Тито је користио 85 аутомобила

Марко Лопушина

12. 07. 2015. у 15:37

Тито је користио 85 аутомобила
Јосип Броз, доживотни председник Југославије, волео да шоферира, а имао и богат возни парк. Међу четвороточкашима: "ролс ројс", 11 "мерцедеса", 12 "кадилака", џипови, електромобили... и "заставе"

Колико је тачно аутомобила и других возила користио Јосип Броз?

- Колико их је Тито добио на поклон, а колико их је даривао?

- Колико је аутомобила маршал лично имао за време своје владавине?

Ово су питања на која се данас прави одговори могу наћи само у детаљно исписаној студији "Аутомобили и Јосип Броз Тито". Њен аутор Мирослав Милутиновић, заљубљеник у аутомобиле, годинама је трагао за одговором, који у резимеу књиге сажима у неколико података.

- Тито је лично користио за вожњу 85 аутомобила од 25 произвођача из осам земаља и Југославије. Међу њима било је 13 "застава" аутомобила, 12 америчких "кадилака" и 11 немачких "мерцедеса" - каже Милутиновић.

Доживотни председник Југославије волео је да шоферира, али и да буде сувозач свог личног шофера. Приликом проглашења за почасног члана Ауто-мото савеза похвалио се да је возач.

- Ја сам активан и најстарији члан савеза, јер сам возачки испит положио још 1912. - говорио је Јосип Броз, који је те године био пробни возач аутомобила у аустријској фирми "Аустро Даимлер".

ПАВЕЛИЋЕВ АУТО Маршал Тито је генералисимусу Стаљину поклонио "мецедес бенц 770". Ауто је био власништво поглавника Анте Павелића, који га је добио на поклон од фирера и оставио у Југославији приликом бега из земље. Аутомобил се налази у Москви.

Према подацима Мирослава Милутиновића, као функционер Броз је после доласка на место генералног секретара Комунистичке партије Југославије у Београду 1939. године, добио први службени аутомобил са возачем. Потом је Броз 1940. у Београду, пред Пету земаљску конференцију КПЈ, купио "форд ајфел", који је возио он или његов шофер Малешевић.

- Током рата Тито је имао на располагању неколико џипова и аутомобила. Постоји снимак како Тито управља џипом "вилис" у Дрвару и у приколици вози чланове свог штаба. Џип је добио на поклон од Фицроја Меклина, члана Енглеске војне мисије при Штабу НОП-а. Тај "вилус" су му украли Немци приликом десанта на Дрвар - сведочи Мирослав Милутиновић.

Као врховни командант, Броз већ током рата добија прве аутомобиле на поклон од Коче Поповића, генерала Косте Нађа и совјетског маршала Толбухина. Ослобођење Југославије 1945. маршал Тито дочекао је у блиндираном "пакарду" који му је поклонио лично Јосиф Висарјонович Стаљин. Возио га је до политичке свађе са Стаљином 1948. Потом су га украли Словенци и држе га у Техничком музеју Словеније.

Тито је до 1944. користио девет службених и личних аутомобила. Од 1944. године о Брозовом превозу и његовим аутомобилима бригу води Специјална ауто-чета, која је касније постала део Гарде ЈНА. Зато сви Титови аутомобили имају војне регистарске таблице. Почетком педесетих држава за потребе председника Тита купује блиндиране "мерцедесе бенц 600", "кадилаке" и "ројл ројс фантом" са каросеријом. Совјетски председник Леонид Брежњев му поклања "ладу ниву", британска краљица Елизабета му даје "ролс ројс", а грчки краљ Константин скутер.

- Аутомобилима су управљали службени возачи Никола Прља, Иван Кужник и као последњи Марко Агбаба. Са блиндираним "мерцедесом" ишао је 1962. године у историјску посету Сплиту, јер је процењено да ће му живот бити угрожен. Сам Броз волео је да вози, посебно своје госте по Брионима и Ванги. Међу његовим путницима били су председници Гамал Абдел Насер, Џавахарлал Нехру, Индира Ганди. Етиопског цара Хаиле Селасија возио је у свом аутомобилу марке "ролс ројс" - пише Милутиновић.

Постоје фотографије на којима се види како Тито вози у електромобилу супругу Јованку Броз, али и глумице Софију Лорен, Елизабету Тејлор и Ђину Лолобриђиду.

Према службеним подацима, Јосип Броз Тито је у возном парку, који је служио за његов превоз, али и за обезбеђење и пратњу, током четири деценије владавине користио укупно 234 возила. Кад је умро у Љубљани је од Клиничког центра до Плавог воза превезен комбијем марке "мерцедес". На сахрани од Савезне скупштине до Куће цвећа пратила су га два "мерцедеса" и један "застава" аутомобил.n


БРОЗОВИ ПОКЛОНИ

Тито је поклонио седам аутомобила својим лекарима и личним возачима. Један аутомобил је дао сину Жарку. Унуку Јосипу Брозу поклонио је "НСУ претис" и унуци Златици Броз "фолксваген". Совјетском лидеру Леониду Брежњеву даровао је 1976. "заставу 101 лукс".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (21)

Шумадинац

19.07.2015. 14:49

@Akcijaš - Његови потомци су далеко одавде и поседују Хабзбуршке замкове... Ови што их представљају да су његова деца, добро знају да им је отац ликвидиран одавно пре Јосипа Амброза. Зато се много и не бусају у груди и не трче на његов гроб...А суштина и није у томе. Његова мисија је била да најмоћнију краљевину на југосистоку европе сведе у оквире који су били пре 1912. и ослобођења од Турака. И као што видимо тај задатак су он, и сви ови намесници после њега..., одлично обавили!

јовица

12.07.2015. 16:25

И он нам причао о пролетеријату и правди.А живео је као највећи боржуј и цар.Нико се тако није разбацао као он.

Željko

12.07.2015. 16:29

Stalno plasirate poluistine da ne kažem laži što se tiče imovine J.B.Tita.Nabrajate vile,jahte,automobile a ništa nije bilo u njegovom vlasništvu,sve je bilo upisano kao državno vlasništvo.Tako se sa tim postupalo i postupa.Njegovi nasljednici ne mogu da dobio stvari koje su bile nepobitno negove,kao što su odlikovanja,foto aparati,.......i sliično.

Zoran1

12.07.2015. 19:41

@Željko - Ma da Galeb je bio "narodni brod" alo ko od naroda se usudio da plovi na Galebu? Plavi voz takodje je bio "narodna imovina" ali narod ni blizu nije smeo prici. Beli dvor takodje "narodna imovina" ali samo je Tito smeo tu da zivi. Mogao bi nastaviti sa vilama, lovistima, brionima i tako dalje.

Akcijaš

13.07.2015. 12:41

@Željko - Ajde eto "demokrato" danas udji na Galeba ili plavi voz ili Beli dvor.Nemožeš jer je privatno vlasništvo! Koja je onda razlika? Ne mlati prazan novčanik.

Шумадинац

19.07.2015. 14:43

@Željko - Па нема разлике, у томе и јесте суштина!Прича да су сви једнаки никада није била истинита и никада неће ни бити. Проблем је у ономе што се крије иза те приче. Што је том причом затрпавана/опрана геноцидна Хрватска држава, што је том причом срспки народ из јединствене Југославије разбијен на шест федеративних мини држава, што је том причом затрпано и разбијање уже Србије на три дела, што је том причом Србија сведена на сировинску базу финалне привреде Словеније и Хрватске... итд итд.

Dado

12.07.2015. 17:10

To je komunisticka jednakost. 5% zivi kao bubreg u loju a od naroda se otimalo. Mojima i sa oceve i sa majkine strane je otimano sve sto proizvedu, psenica, vino, rakija, stoka i niko nam nikada to nije nadoknadio. Nemojte da pisete o ovom unistitelju Srbije, ne zasluzje nasu paznju.

Zoran1

12.07.2015. 19:37

@Dado - Komunizam kao i svaki drugi izam je sistem super elite. Elita (robovlasnici) uspostavi sitem za elitu (robovlasnike) a narod (robovi) sve to placaju u ime "jednakosti, bratstva i jedisntva". Na zalost tupe mase nisu u stanju to da shvate pa zato ostaju robovi. :(

Bravar vozi rols rojsa

12.07.2015. 17:35

To je normalno za bravare. To je standard ispod koga ne ide nijedan bravar koji drzi do sebe. Jos je on i skroman s obzirom da je bio najveci bravarski sin nasih naroda i narodnosti.

Juga

12.07.2015. 18:55

U Jugoslaviji se bolje zivelo, ne bih mogao da kazem da je bila bogata drzava, ali nije otimala od naroda preko bezbrojnih taksi, poreza i akciza... Danas, na litar od 150 dinara, drzava uzima 80 dinara, na paklu cigareta od 200 dinara, drzava uzima preko 100 dinara, na zvaku od 5 dinara, drzava uzme 2... Zapamtite, nije bilo PDV-a od 20%, nije bilo akciza od 50% i ostalih taksi... Smanjite poreze, narod ce bolje ziveti, smanjite stampanje novca, novac ce vise vredeti...

pera

12.07.2015. 23:56

@Juga - Pricas napamet i netacno. Zivelo se dobro jer se arcila oteta privatna imovina, ogromna tehnicka pomoc amerike i krediti. I naravno, nizak standard 95%ljudi. Nije se znalo za bolje i svi srecni jer se nije ginulo. E, posle kad je narod malo progledao i poceo da razume o cemu se radi, rezim se vrlo vesto i dugo branio potstrekivanjem i gusenjem nacionalizama... sto nije moglo da trjae vecno. A da je bio madjionicar, jeste bio.

Pera Detlić

23.10.2015. 21:19

@Juga - Prvo, nikome nije "oteta" imovina, nego je izvršena revolucija, stvorena nova država koja je donela zakone: Eksproprijaciji, Nacionalizaciji, Sekvestru i Agrarnoj reformi. Znači, na zakonit način je oduzeta imovina saradnicima okupatora, pripadnicima neprijateljskih formacija, posednicima većih industijski postrojenja i zemljišnim veleposednicima..Tih "95%" ljudi sa "niskim životnoim standardom", pre Tita tretirani su kao robovi, sluge i potrošni materijal od onih kojima je oduzeta imovina.

Драшко

09.11.2015. 16:52

@Juga - Није Перо тај ништа био, а најмање мађионичар. Зар су за тебе и Албанци са КиМ мађионичари кад могу да раде све ово што раде? Ако ниси слеп и глуп видећеш мађионичара иза њих, а исти такав је сво време стајао иза Тита, шаптао му шта треба да ради и трпао му новац у џеп, али не као поклон него као дуг који сада одплаћујеш. Пробуди се човече и погледај истини у очи. Лагати самог себе је бесмикслено.

Драшко

09.11.2015. 16:56

@Juga - Све што си навео да је одузето је тачно, само си заборавио да додаш да је та новостворена држава убедљиво и теби револуционарно одузела мозак.

istoričar

07.05.2017. 19:29

@Juga - nasledila su ga deca njegovih komunista,eto znači komunisti.

Zoran1

12.07.2015. 19:33

Tajkun je ziveo kao tajkun a glupi narod je sve to placao i gledao ga kao Boga. :( Zato su komunisti ucili narod da "nema Boga" Tito nije mogao podneti konkurenciju sli ipak je umro i dokazao da on nije Bog.

Realista

13.07.2015. 08:58

@Zoran1 - Не господине! "Глупи народ" данас плаћа своју глупост док се поклањају шећеране !

Branko

12.07.2015. 21:06

Faca je bio J.Broz, živelo se opušteno/noviji izraz/ i nije bilo baraba i bašibozluka /zavetni i srednjevekovni izrazi/.

Krivica

21.09.2015. 13:27

Stalno pricamo kako je Tito razbio Srbiju.Dok je on bio ziv Srbija je bila najaca.A kad je umro odmah nestasice, korupcija kradja I da se ne lazemo, Beograd je bio politicki centar I gde se sve odvijalo.Ko je bio lud da ostane u takvoj drzavi gde se lome stakla po prodavnicama od guzve za secerom I brasnom zbog manipulanata. Niko to nije zaustavio nego su svi a I Srpski politicari kao I danas krenuli na "biznise"koje I do dan danas obavljaju sa narodom.Mrtav nam kriv zivi neduzni.