Привредна комора Србије и Развојна агенција Србије, у сарадњи са Швајцарским програмом за промоцију извоза (SIPPO) и уз подршку Националне асоцијације Serbia Organica, организују наступ једанаест српских компанија на предстојећем међународном сајму органске хране "BIOFACH 2020". Манифестација ће се одржати у Нирнбергу, у периоду од 12. до 15. фебруара.

На Националном штанду Србије, површине веће од 100 квадратних метара, представићемо се широким асортиманом производа. Биће ту свеже, сушено, лиофилизирано и замрзнуто воће, поврће, производи од житарица, џемови од органског воћа и нискоенергетски намази од малина. Њихови произвођачи су "Eкоагри Србија", "Дреновац", "Задругар", All natural foods, "Менекс", Маster food, ITN група, "Mиракс аграр", "Био панон", Nisha и "Oрганик Јовић".

BIOFACH представља највећи светски сајам у области органске производње који се од 1990. године сваког фебруара одржава у Нирнбергу. Окупља више од 3.000 излагача, а обиђе га око 50.000 посетилаца из више од 130 земаља.

Сајам се одржава под покровитељством Међународне федерације покрета органске пољопривреде (IFOAM), чији је члан Служба за органску производњу Привредне коморе Србије. Традиционално се током сва четири дана трајања сајма одржавају конференције, семинари и радионице, који чине јединствену платформу за размену знања, информација и успостављање пословних контаката међу произвођачима, купцима, добављачима и осталим заинтересованим странама за иновативне производе и услуге из органског сектора и сектора природне козметике.

Током сајма обликују се и будући трендови на тржишту органске производње, као резултат сарадње представника струковних удружења, невладиних организација и лидера у производњи органске хране. Швајцарски програм за промоцију извоза (SIPPO) обезбедио је едукацију за све излагаче у циљу што боље припреме и представљања наших компанија током трајања сајма. Кроз радионицу, на тему како извући максимум од сајамског наступа, српске компаније су стекле знања и вештине које ће им омогућити да на најбољи начин искористе контакте успостављене на сајму и самим тим дођу у позицију да на прави начин заврше започете пословне разговоре током сајамских дана.

Иако заузима тек око један одсто укупног светског тржишта хране, органски производи постају све траженија роба у свету и све је значајније учешће ових производа у светским трговинским токовима. Стални раст тражње за органским производима у свету указује на то да овај производни метод може бити веома профитабилан уколико се на прави начин користе природни ресурси, знање и производно искуство. Органска производња у Републици Србији у 2018. години одвијала се на укупној површини од 19.255 хектара, било да се ради о производима који су већ сертификовани или онима који су у процесу добијања сертификата за органски производ. У односу на 2017. годину, укупне површине су повећане за 43,5 одсто. Учешће површина под органском производњом у укупном коришћеном пољопривредном земљишту у 2018. години износило је 0,55 одсто.


ПРВИ У ИЗВОЗУ

У претходном периоду, највише се извозило смрзнуто воће међу којима су најзаступљенији производи смрзнуте малине, купине и вишње. Србија је у претходном периоду највише извозила у земље Европске уније - Немачку, Холандију, Аустрију, Италију, Француску и Белгију, а извоз је пласиран и у Канаду и Америку.