Продаја паметних телефона у Кини пала је за више од трећине у јануару 2020, према данашњим подацима кинеске владе, што показује колику штету епидемија коронавируса наноси потрошачкој тражњи, извештава Ројтерс.

Кина је крајем јануара почела да уводи ограничења путовања и да апелује на грађане да избегавају јавна места, непосредно уочио почетка празновања Лунарне нове године, сезоне празничних куповина у тој земљи, подсећа британска агенција.

У јануару је у Кину испоручено укупно 20,4 милиона свих брендова смартфона, што је за 36,6 одсто мање у односу на 32,1 милион уређаја у истом месецу 2019. године, показују подаци кинеске Академије за информационе и комуникационе технологије.

Аналитичари су предвидели велики пад продаје на почетку 2020. године, а истраживачке компаније ИДЦ и Канализ (Цаналyс) су прогнозирале раније овог месеца да ће у првом овогодишњем кварталу испоруке паметних телефона пасти за око 40 одсто, због епидемије коронавируса која је погодила тражњу и изазвала проблеме у ланцу снадбевања.

Највише је пала продаја брендова с оперативним системом Андроид, на 18,1 милион јединица са 29,9 милиона продатих у јануару прошле године.

Продаја Еплових уређаја се задржала на нивоу од нешто изнад два милиона комада.

Аналитичари кажу да упркос недаћама са којима се Епл суочава због затварања његових продавница у Кини и смањеног капацитета производње компаније Фокскон, која је његов најважнији партнер, ајфон 11, лансиран крајем прошле године, и даље је један од најпродаванијих 4Г телефона на кинеском тржишту.