Припремање кичме

Ратко Дмитровић

24. 10. 2014. у 21:30

Сећате ли се кад је неки од енглеских политичара у Приштини или Тирани - тамо где се отворено говори о великој Албанији - рекао да је прекрајање граница на Балкану завршено? Не сећате се, наравно, јер тога није било

Прекрајање граница на Балкану је завршено. Лепо звучи, посебно онима који би да задрже садашње плотове, али ко то каже? Енглези, пре неки дан у Сарајеву, кроз уста свог министра иностраних послова, Филипа Хамонда. Озбиљна адреса; без Енглеза на Балкану ништа се значајно не догађа, ево дуже од једног века.

Свака чорба на овој ветрометини, а све су вреле и крваве... има у себи британску мирођију, још од Бенџамина Дизраелија, британског премијера из чијег времена имамо Источно питање. Дизраели је, можда нисте знали, на заседању Призренске лиге, 1878. године - на којој је донет програм уједињења свих територија на којима живе Албанци у једну велику албанску државу - имао свог личног представника, Харија Купера. Од тада до данашњег дана траје та некад делимично објашњива, често неразумљива, чак ирационална подршка службеног Лондона Албанцима и Албанији.

Последње прекрајање Балкана, цртање граница, изведено је 2008. године, кад је Запад од Србије отео Косово и Метохију. На челу отимача били су Енглези, а сад њихов дипломатски првак тврди да је с тим готово; нема више промена граница. Да ли је тако и да ли је Енглез био искрен?

Повод за реакцију Лондона је тврдња Милорада Додика да ће се Република Српска осамосталити, претворити у државу. Коме веровати, Филипу или Милораду. Питање делује наивно и смешно, јер шта је Миле спрам Филипа, а у овом случају питање је и бесмислено; Енглези се у догледно време неће сусрести са српским географским шнајдерајем (Додик то прича углавном у предизборним кампањама) већ са пројектом који је окончан на терену, чека се само формализација. Да, ради се о великој Албанији.

Косово је отето од Србије, сад меркају Прешево и Бујановац, граница између Албаније и Косова годинама не постоји, пола Македоније стављено је под крило двоглавог црног орла, Улцињ је већ укњижен, а планирано је да у састав те државе уђе и део Грчке.

Сећате ли се кад је последњих година неки од енглеских политичара ранга споменутог Филипа у Приштини или Тирани - тамо где се отворено говори о великој Албанији - рекао да је прекрајање граница на Балкану завршено? Не сећате се, наравно, јер тога није било. Случајно, или...?

Говорили су 1990. године Енглези (и Американци приде) да подржавају бившу Југославију, да се нове границе на Балкану неће цртати, па су ускоро признали самосталност Словеније, Хрватске, Босне и Херцеговине. Кад су тај део посла обавили опет су рекли: прекрајање граница на Балкану је завршено. Шеснаест година касније признали су независно Косово, другу националну државу албанског народа.

Хоћу да кажем како је ово последње енглеско „бетонирање“ балканских граница вероватно најава нечега. Е, од тога нечега многима ће зашкрипати кичма.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (39)

Naučite

24.10.2014. 21:56

Скоро све је тако, само још додајте да су они довели на власт комунисте и још којекаву власт после њих. А можда су неке од тих после морали и да смакну, па садашња власт ћути и слуша.... И на крају, шта поводом свега тога...нико ништа не рече.....смије ли барем неко да барем мало начепи њихове подрепаше по Београду, чисто за почетак и упозорење....Наравно, да не....барем све док вам Шиптари не дођу до Небојша-куле.....

Banja Luka

24.10.2014. 22:16

Sjajan clanak. Ne mogu da shvatim kratkovidost politicara. Zar posle svega misle da nas Zapad voli i da ce pripajanje EU podici standard u narodu? To nije cilj onih koji nas neprestano ponizavaju i ucjenjuju.

BESKIČMENJAK

24.10.2014. 22:31

Znači li Ratko, da bi napokon dokazali Englezima da se i mi znamo praviti Englezi da shvatimo da moramo da budemo BESKIČMENJACI ?. Jel ako za sve vredi "Cilj opravdava sredstvo" zašto je Nama problem da naučimo tu jednostavnu jezuitsku EFIKASNOST ? Kome se mi to pravdamo da smo "hristoljubivi". Škote svi cene ne zbog viskija već po geslu Nemo Me Impune Lacessit="Niko" me ne ranjava NEKAŽNJENO, a Mi velimo "Bog će ti Suditi", i to Englezima kojima u grbu stoji DIEU ET MON DROIT="BOG" I MOJE PRAVO !!

dule

24.10.2014. 22:39

90-ih su mogli da rade sta su hteli, jer nisu imali ozbiljnog takmaca u svetu, ali sada je tome dosao kraj. Rusija ce odigrati kljucnu ulogu u ocuvanju i samostalnosti RS, Putinu je dozlogrdilo jednostrano i licemerno ponasanje zapada. Za "nezavisno Kosovo" su rekli da je poseban slucaj, isto ce reci i za veliku Albaniju, onda ce i RS biti poseban slucaj, i Krim, i mnogi drugi...Njihova bahatost ce im se obiti o glavu

musamba

24.10.2014. 23:00

realnost je da svih ovih prekrajanja granica na balkanu ne bi bilo da ste bili pametniji. Jer vama se na Kosovu dogodilo ono sta ste vi pokusali napraviti sa tzv RSK i R. Srpskom u BiH, a to je, nazovite kako hocete, ironija, karma ili Bozja kazna. Vi ste mogli dati albancima autonomijum odnosno ne dati nego ostaviti autonomiju kakvu su imali u YU i danas biste imali kosovo unutar srbije, autonomno kosovo ali barem unutar srbije, ovako nemate nista

TABLA SFRJ

24.10.2014. 23:22

@musamba - Slovenci su bili prvi koji su pred tv kamerama teatralno srušili tablu SFRJ - dakle, ko je počeo sa prekrajanjem granica? Kome je trebao haos i termin Raspad? Kome nije odgovarao "miran" razlaz ? Raspad Austro-Ugarske, Raspad Kraljevine, Raspad Federacije...RASPAD...Preko filijala SDK moglo se sve tačno izračunati ko je koliko doprineo u SFRJ, a ko je dobio na poklon iz SFRJ..ali, bolje je haosom da se sve zagubi. Šćiperi nisu hteli nikakvu "autonomiju" - 1981.(!-nema Slobe) traže Republjik !!

Nikola

24.10.2014. 23:54

@musamba - Ajde, jos samo reci da je i Jasenovac potpuno legalan, jer su tu ubijani Srbi, pravoslavci, oni koji su neprijatelji po vasem misljenju tebi i slicnim .....

Slavko

24.10.2014. 23:54

@musamba - Prvo potrazi odluke IV Kongresa KPJ iz 1928, pa onda malo sebi stavi prst na celo. Najveca, kako kazes, ironija je bila to sto su se upravo Srbi najvise borili za drzavu koja im je radila o glavi. Stvorili drzave svojim dusmanima da bi im bilo lakse da pljuju po njima.

Rob i robovlasnik

25.10.2014. 16:50

@musamba - Dobro bi se bilo vratiti u robovlasničko društvo.

tomo

24.10.2014. 23:12

Gospodine Ratko i opet ste u pravu barem globalno .Samo mi se ne dopada konstatacija o Dodiku ali svako ima pravo na svoje misljenje,je li tako,a ja tu imam svoje a volim i da koristim mozak. Pred ove zadnje izbore u BiH pojavila se informacija da kada se Krim odcjepio i pripojio Rusiji (Dodik je Krimu jedini cestitai )Dodik htio da odcijepi RS od ostatka te nakaradne drzave ali ga je u tome sprijecio A.Vucic! DAa bi se tako nesto odradilo treba imati podrsku matice a RS ju nema,dakle.....

Fridomn

25.10.2014. 00:09

Ma ajte molim vas...naši veliki prijatelji englezi to da nam urade,ma nema šanse. Pa jel vi znate da je Srbija faktor stabilnosti na Balkanu ili tvrdite da naš premijer nije u pravu!?!

Rale

25.10.2014. 00:23

Da, govorili su nesto, a radili nesto drugo. Nazalost, nasi politicari nisu bili dorasli tome, a pitanje je koliko su i bili nasi. Ameri su devedesete podrzavali celovitost Juge, a u avgustu iste godine pozivali predsednike republika na razgovor u Vashington, svakog posebno. Pametnom dosta. Jednima su obecali podrsku za separatizam, a drugima za celovitu drzavu i rat je mogao da pocne jer se svako osecao sigurnim zbog obecane podrske.

Rale

25.10.2014. 00:30

Juce citam Kinezi i Japanci osnovali Azijsku banku za razvoj sa 50 mlrd evra. Prosle godine su Japan i Kina izbacili dolar u medjusobnoj trgovini. Ove godine su to uradili Rusi sa gasom za evropu i sa trgovinskom razmenom sa Kinom. Pocela je demontaza SAD. Bit ce gadno. Mislim Amerikancima.Nece vise da izigravaju svetsku gospodu.Moje predvidjanje za sledecu dekadu je da ce se jako smanjiti trgovina izmedju Azije, SAD i evrope. Svako ce sebi proizvoditi.Samim tim se vise nece bahatit po svetu.

musamba

25.10.2014. 12:10

@Rale - da svatko moze proizvoditi dovoljno za sebe bez da trguje s ostatkom svijeta , komunizam nikad ne bi propao

Rale

25.10.2014. 15:33

@Rale - ovde je rec o ekonomskim blokovima koji mogu gotovo sve sami da proizvode.Bit ce 4 ekonomska bloka. severna i juzna amerika,evropa i azija. Ovo zatvaranje moze da promeni samo veci rat.

rothlib s. סטיין ראָטהליב

25.10.2014. 07:43

G Dmitrovicu, da je Srbija 90-tih dopustila avnojevske granice bivsih republika, sada biste imali Kosmet u svom sastavu. Albanija nije sprovodila projekat tzv. velike Albanije genocidom. Ovako, Srbija puno htjela i jos ratnim zlocinima. Zato su vasi bivsi saveznici iz WW I i WW II sada svi protiv vas. Znate vi dobro zasto, ali ovakva analiza vam sada odgovara. Na zalost, ona je populisticka i dnevnopoliticka.

Немања

25.10.2014. 11:31

@rothlib s. סטיין ראָטהליב - Да подсетим: 1991-Месић - "Обавио сам задатак, Југославије више нема" 1992-Туђман-"Хрватска је могла да се отцепи и без рата али ми смо изабрали рат" 1992-Изетбеговић-"Жртвоваћу милион муслимана, али милион ће живети у исламској Босни" Паметноме доста

зокс

25.10.2014. 13:42

@rothlib s. סטיין ראָטהליב - Немања,паметноме наравно доста,али се узалуду обраћаш овоме ротГлиду,усташи,јер он то не схвата!

rothlib s. סטיין ראָטהליב

25.10.2014. 13:58

@rothlib s. סטיין ראָטהליב - Rekao sam lijepo: da je Srbija (Milosevic) dopustio otcjepljenje bivsih jugoslovenskih republika u avnojevskim granicama, Srbija bi danas bila uvazena clanica UN-a bez stigme o genocidu i zlocinima.

murta k

25.10.2014. 14:25

@rothlib s. סטיין ראָטהליב - A sta su to AVNOJ-ske granice? Ko se seca definicije to su bile formalne granice spajanja a ne odvajanja, tu nije vazio ni krunski princip "cije zalede toga i more" nego je Tile sve dodelio jednoj strani a BH samo da proviri i razdvoji kao i Brcko podvala RSoj???

из главе

25.10.2014. 07:50

спрема се велики рат на хелмском полуострву и циљеви су свести Српске тер на бгд пашалук који ће после сам молити да се дезинтегрише и приме у суседне творевине, и други, онда екстерминирати Србе кроз примену 2струких стандарда, тј никаквог соц-пенз-здрав осиг, примену модерне медицине, вакцинисања и фармације, кемтрејлсима, лошом храном, форсирањем глоб система моралних норми чиме ће се породичне вредности сатанизовати исл. Једини спас је НЕ ЕУ, служење војске, окретање БРИКСу

Dule

25.10.2014. 07:55

Jasno je da iza svega stoje ekonomski i strateski interesi Zapada u koje se mi nismo uklopili. Mene posebno brine " najava necega E", jer mi se cini da smo sasvim nespremni za to. Najvaznije je sacuvati narod, jer bez naroda sve gubi smisao. Kako ce ovaj narod preziveti sa africkim platama i srpskim zimama? Ovde je trenutno aktuelno da su sve plate i penzije vece od 200 evra luksuz!? Stvara se razdor izmedju "bogatih" i " siromasnih", umesto da se ujedinimo. Zajam za spas Srbije ujedinjuje!

realni

25.10.2014. 08:47

Kad su isti ti Englezi 1918 dali Srbiji Vojvodinu i da se napravi Kraljevina SHS onda su bili dobri ,a kad su oduzimali Kosovo nevaljaju ,Tako je to veliki daju i uzimaju

MarkoBg

25.10.2014. 14:29

@realni - Kad su to Englezi "dali" ? U Srpskom vojvodstvu ( pun naziv Vojvodine pre rata ) su imali svoj referendum i jednoglasno izglasali pripajanje Srbiji. Madjarska se bunila , pomalo i dobronamerna Rumunija koja je realno ostecena...ali Vudro Vilson je presudio u srpsku korist. Za neznalice - Vilson je bio americki predsednik, nikakav Englez.

GALEB BIJELI

25.10.2014. 09:27

Englezi su najveće mutikaše,ali su tada morali kao svjetska sila štititi i albanske interese. Velikosrbi su tražili još Vojvodine i prostore sa Albancima,što nije bilo realno, i to autor mora znati. U pravu su i kada prozivaju Dodika,jer ne možete jedno pravilo imati za BiH, a drugo za Albaniju. Baker je 1991.g. u Beogradu rekao i "Da za SFRJ,ali u dvojbi SFRJ ili demokracija- birat ćemo demokraciju". Dakle- autor izvrće činjenice,t.j. pamti ono što mu odgovara,a prešućuje ono što mu ne odgovara

nema bosne

25.10.2014. 12:29

@GALEB BIJELI - Priznali su rezultate referenduma za nezavisnost BIH,iako su znali da je to naveće kršenje Ustava SR BIH,jer je preglasan jedan konstituvni narod.Sad Republici Srpskoj ne daju da se odvoji jer bi navodno prekršili Ustav BIH. Ma DOSTA je više!

зокс

25.10.2014. 13:41

@GALEB BIJELI - Галеб,не може латин него само с лажима да се служи!Па ти да имаш трунку једну образа или поноса ћутао би!Преко милион Срба је протерано из те ваше фашисоидне творевине и још се јављаш!

murta k

25.10.2014. 10:06

"Sta je Mile spram Filipa?",Srbija ne sme pretiti,Srnija stavlja prst u oko..Srbija mora,Srbija je mala-slaba...??Sve sto se desava lose Srbiji i Srbima u 90% su dela domacih izvrsilaca,trebate dokaze?Nista lakse za okupatore nego da za njih prljave poslove odrade jade stalno upozoravajuci narod, dokle bre???

murta k

25.10.2014. 10:13

PS-Tacno je da Srbija nije otok u okeanu, ali nema komentara na zahtev EU da UK uplati dodatnih 2,1 MLRD? Klika na vlasti samo laze kako se iz vrece grabi ali ostatak istine kurv.....ski precutkuje? Sramota ili...

СВЕМИР

25.10.2014. 10:51

Хрвати и Шиптари су у 20. веку постали ударна сила за разбијање српског слободољубивог народа који је хтео да се ослободи робовласничког стега како турског тако и аустро-угарског и немачког. Нажалост, поданичко службовање западним империјалистима приметно је и данас, а уместо захвалнице створене су им вештачке државе НДХ2 и Албанија која изгледа још има претензије на туђе терирторије. Остаје ми нада, да ће ти народи смоћи снаге и издићи се из колонијалне потлачености, јер и сами се даве у њој.

Dani Kovac

25.10.2014. 12:17

Gospodin autor ovog teksta treba da zna, kad se Kosovo odvojila 1999 godine od ostatka drzhave zvana SFRJ, ta sto ti nazivash Srbiju, je drzhava od 2006-te godine, sato neiistina je govoriti o otimanju od Srbije. Kosovo one nikad nije bio deo ove drzhave Srbije...

Aca

25.10.2014. 12:32

Užas. Ma, odkud džamija u Subotici? ! Ima li kraja ludilu sa ovim kaparisanim plaćenicima, koje nam je Vatikan instalirao? Ja da sam umro ne bih ni znao da su kaparisani plaćenici po direktivama Vatikana doveli islamske fundamentalite do Subotice. Mormo ukloniti čipovane bolide ili nas neće biti!

Uzrocni faktor

25.10.2014. 13:18

Problem je u tome da komunisti drevne Jugoslavije, demokratiju, privatizaciju i dialog nisu shvatili u svom izvornom obliku pa cak ni dan danas nemaju razumevanja prema stabilnoj politici i njenim ciniocima procesa. Ali osecaju da ih neki djavo muci a nevide da su to oni sami. Dok oni na sav glas dizu prasinu i ceprkaju po njoj, ja ceprkam po njihovoj memoriji. Pa nek se deru!

dijasporac

25.10.2014. 14:15

Poznato je da englezi vole da trguju tudjom teritorijom. Tako su Italiji obecali deo Austrije ako bi se pridruzila snagama koje su se borile protiv Nemacke i Austrougarske u prvom svetskom ratu. Takodje, neposredno pred drugi svetski rat, sklopljen je "sporazum" po kom je Hitleru obecan deo Ceske pod uslovom da ne zapocinje rat ... Vidi se da im dobro ide ta trgovina

Ivan - Uzice na Balkanu

25.10.2014. 15:20

U trenucima svoje najveće slave uspona upravo na Balkanu pucale su na komade carsko-kolonijalističke kičme u kompletu sa vernim beskičmenjacima na sebi koji su hvala bogu oduvek birali pogrešnu stranu. Kako je prošla Turska bolje nije ni Austrougarska niti Nemačka a Engleska se odavno već namešta i izgleda da joj baš nema spasa. Šteta. Mislim biće velika šteta, uvek bude a posle sve po starom sem što nama bude 2x bolje. Eto, tek ako se ovde neko nečem dobrom nada … nek se i ne iznenadi.

Rale

25.10.2014. 21:06

Odlicno je sto ste ugradili vrewmensku prognozu na naslovnicu. Potrebna je samo malo veca preciznost i da ugradite sat merenja. Znaci ovako, Beograd u 15h -4C,oblacno

B