"ЕКО степ пелет" је једна од најпрепознатљивијих фирми у области производње еколошког пелета. Фабрика која се налази у Петровцу на Млави отворена је као домаћа инвестиција, а настала је из потребе и жеље да се уведе нови и атрактивни производ у складу са захтевима еколошког приступа у производњи. Са 42 радника успешно послује на домаћем, али и на регионалном тржишту, а у децембру прошле године ова компанија је у категорији најуспешнијег увођења новог бренда освојила признање "Најбољи из Србије", које додељује Привредна комора Србије.

- Када смо отварали фабрику, најтеже је било одабрати квалитетан кадар и брзо се позиционирати на тржишту - каже Светлана Божовић, директорка "Еко степ пелета". - Ипак, уз добар и квалитетан производ, брзо смо позиционирали наш бренд, створили круг добрих пословних партнера и формирали добар радни тим који чине млади људи пуни ентузијазма. Данас смо поносни на постројење и технологију с којом радимо. За нас је еколошки аспект производње веома важан. Наша визија је да улагањем у еколошку производњу постанемо синоним за изврсност производа и квалитет услуга у овој области. Примењујемо савремена достигнућа у погледу заштите животне средине, па је значајан део инвестиција усмерен на еколошку димензију целог пројекта, од производног погона до прилаза кругу фабрике. Урађена је подлога на полигону како дрва која се допремају не би примала било какве примесе и да би задржала чистоћу. Инсталирали смо и систем за прање дрвета и тиме додатно подигли ниво и квалитет производа.

Поштовање еколошких параметара и принципа производње један је од најважнијих аспеката у пословању ове компаније, која прати светске трендове и стандарде у производњи. Урађена је реконструкција старе фабрике и целог радног простора и модернизована је производња. Тако се постигла логистичка функционалност комплекса који се простире на 9,5 хектара у Индустријској зони Петровца на Млави.

- Велико је интересовање за наше производе у иностранству - додаје Светлана Божовић. - У претходним годинама смо извезли робу на сва околна тржишта - у Македонију, Хрватску, БиХ, Словенију, Италију, Бугарску, Грчку, Црну Гору, а редовно добијамо захтеве и из осталих земаља ЕУ. Квалитет је основни фактор успешног пословања ове компаније. Ми не желимо да јуримо профит. Наш циљ је да правимо производe високог квалитета и да радимо на дуге стазе, да наши радници и клијенти буду задовољни. Зато цео процес производње, сваки џак, подлеже контроли.

Посвећеношћу послу, сталним улагањем и учењем на грешкама, усвајањем нових знања, труде се да буду испред конкуренције, за коју Божовићева сматра да је одличан мотив за унапређење пословања.

- Морамо да улажемо у све ресурсе, а пре свега у људе и нове технологије, и да још више развијамо механизме који ће учинити наше производе препознатљивим на тржишту - истиче Светлана Божовић. - Кључно је да смо дефинисали успех у складу са нашим личним вредностима, оним што је нама важно. Улажемо у нове кадрове, у технологије, ослушкујемо наше купце и пословне партнере, и трудимо се да у складу са потребама тржишта развијамо наше производе.

Оно што саветује младим људима који се упуштају у пословне подухвате је да амбицију морају да прате непрекидни рад и усавршавање, али и срећа. Наглашава да су стратегија и идеје важне, али да прави изазов представља акција.

- Тајна успеха је направити први корак, а тајна сваког почетка је раздвајање задатка на мале делове - саветује Светлана Божовић. - Не треба журити у планирању и размишљању, али када дође време за акцију, потребно је престати са размишљањем и реализовати идеју. Јаком вољом, дефинисаним циљевима и великом упорношћу може да се оствари скоро све. Потребно је стицати нова знања, познавати маркетиншке вештине, имати довољно енергичности и веровати у идеју. Када успех дође, потребно је бити додатно храбар и снажан да се тај успех одржи, а најважније је да радите оно што волите.


НАГРАДА ОБАВЕЗУЈЕ

НАГРАДА "Најбоље из Србије" озбиљна је подршка Привредне коморе Србије "Еко степ пелету", јер се производима представљају на домаћем и регионалном тржишту. Ово признање представља обавезу да наставе да раде на јачању односа са потрошачима, унапређењу пословања у свим сегментима и квалитету производа и услуга, пре свега на домаћем тржишту. Кроз активности Привредне коморе Србије учествовали су и на пословним форумима у Приштини и користили портал "Зелена енергија".