СА салаша Нестора Слепчева, недалеко од Ченеја поред Новог Сада, ускоро ће на друм изаћи кочија достојна британске краљице Елизабете. На њој је овај необични градитељ фијакера, али и авиона, радио тачно две године, а у израду је уложио сав новац који је добио од продаје две летелице, које је, такође, сам изградио.

А све је, како прича Слепчев, док на кочију у златној и боји тамне труле вишње поставља последње завршне детаље, почело пре пет година, када су му "досадили" класични фијакери. Направио их је педесетак, најразличитијих модела. Онда је, за промену, урадио и Пепељугину кочију - бундеву.

- Кочија која је брзо нашла купца, пошто може да буде туристичка атракција, подстакла ме је да уђем у овај, много озбиљнији пројекат - објашњава Слепчев, док припрема златном бојом премазане лајсне од буковине, које је кувао, како би добиле облик прозора. - Као узор користио сам кочију краљице Елизабете, али унео сам и неке своје измене. Моја кочија је мало дужа, јер има место за кочијаше, док оном краљевском "управљају" коњаници на коњима. Дуга је 5,5 метара, а са упрегнута два пара коња, биће дужа од шлепера.

Цела кочија, како каже Слепчев, направљена је од челика. Готово све послове на њој је он сам урадио. Најтежа му је била израда рама од двоструких цеви, ојачаних челичним тракама, украшеним цветним гравурама. Сам "кош", односно кабина за путнике, направљен је од металних плоча, а унутрашњост је пресвучена скупоценим тегет брокатом само за ову намену набављеним у Паризу. Тешка је око 1.500 килограма и нису је могли носити уобичајени дрвени точкови, па је добила посебне, такође челичне.


- Једини дрвени део на овој кочији, која може да превезе осморо људи, четворо у "кошу", кочијаша и помоћника напред, а иза је место за још два путника, су ждрепчаници, или како их још зову, вагири, односно делови на које се каче коњи који је вуку - показује Слепчев. - Кочија има троструки систем вешања, на гибњевима испод коша који виси на кожом пресвученим гуртнама, такође учвршећеним на полумесечасте гибњеве, а гибњеви су и на точковима. Самим тим, гарантује удобност, а свака млада, која се у овој кочији буде возила на венчање, сигурно ће имати прави краљевски третман.

АВИОНИ

ПРЕЗИМЕ Слепчев добро је познато и љубитељима летења. Наш саговорник до сада је урадио више од 150 лаких авиона, реплика, али за трећину умањених, познатог авиона "Рода", из Другог светског рата. Оне су "одлетеле" у 37 земаља, а и преко мора, у Америку и Аустралију. Један од авиона стигао је и до Кине. У радионици - хангару, завршетак чека још један авион, настао по узору на модел из Другог светског рата. Ускоро би требало да полети "штука", али умањена за 50 одсто.

ЧЕЗЕ

ИЗ радионице овог необичног мајстора, уз фијакере и авионе, излазиле су и двоколице које вуку четири коња, какве смо могли да видимо у филму "Бен Хур". Недавно је завршио једне, које су купца нашле у Хрватској.