Возачи камиона не иду у изолацију, а још нико није оболео: Точак мора да се окреће
26. 03. 2020. у 17:00
.jpg)
Приватна архива
Иван Думитровић, возач шлепера, за "Новости", о професионалцима који возе робу за Италију
И возе.
На граници између Словеније и Италије проналазимо Ивана Думитровића. Овај професионалац вози за "Симшпед", његове колеге и даље својим друмским крстарицама иду за Шпанију, Португалију... До шпанских и португалских одредишта саобраћају углавном хладњаче.
Искусни возач бираним речима описује све што се догађа око њега. Иван храбри нас, а ми покушавамо да охрабримо њега.
позвани да одраде свој посао.
Точак мора да се окреће. Неће бити добро ако стане.
- Прошле недеље је било компликовано, док се све државе нису усагласиле - говори Думитровић, за "Новости" - Био сам на повратку из Италије за Србију, требало ми је два дана да прођем Словенију и још три кроз Хрватску. На границама су биле колоне 1.000-2.000 камиона, дуге до 25 до 30 километара.
Сада је много боље. Думитровић каже да је све знатно ефикасније осмишљено. Роба се товари уобичајено, али уз врло високе мере предострожности. Сви су веома дисциплиновани.
- На границама нас чека полиција, возачи не излазе из камиона, дају папире и процедуре се обављају брзо и ефикасно - наставља наш саговорник. - Потом полиција разврстава камионе у зависности од правца којим иду и формирају се конвоји од 30 до 40 теретњака. На почетку и крају конвоја су полицијски аутомобили, као и у средини. Тако нас спроведу даље за Италију.
.jpg)
План је да се ради и даље. У тренутку док разговарамо са Думитровићем, до њега стижу информације да ће Италијани можда затворити све видове транспорта осим оних везаних за прехрану и медицинску опрему и лекове. Њега смо нашли на путу за Термоли.
- Сви су према нама максимално коректни. Словеначки полицајци чекају на прелазима из правца Трста, Горице и воде нас ка Обрежју. Потом нас преузимају хрватски полицајци до границе са Србијом. Сада се свуда осећа солидарност, сви су посвећени задатку да ово што пре прође. Сви воде рачуна о томе да нико не буде без маске или рукавица увек када је потребно.
Думитровић каже да још није чуо да је неко од његових колега оболео. Сви су везани истим прстеном солидарности, и сада полако постаје неважно ко је из Румуније, Бугарске, Русије, Србије, Хрватске, Словеније... Сви су у истом проблему.
Празни ауто-путеви у Италији
.jpg)
Међу професионалним возачима назире се само један проблем. Подсећамо, они су изузети из режима обавезне изолације и морају да раде свој посао како све не би стало. Ипак, потребно је да се неки организациони кораци додатно усагласе.
- Возачи су изузети из обавезне изолације од 14 до 28 дана. Теретни транспорт још није стао и не сме да стане. Дешава се да камиони после обављеног посла наставе свој пут ка одредишту, док појединачне полицијске контроле у неким општинама заустављају шофере јер су били у иностранству. Тај део морао би да буде једноставније решен, јер возачи почињу да стрепе од казни које никако нису заслужили, пошто су професионално
ПОГЛЕД БЕЗ ЉУДИ
НА граници између Италије и Словеније све је замрло осим онога што мора и треба да се помера. Људи су бескрајно обазриви.
- У Словенији су кафићи затворени још од 16. марта - подсећа Думитровић. - Људи су дисциплиновани и раде само оно што морају.
Пред возачима је само чист асфалт и жеља да све ово прође.
* КОМЕНТАР *
26.03.2020. 17:29
Види га брат Србин па још и севера део!!! Све вас Бог чувао јер ви сте сада крв у венама свих држава!!!
To su junaci danasnjice,uz sve medicinske radnike!
Veliki respekt za sve vozace.
Kolege,pun gas,nema stajanja dok ne prevezemo sve sto treba da se vozi ! Kako da se razbolimo kad zivimo,radimo,jedemo u kabini, ne bavimo se turizmom . Da ste mi svi zivi i zdravi ! Drum adresa,a krov nebesa !
pozdrav medo od kolega taksista sa opstine novi beograd...
Коментари (6)