Ево шта да урадите ако роба купљена онлајн не стигне у договореном року

Е. Б. ТАЛИЈАН

понедељак, 29. 06. 2020. у 16:00

Ево шта да урадите ако роба купљена онлајн не стигне у договореном року

Фото Depositphotos

Нагло повећање продаје у електронским продавницама довело до пораста броја приговора потрошача
ПОТРОШАЧИ који су онлајн купили робу имају право да раскину уговор ако рок за испоруку није испоштован, а трговац је у обавези да врати новац у року од три дана. Нагло повећање продаје у електронским продавницама, на коју је утицала пандемија, довело је и до пораста броја приговора потрошача који се жале да компаније не обављају испоруке у уговореном року, не одговарају на позиве, мејлове и не враћају новац. Шеф правног тима Националне организације потрошача Србије Младен Алфировић наводи, за "Новости", да испоруке касне и зато што курирске службе имају већи обим посла и не стижу да доставе робу на време.

- Законски рок за испоруку је 30 дана, осим ако није другачије уговорено - објашњава Алфировић. - Продавац има обавезу да то на исправама, које прате робу, јасно наведе. Уколико га не испоштује, уговор се раскида, осим ако купац не остави додатни рок за испуњење обавезе. Ако трговац ни тада не обави доставу, уговор се аутоматски раскида.

РЕКЛАМАЦИЈЕ УКОЛИКО се рекламација не реши у законом прописаном року, купци могу да раскину уговор и да захтевају повраћај новца. - Рок за решавање рекламације је 15 дана за сву робу, осим за техничку и намештај, где је месец дана - објашњава Младен Алфировић. - Ако продавац одбије рекламацију, купац може да затражи помоћ удружења за заштиту потрошача или да ангажује вештака и даље се бори за своја права.

Алфировић наводи да је неопходно да потрошачи који имају сличан проблем писаним или електронским путем обавесте продавца да је уговор о продаји раскинут због непоштовања рока испоруке према Закону о заштити потрошача.

- У обавештењу треба да се позову на број поруџбине или други податак који су добили приликом наручивања робе - каже наш саговорник. - Могу да оставе и број рачуна на који желе да им се уплати новац, како би се процедуре око повраћаја олакшале и убрзале.

Ако трговац не враћа новац у законском року до три дана или купац не може да ступи у контакт са њим, онда о свему треба да обавести инспекцију.







Пратите нас и путем иОС и андроид апликације