ИНТЕРНЕТ-трговина ће доласком ПаyПал сервиса у Србију бити бржа и безбеднија. ПаyПал је сервис за плаћање на интернету у који су повезани и купци и продавци. Он представља поуздан центар за плаћање на интернету. Када се једном пријавите на ПаyПал и оставите податке о картици, креирали сте налог и није потребно да то поново чините.

Можете да купујете на свим сајтовима који су повезани у ПаyПал сервис. Све интернет трговине које су повезане са ПаyПал сматрају се поузданим. Некада и трговци имају рачун код ПаyПал на који примају уплате, па он пружа заштиту и купцима и продавцима. ПаyПал даје могућност да отворите рачун на интернету на који можете да пребаците новац и касније са њега плаћате у веб-шоповима.

Како се користи овај сервис? Када добијете ПаyПал рачун ви унесете бројеве кредитних картица и банковне рачуне које желите да користите. Након тога више никада не морате да откривате те податке приликом куповине на бројним сајтовима. Када плаћете путем ПаyПал ваше информације остају поверљиве, што значи да можете да купујете на интернету без бојазни да ће неко доћи до ваших финансијских података.

ПаyПал дозвољава коришћење већег броја банковних рачуна, кредитних картица и дебитних картица, како бисте финансирали рачун. Ово значи да ће свака ваша куповина бити обављена пошто ће ПаyПал бити у стању да тражи средства на више места и тако ћете избећи непријатност одбијања картице од стране продавца.

ПРОБЛЕМИ ПеYПал сервис има и одређене мане. Сервис за подршку корисницима није најбољи, понекада је јако тешко доћи до праве особе. Такође, ПаyПал може да вам замрзне средства без претходног упозорења. После истраге, може бити потребно и до 6 месеци да поново дођете до свог новца. Након одређених проблема, муштерије могу да задрже производ иако им је враћен новац. Не постоји начин да се уложи жалба након што је ПаyПал донео одлуку у вези са неким спором између корисника. Процес разрешења неког проблема може трајати веома дуго, и често се своди на вашу реч против речи друге особе у спору.

Корисници ПаyПал могу да шаљу новац широм света само једним кликом миша. Ово значи велике уштеде када су у питању таксе и провизије које наплаћују бројни други сервиси за пренос новца.

Роба која се увози, односно наручује, може да стигне обичном пошиљком - преко ПТТ службе или брзом поштом, преко фирми какве су ДХЛ, "Федекс", УПС. Према важећим прописима, плаћања увозних дажбина ослобођена су физичка лица чије пошиљке не прелазе вредност од 70 евра, а стижу им од физичких лица из иностранства. Уколико се роба наручује од правних лица из иностранства, наплати увозних дажбина не подлежу пошиљке чија је вредност до 50 евра. Да ли ће се лимит мењати у корист купаца када профункционише ПаyПал није познато.

Преко ове цене, увозне дажбине на пошиљке које физичка лица примају из иностранства путем поштанске службе, обрачунавају се применом јединствене царинске стопе у висини од 10 одсто, а на оцарињену вредност обрачунава се припадајућа стопа ПДВ-а (осам или 20 одсто). Важно је да се нагласи да се вредност пошиљке увећава за износ трошкова превоза, односно поштарине. Другим речима, ако купите производ вредан 80 евра, платићете транспорт, царину и порез још око 30 евра.

У првој фази грађанима је омогућена куповина и слање новца, и да је то пракса која важи за све земље у којима та компанија послује. Треба нагласити да у Србији засада још нема законских могућности за примање новца. Привредници који би желели да своју робу пласирају у иностранствио ће морати још да причекају. Да би се омогућила и друга фаза, потребна је измена Закона о девизном пословању, што би, према неким најавама, требало да се догоди пре летње паузе Скупштине Србије.