Ако сте недавно нешто купили, а потом почели да примећујте све већи број реклама за сличне производе које вам Фејсбук шаље, то наравно уопште није случајност.


То је недавно прилично шокирало један део корисника Фејсбука у САД, пошто су почели да им се приказују огласи продавница и производа које уопште нису претраживали на интернету, већ су у њима физички били и тамо куповали.


У питању је опција коју је Фејсбук недавно лансирао у тишини и која још увек није доступна у свим земљама, пише Бизнис инсајдер.


Компанија Марка Закерберга потписала је уговоре о сарадњи са појединим трговачким ланцима који сада Фејсбуку достављају информације о томе шта корисници купују у њиховим продавницама и онлајн.


Информације која су Фејсбуку стављене на располагање су имена, имајл адресе, телефонски бројеви и информације о купљеним производима. Њих Фејсбук користи за пласирање огласа корисницима.


Када корисници купе одређени производ, ако трговински ланац и даље жели да "таргетира" те купце путем огласа на Фејсбуку, он ће тој друштвеној мрежи послати информације.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Друштвене мреже на младе делују исто као дрога


Информације су криптоване тако да може да их препозна само алгоритам, који онда повезује податке о куповини са профилима корисника на Фејсбуку.


Из Фејсбука за Бизнис инсајдер кажу да се ти подаци бришу, али та друштвена мрежа памти повезаност корисника са продавницма и производима, због чега им се касније приказују огласи.


Корисници, иначе, могу да спрече да Фејсбук сазна шта и где купују и кад су офлајн, и то тако што у подешавањима (Facebook settings), у делу везаном за оглашавање (Ads), односно у делу "Огласи засновани на подацима добијеним од партнера" (Ads based on dana from partners) одаберу опцију "Није дозвољено".

(nezavisne.com)