СРБИЈУ из године у годину посећује све више туриста. У периоду од јануара до новембра прошле године боравило је укупно 3.420.561 гостију. То је седам одсто више у односу на исти период 2018. године, показују подаци Републичког завода за статистику. Скоро је подједнака заступљеност домаћих и страних путника.

Домаћих туриста било је 1.712.925, а иностраних 1.707.636. Они су у Србији остварили укупно 9.387.488 ноћења. Домаћи туристи највише су боравили у Врњачкој Бањи, затим следе Златибор, Сокобања, Копаоник, Београд, Тара... Од иностраних земаља, највећи број ноћења остварили су туристи из Босне и Херцегодине затим следе туристи из Кине, Црне Горе, Турске, Русије.

- Пораст туриста је резултат одличне промотивне кампање Туристичке организације Србије и других локалних организација попут Туристичке организације Београда, Новог Сада, али и регионалних као што су Туристичка организација Војводиние и западне Србије - објашњава Тијана Маљковић, секретар Удружења за туризам Привредне коморе Србије. - Током зимске сезоне видљив је раст броја гостију из Румуније, Словеније и Грчке на нашим планинама. Одлична промоција ски-центара, обједињена кампања хотела, приватног смештаја али и "Скијалишта Србије", па су Копаоник, Златибор, Стара планина и Тара попунили своје капацитете. Очекујемо да се и ове године настави раст броја туриста, процентуално зависно од сезоне. У априлу, мају и јуну заступљен је већи раст због конгресног туризма. У јануару и фебруару пада број гостију у градовима, али то није у потпуности правило и за Београд, због самог дочека Нове године, фестивала "Београдска зима", а и крајем фебруара се одржава Сајам туризма. Туристима су летњи месеци атрактивнији и због времена али и одмора. Србија као дестинација тада доминира због манифестација и фестивала познатих у Европи али и свету, као и због природних лепота и културно-историјског наслеђа који су обавезан део туре без обзира на то који је повод доласка.

А да би тако и било, понуда Србије се промовише на многим интернационалним сајмовима и пословним скуповима. Привредна комора Србије планира да први пут учествује на сајму туризма у Будимпешти крајем фебруара са Привредном комором Војводине али и Агенцијом за управљање лукама. Поред руралног туризма који ћемо представити у Мађарској, истиче се и пројекат "Пробуди Дунав". Успешно га спроводи Агенција за управљање лукама, а циљ му је развој и промоција крузинга у Горњем и Доњем Подунављу, кроз повезивање једанаест аутентичних градова. Реч је о Смедереву, Кладову, Доњем Милановцу, Костолцу, Голубцу, Великом Градишту, Новом Саду, Београду, Сремским Карловцима, Апатину и Баноштору.

- Током трајања пројекта, поред три постојећа међународна путничка пристаништа у Београду, Новом Саду и Доњем Милановцу, Агенција је отворила још три нова међународна путничка пристаништа - у Смедереву, Kладову и Голупцу - истичу у Агенцији за управљање лукама. - До краја ове године планирано је отварање још два нова међународна пристаништа на Дунаву - у Земуну и Великом Градишту, локација Рам. Агенција је у прошлогодишњој наутичкој сезони евидентирала више од 1.500 пристајања крузера на међународним путничким пристаништима у Србији, што представља повећање од скоро 30 одсто у односу на исти период 2018. године.

Промоција природног богатства Подунавља ће омогућити развој источних и северних крајева наше земље и путничког речног саобраћаја у Србији. На тај начин подстиче се повећање прихода локалних самоуправа кроз туризам и афирмацију домаће радиности, наша земља стаје раме уз раме са европским лидерима у наутичком туризму, а општине које леже на обалама Дунава добијају своје место на туристичкој мапи Европе.

У току су припреме за предстојећи Сајам туризма у престоници, а на штанду Привредне коморе Србије у Хали 1 представиће се до 20 компанија. Пословни партнери Коморе су "Београдски сајам" и Европска мрежа предузетништва.

- Део штанда ће поседовати модерно уређен wi-fi lounge, а са друге стране предвиђена је и пословна зона у којој ће се одржавати састанци регистрованих посетилаца који су се умрежили преко пословног Б2Б портала - напомиње Тијана Маљковић. - Заједно са резервационом платформом "Booking.com" организујемо две едукативне радионице током сајма. Једна ће бити намењена категорисаном приватном смештају где ће моћи да чују како да унапреде онлајн продају и што боље пласирају своје капацитете на овом систему. Друга радионаца ће бити намењена хотелима и новим трендовима у хотелијерству.


ПРЕДСТАВЉАЊЕ У БЕЧУ

ПРИВРЕДНА комора Србије и Привредна комора Војводине су предводиле привредну делегацију из Републике Србије која је представила туристичку понуду Србије, на Међународном сајму туризма "Фериен" у Бечу, а који се одржао од 16 до 19. јануара 2020. Са Привредном комором Србије и Привредном комором Војводине на Међународном сајму туризма "Фериен" у Бечу, туристичку понуде Републике Србије представљају Туристичка организација Војводине, Туристичка организација Града Новог Сада, Београдски сајам, Хотел "Ромонда", Марина Апатин, Belgrade Hotels Group, УТП "Србија", Хотел "Златник", туристичка агенција "Травелино", Хотел "Президент" Нови Сад, Еко-етно комплекс "Капетан Миша Брег", Агенција за управљање лукама, Специјална болница за рехабилитацију "Горња Трепча", туристичка агенција "Магелан", Туристичка организација Бољевци, Општина Књажевац, Хотел "Шератон" Нови Сад, "Сунчана река", Хотел "Кладово" и Aqua star, "Војводинашуме - Турист", "Мајкин салаш", Кompas travel&tourism, Винарија "Звонко Богдан", Пансион АНА, ТО Ниш, Привредна комора Зајечара, ТО Краљево, "Зорнића кућа", ТО Књажевац, Crystal code rentals, ТО Суботица, ТО Сомбор, "Цептер хотелс", ТО Вршац.


ТУРА КРОЗ ТРИ ЗЕМЉЕ

ПРИВРЕДНА комора Србије ради на новом заједничком производу са суседним државама. Досад смо већ имали заједнички туристички производ са Македонијом, као и са Црном Гором.

- Од прошле године радимо на заједничком производу три земље Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине - објашњава Тијана Маљковић. - Почели смо са умрежавањем привредних комора, туристичких организација и агенција. Хоћемо да од три до пет тура обухвати све три земље и то са могућношћу поласка из све три. Теме рута ће се разликовати, али сви културно-историјски споменици ће бити обухваћени као и манифестације које се тада одржавају у земљама, зависно од периода. Туре ће трајати између седам и 14 дана. Циљ је да их промовишемо на прекоокеанским тржиштима, пре свега у Индији, Кини, Јапану, САД и Уједињеним Арапским Емиратима. Гости са тих тржишта неће да обиђу само једну земљу. Битна је сарадња држава због визних режима, понуда авио-компанија, инфраструктире, царина, доступности целе дестинације али и умрежавања локалних туристичких агенција. Важно је да гости не примете да их у свакој земљи сервисира друга локална туристичка агенција, да сви учесници у заједничком туристичом производу су са локала и да се на тај начин подстиче развој свих самоуправа, домаћинстава и домаће производње хране и сувенира.