МОГУЋНОСТ грађана да се пријаве за једнократну државну помоћ од 100 евра завршена је у поноћ. За примање жалби и процесуирање досадашњих пријава и наредних недеља ће бити доступни кол-центар и интернет-страница Управе за трезор. Уведена је и посебна опција за проверу у којој банци је уплаћен новац, јер је то питање мучило многе грађане.

Према последњим подацима Министарства финансија, пријавило се 4.311.800 држављана Србије, а помоћ је аутоматски добило још око 1,9 милион пензионера и корисника социјалних новчаних давања. Од тих више од 6,2 милиона грађана, новац је легао на рачуне њих 6.013.861.

Међу пензионерима и другим пунолетним грађанима који испуњавају све услове за ову помоћ, има и оних који нису добили новац. Надлежни кажу да треба да пријаве проблем, или путем портала Управе за трезор или позивањем кол-центра. Наглашавају да сви који су већ оставили податке буду стрпљиви, јер ће добити одговор.

- И пензионери и остали могу да оставе рекламацију преко кол-центра 0800 101 100 или на порталу idp.trezor.gov.rs користећи опцију "пријави проблем" - кажу у Министартсву финансија. - У одељку "тип проблема" могу да одаберу неку од опција - подаци не пролазе, није легла уплата, није могућа пријава преко сајта, а уведена је и - не знам у којој банци ми је извршена уплата. Разлог је велики број порука грађана који не знају коју су банку одабрали приликом пријаве, односно у статусу им је написано да је уплата извршена, а они не знају где. Свима ће бити одговорено у најкраћем року, а 30 људи се свакога дана бави овим пријавама и проблемима.

Према речима Синише Малог, сви ће бити исплаћени до понедељка 8. јуна.

КОРАК ИСПРЕД ДРУГИХ

НЕКЕ земље се још баве вирусом корона, друге почињу да имплементирају економски програм, а код нас је то у току. Гледамо два или три корака унапред - каже министар Мали. - Зато уводимо нове мере и подстицаје за додатно запошљавање, како би они који су тренутно без посла или повратници из иностранства у овој земљи видели будућност.