СЛАТКОТЕКА се тржишту представила као прва специјализована продавница крофни у Србији и брзо је стекла верне купце. Пре свега због квалитета. Оригиналност дизајна амбалаже је нешто што је дало лични печат овом бренду. Уз већ запажен успех на тржишту, фирма "Слаткотека" је недавно награђена и признањем "Најбољи из Србије" Привредне коморе Србије као најуспешније увођење стартап предузећа у категорији Корпоративни бренд.

За Тијану Јовановић, сувласницу "Слаткотеке", путовања су била инспирација за идеју о отварању продавнице са најукуснијим крофнама.

- Прича о крофнама је заживела пре скоро три године - објашњава Тијана Јовановић. - На путовањима смо стално уживали у америчким крофнама које нису ни приближно тако добре као оне које су наше баке спремале. Како до тада у Београду није постојала ниједна специјализована продавница крофни, одлучили смо да оживимо овај рецепт и створимо јединствени укус крофне који враћа у детињство.

Први корак у започињању бизниса у области производње хране свакако је био савладавање технолошког процеса производње.

- Припрема крофни које ће истовремено бити ваздушасте, укусне али и стандардизоване је био први задатак за нас - наставља Тијана. - Будући да се тесто за крофне разликује по структури и начину припреме од осталих киселих теста, ово је уједно био и највећи изазов. Процес траје и до два сата и све компоненте морају бити усклађене. У супротном, тај производ више није јединствен. Најпре смо оживели бакину крофну у више од 50 различитих укуса, а затим је стигао и капкејк у нашу витрину.

Поносна је на сопствену рецептуру за нове производе као што су cronut - лиснато тесто у облику крофне које осваја на први залогај, чоколадно јаје пуњено кремастим састојцима и јагоде у чоколади који су постали премијум производи. У плану је и развој нових производа, али и ширење на домаћем и међународном тржишту увођењем франшизног система.

- Сада радимо на рецептури и дизајну за торте, које ће се разликовати од свих постојећих на тржишту по начину сервирања и изгледа. "Слаткотека" је место за истинске сладокусце - истиче Тијана Јовановић. - Трудимо се да освежимо тржиште неким новим производима и допунимо постојећи асортиман новим укусима. Конкуренција постоји, али не у облику који угрожава наше пословање.

Морају да поштују много прописа, правилника и закона који се везују за стварање производа, трговину у малопродајном објекту, али и за све текуће финансијске и административне послове.

- Људи мисле да је започети бизнис сличан нашем јако једноставно - направиш крофну, прелијеш чоколадом и додаш шарене мрвице, али нажалост није тако - напомиње Тијана. - Неки су и то покушали, али су врло брзо одустали. Ми волимо да кажемо да правимо крофне, али другачије. И то је оно што нас разликује од осталих и због чега се код нас увек тражи крофна више. Као предузетник одговорни сте за целокупно пословање, па и за грешке свог тима. Ми на сваку препреку гледамо као на изазов. Уз предузетнички дух, морате бити спремни да свакога дана учите из својих грешака и да се стално усавршавате у вашој струци. У данашње време тржиште је врло турбулентно и опстају само јаки играчи. Ваша фирма је огледало ваше личности.

Одлуку о проширењу пословања била је прекретница која је дошла у право време али је подразумевала и излазак из зоне комфора.

- Никад не знате које вас прилике чекају иза ћошка. Почели смо у малој дорћолској радњи која није била довољна за напредовање. Отворили смо производни погон већег капацитета и уредили још један локал у Београду у једној од најпрометнијих улица - поносна је Тијана.

Младим људима саветује да првенствено морају да верују у своју идеју и да не одустају на првим препрекама. Сваки дан доноси нове проблеме које морају да реше. На путу до циља се предузетници сусрећу са разним ситуацијама, различитим мишљењима, сугестијама, критикама, али је најбитније да остану фокусирани.

- У нашем окружењу је мало њих веровало да ће крофна постати најтраженија посластица, али нас то није спречавало да наставимо наш пут ка успеху - закључује Тијана Јовановић.