ЦЕНЕ их домаћи купци, али су избор и потрошача у иностранству. Ribella је млад и перспективан бренд израстао на енергији групе ентузијаста. Циљ им је био да допринесу унапређењу квалитета исхране и начина живота уопште.

Производе најраспрострањенији хумус у Источној Европи, па и највећи део прихода стиже им од извоза. Посебни су и по томе што већину менаџмента компаније чине - даме.

- Ribella верује да може да уведе нову културу исхране и омогући већини да се храни здравије и квалитетније - истиче Марко Николић, директор маркетинга. - Свака идеја за нови производ, пре него што уђе у процес развоја, мора да испуни четири кључна критеријума глобалних прехрамбених трендова. Мора да буде иновативна, здравија од производа који се тренутно доминантно користе, једноставна је за употребу, а пре свега укусна.

Посебан фокус је, објашњава Николић, на квалитету производа, односно на његовој стандардизацији. Тако захтева истанчан укус како домаћих, тако и потрошача у региону и ЕУ где извозе своје производе. Ribella је, захваљујући непрекидном интензивном раду на стандардизацији квалитета, у групи од три одсто глобално најбољих компанија у међународној ИФС сертификацији.

- Наш производ ribella hummus прошао је интензиван двогодишњи развој, изведено је више од 200 проба од чега више од 80 индустријских - наглашава Николић. - За неколико година постао је лидер у категорији хумуса на простору бивше Југославије, али и важан играч на тржиштима Мађарске и Румуније.

Компанија Ribella производе извози и у Чешку, Словачку, земље Скандинавије, а планирају ширење пословања и на тржишта Аустрије, Швајцарске, Бугарске, Грчке и Пољске.

- Поносни смо на то што је, након непуне три године од изласка на извозна тржишта, Ribella један од ретких домаћих брендова који већину прихода остварује изван матичне земље, а да притом учешће прихода са ино-тржишта у укупним приходима наставља да расте великом брзином - додаје Николић.

Главни изазов у експанзији за бренд, као што је Ribella, био је уверити дистрибутере и трговинске ланце да фирма која долази са Балкана може да понуди производе из сегмента модерне хране високог квалитета који ће се успешно носити са тамошњом конкуренцијом, под сопственим брендом и приступачним ценама.

Исти тај изазов Ribellu очекује и у земљама где планира даље да шири пословање. У ту тржишну утакмицу почиње са кредибилитетом успешног бренда у десет земаља у којима се производи већ продају. И то у глобално највећим трговинским ланцима, као што су Carrefour, Kaufland, Auchan, Tesco, Cora, Globus, Ahold Delhaize, Spar, E. Leclerc, Selgros, Supeco.

- Ribella је данас бренд у успону по избору Привредне коморе Србије, а сутра можда лидер у категорији хумуса у Европи - нада се Николић.


СНАЖНА ПОДРШКА

RIBELLA тим у Привредној комори Србије, како истичу, види снажну подршку за нове пословне подухвате, а младим предузетницима поручују да буду креативни и иновативни, верују у своје идеје и успех, не одустају код прве препреке.