УЧЕНИЦИ верских, војних и полицијских школа ускоро ће имати сва социјална права као и ђаци који похађају "обичне" образовне установе. Образовни систем не препознаје овакве школе јер њихов рад није регулисан Законом о образовању, већ законима о верским заједницама, полицији и војсци.

- Ова деца немају право на здравствено осигурање, стипендије и социјалну заштиту, јер их образовни систем не препознаје - рекао нам је Муамер Зукорлић, председник Одбора за образовање Скупштине Србије.

Он је ово питање, на скупштинској седници, поставио министру просвете Младену Шарчевићу, који је, каже Зукорлић, обећао да ће Министарство врло брзо премостити овај проблем.

Прочитајте још: Богословија у Призрену представља наду да је могућ опстанак Срба на Космету

- Донеће закључак у ком ће бити наведено да су верске школе легалне и да су део школског система, али не по Закону о образовању него по Закону о верским заједницама. Тако ће деца која их похађају имати сва права као и њихови вршњаци - каже Зукорлић.

ЦРКВЕ ОСНИВАЧИ ШКОЛА ПРЕМА Закону о верским заједницама, оснивачи верских школа су цркве и верске заједнице. Оне, пише у Закону, могу оснивати установе ради образовања будућих свештеника односно верских службеника, унапређивања духовне и теолошке културе и других сродних циљева. Цркве и верске заједнице могу оснивати и предшколске установе, основне школе, гимназије, стручне и уметничке средње и високе школе, факултете и универзитете.

Он појашњава да по Закону о верским заједницама из 2005, не могу да остваре права у области социјалне заштите.

Министар Шарчевић је потврдио да се у системским просветним законима не препознају овакве школе.

- То не значи да ми не прихватамо да постоје ученици који их похађају и који треба да остваре своја права - рекао је Шарчевић. - У тројним разговорима са Министарством за рад и социјална питања то ћемо да регулишемо. Било би добро да се све верске школе на неки начин прикључе целокупном образовном систему. План и програм верског дела наставе аутономан је за оне који се баве образовањем у области православног, католичког и исламског дела науке у вери.

С друге стране, наводи Шарчевић, постоји и обавеза да се избалансира однос општеобразовних предмета.

- Деца која се образују у тим школама претендују да раде као верски учитељи, а ту су мали фондови часова, а и плате су мале. Ако им дамо квалитет који се односи на општеобразовне предмете, омогућујемо им да и њих предају - рекао је Шарчевић. - За њих би било добро да, ако немају посла као верски наставници, могу да изађу на тржиште рада.