Радионица прерасла у фабрику: Компанија Јела Јагодина данас је водећи произвођач намештаја на Балкану

С. Булатовић - Ј. Субин

среда, 04. 03. 2020. у 14:02

Радионица прерасла у фабрику: Компанија Јела Јагодина данас је водећи произвођач намештаја на Балкану
Извозе 60 процената производње и то на више од 15 европских тржишта

ЈЕЛА Јагодина" на тржишту је дуже од пола века. Ова породична компанија се бави производњом плочастог намештаја. Данас извози 60 процената производње и то на више од 15 европских тржишта. Ускоро ће освојити нове меридијане, јер је на овогодишњем Сајму намештаја у Келну склопила нове уговоре о сарадњи. Све је веће интересовање афричких, америчких и купаца земаља Блиског истока за намештај овог српског произвођача.

Успешна прича јагодинске "Јеле" почела је 1956. у скромној столарској радионици Љубише Радовановића, који је правио намештај по мери. Занат се преносио са генерације на генерацију, па је посао преузео син Слободан, потом унук Мирољуб, који је регистровао СЗР "Јела". После вишегодишње производње намештаја по мери и жељи купца, са серијском производњом намештаја за најмлађе почели су 1999. године.Препознали су потребе купаца. Дечје собе "кики" постале су синоним за квалитет и разноврсност понуде у колекцијама намештаја за децу, и најпознатији производни програм компаније.

Није било лако постати серијски произвођач након производње намештаја по мери. Било је потребно упознати тржиште, ослушкивати жеље појединаца и прилагодити их потребама већег броја људи. Улагали су у нове технологије и производне процесе, нашли квалификоване раднике и производњу подигли на виши ниво. Поставили су нове стандарде, радили на иновацијама. Растао је и број сарадника. Најтеже од свега било је направити намештај који ће квалитетом, али и дизајном, задовољити све укусе потрошача.

ПОТЕНЦИЈАЛ ИНДУСТРИЈА намештаја из године у годину бележи све већи раст, на свим пољима. Повећавају се производња, извоз, као и број запослених у овом сектору. Потенцијал, сматрају у "Јели", није довољно искоришћен, с обзиром на то да Србија има богато искуство и знање када је у питању производња намештаја.

- Визија, пре свега, али и напоран рад, знање и истрајност у замислима, довели су до тога да је наша компанија данас лидер у производњи плочастог намештаја и запошљава више од 300 радника - истиче Никола Радовановић, директор продаје компаније "Јела". - Производни програм је подељен у посебне програмске целине, које чине собе за децу и младе, спаваће и дневне собе, кухиње и предсобља. Оно што се од самог почетка до данас није променило, то је неговање породичних вредности и квалитета пословања у сваком сектору.

Свих ових година "Јела", по речима Радовановића, настоји да буде препозната као произвођач који континуирано на тржиште пласира новитете, моделе које одликује модеран и функционалан дизајн. Да би то могло да се оствари, неопходно је стално улагати у нову опрему и примењивати најновије технологије за производњу намештаја од плочастих материјала, излагати на великим сајмовима и пратити захтеве и жеље купаца. Компанија "Јела" се залаже за подстицање равномерног регионалног развоја запошљавањем све већег броја радника и њиховом едукацијом. Шире производне погоне, који ће ускоро бити на површини од 45.000 квадрата и инвестирају у нове технологије.

Производња се ослања на последњу генерацију индустријских машина и најновију технологију УВ лакирања, коју је имплементирала међу првима у Европи, док се у раду примењују дигиталне и ЦНЦ технологије.

- Одлична сарадња са Привредном комором Србије, као и подстрек свих ових година, доприносе бољем позиционирању Србије у свету, нарочито када је у питању израда намештаја - напомиње власник компаније Мирољуб Радовановић. - Трудимо се да нашим примером стимулишемо и остале компаније да се активније укључе у нове процесе. Пут ка европском и светском тржишту, које је веома захтеван, већ је отворен. Довољно је имати визију и јасан циљ, гледати неколико корака унапред, пратити светске трендове и резултати не могу изостати.

"Јела" извози у републике бивше Југославије, Бугарску, Грчку, Пољску, Аустрију, Немачку, као и на друга тржишта.

ПАРТНЕРИ

ОЧЕКУЈЕ се да ће ова грана индустрије привући још више страних партнера у будућности и своје производе пласирати на тржишта на којима није била толико заступљена до сада - кажу у "Јели". - Потребно је и даље улагати у нове технологије и ширити постојеће продајне мреже, уједно освајајући европско, али и светско тржиште.

Коментари (1)