Супер изгледа, боље него авионом; У марту 2025. до главног града Мађарске за 2 сата и 40 минута: Вучић обишао радове на изградњи деонице брзе пруге Београд-Будимпешта

Новости онлине

субота, 30. 05. 2020. у 10:38

Супер изгледа, боље него авионом; У марту 2025. до главног града Мађарске за 2 сата и 40 минута: Вучић обишао радове на изградњи деонице брзе пруге Београд-Будимпешта

Пинк

Председник Србије Александар Вучић обишао је радове на изградњи дела брзде пруге Београд-Будимпешта, од Београда до Старе Пазове
Председник Србије Александар Вучић обишао је данас пре подне радове на изградњи дела брзде пруге Београд-Будимпешта, од Београда до Старе Пазове, која се гради по европским стандардима и биће наша најсавременија пруга. Вучић је пругу обишао са министарком грађевинарства Зораном Михајловић, покрајинским премијером Игором Мировићем, амбасадорком Кине Чен Бо и извођачима радова.

-Супер изгледа. Свака част, 50 милиона долара је вредност ове деонице - истакао је председник обилазећи радове.

Деоница Београд Центар - Стара Пазова је дуга 34,5 километара. Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехницке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат. То је прва деоница пруге брзе Београд - Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.

Он се обратио и амбасадорки Кине Чен Бо и рекао да размишља и о изградњи пруге Београд-Ниш, што би много значило за теретни и путнички саобраћај.

Истакао је и да је важно да се оснажи југ Србије и да мора да се мисли и на њих.

-Супер ово изгледа! До Новог Сада за 30, до Пазове за 13 минута!, а онда је додао и да би било добро да се оваква пруга продужи до Ниша, до југа...- истакао је он.

- Боље него авионом! У марту 2025. до Будимпеште за 2 сата и 40 минута, па до Беча још сат и 40, додао је председник током обиласка - додао је Вучић.

Он се захвалио Чен Бо што су робу и опрему допремили возом, јер је то велика уштеда.

Председник је, гледајући пругу, запитао зашто шине немају прагове, али му је објашњено да су ти шине за брзу пругу, али да ће се постављати и прагови, све зависи од брзине како изгледају шине, јер нису свуда исте.

На два колосека возови ће ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају. Радове на тој деоници изводе кинеске компаније "Цхина Раилwаyс Интернатионал" и "Цхина Цоммуницатионс Цонструцтион Цомпанy" , а вредност уговора је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине. Радови су почели крајем новембра 2017. године. Укупна вредност изградње пруге Београд - Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга са наше стране биће дуга око 184 километара. Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен између Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине "Појас и пут".


На деоници Београд Центар - Стара Пазова у току су радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека. Два постојећа колосека измеду Београд Центра и Батајнице биће реконструисана, док ће између Батајнице и Старе Пазове бити направљена два нова колосека. У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова. Предвиђена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију. Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин. Брза пруга се неће нигде укрштати са путном инфраструктуром. Иначе, кинеске фирме биће ангажоване и на деоници од Новог Сада до границе са Мађарском, док деоницу Стара Пазова - Нови Сад гради компанија руских железница "РЖД Интернешенел".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (82)

Prvoborac

30.05.2020. 11:21

Samo uz pomoć pravih ljudi i onih koji vode zemlju,možemo mnogo,a kad uradimo mnogo,postajaće veće i tako ukrug.Ciklični proces se onda ne da tako lako zaustaviti. Najbolji primer su projekti kojih je sve više pa i ova pruga koja će obezbediti bržu tranziciju roba i ljudi.

Mijo

30.05.2020. 11:30

Ovo je veliki dan za Srbiju i srpski narod otvaranjem ove zeznice krećemo ka budućnosti. Ponosan sam na našu zemlju i na našeg predsednika.

Milena

30.05.2020. 11:36

Ova pruga je nesto sto je nasa zeleznica sanjala godinama. Svaka investicija u infrastrukturu podize kvalitet zivota na visi nivo. Putovati od Beograda do Novog Sada samo 30 minuta je nesto sto ce mnogo olaksati svakodnevnicu.

Zorana

30.05.2020. 11:46

Veoma lepe vesti. Iskreno nisam se nadala tako brzoj reakciji i pocetku ispunjavanja zelja devojcici iz spota. Bravo predsednice.

Igor

30.05.2020. 11:51

Gradnjom i obnavljanjem pruga i puteva jačamo infrastrukturu, razvijamo privredu i podstičemo napredak države.

МИЛОШ

30.05.2020. 12:06

Гради се и ради то је нај важније а са радом иду и успеси!

Aleksa

30.05.2020. 12:52

Do Budimpeste ce biti lakse doci vozom nego avionom, jer dok se uzme u obzir dolazak do aerodroma i od aerodroma, cekiranje i sve ostalo, brze ce se doci vozom, narocito onima koji putuju iz Novog Sada.

Ilija

30.05.2020. 12:58

Svaka cast na izgradnji ovog projekta. Pruga nece imati samo udela u ubrzanju i poboljsanju zeleznickog saobracaja,vec ce i u velikoj meri pomoci ekonomski napredak nase zemlje! BRAVO!

Jelena

30.05.2020. 13:55

Izuzetno vazan infrastrukturni projekat za nasu zemlju koji nas stavlja na evropsku mapu zeleznickog saobracaja i koji sa sobom nosi mnogobrojne benefite za nase gradjane i privredu

Mila

30.05.2020. 14:52

Zahvaljujuci danasnjem rukovodstvu,na celu sa predsednikom drzave,gradjani Srbije ce moci da se ponose svojom drzavom.

Mrmot

30.05.2020. 15:18

U pitanje je veoma bitan projekat za naše dve države koji će doprineti još boljim odnosima Srba i Mađara.

Nadezda

30.05.2020. 15:50

Svaka čast Aleksandru Vučiću! Ova pruga će biti spas za Srbiju! Hvala kineskoj braći na podršći u izgradnji ove važne deonice železnice!

Irena

30.05.2020. 15:58

Sve pohvale za ulaganja, najbitnije je da se gradi, to je ono sto ce podici ekonomiju nase zemlje i zivotni standard.

Gedza

30.05.2020. 17:31

@Lane - Da li vi znate da 90% direktora i drugih visokih rukovodilaca u Infrastrukturi železnice Srbije je sa višom školom, trogodišnjim fakultetom ili ti VI stepen stručne spreme, validnost diploma nećemo pominjati... pa se pitate zašto je sve usporeno oko projekara oko gradnje, pa jednostavan je odgovor, sklonite "polupismene stručnjake" oni na nelegalan način primaju platu, nemaju adekvatno obrazovanje za ta radna mesta...

Uroš

30.05.2020. 18:00

Neverovatno je da se za malo više od 2 I po sata stiže u Mađarsku a za nešto više od 4 sata u Beč, kad pruga bude izgrađena. Evropa će nam biti vrlo blizu, još ako završimo i krak prema jugu, na more u Grčku stižimo vrlo brzo. O ovome smo samo sanjali, uskoro će postati realnost.

Dare

30.05.2020. 18:17

Sjajna investicija za našu zemlju, ovo je zaista zlata vredno. Možemo biti ponosni što će deo brze pruge prolaziti kroz našu zemlju.

Aleksandar

30.05.2020. 19:31

Na svakom koraku je vidljiv ekonomski napredak Srbije,o ovim brzim prugama smo mogli samo da sanjamo,a sada je to realnost...

Ivana

30.05.2020. 19:38

Beskrajno hvala Aleksandru Vučiću koji zaista radi na ekonomskom napretku i razvoju naše države. Srbija se danas cela razvija. Srbija sa Kinom ima jake i razvijene odnose.

Sandra

30.05.2020. 19:48

Infrastrukture Srbije nikada nisu brže napredovale. Hvala Kini na učestvovanju u ovakvom uspešnom i impozantnom projektu. Ovo je lepa vest za sve građane Srbije!

ivan87

30.05.2020. 19:56

Ovim investicijama,cemo nase ljude koji su otisli da rade u drugoj Drzavi,dati mogucnost da dodju i da rade u svojoj Drzavi....

jana

30.05.2020. 20:22

Ovo ne sasmo da je velika investicija nego je i veoma znacajna! Brze pruge ce ici i Srbijom i za rekordno vreme cemo stizati do Budimpeste

Zora Jović

30.05.2020. 20:40

Uvejk smo najviše vremena gubili na dosadnom putovanju do željene destinacije,i verujem da svakog sada raduje što u jako bliskoj budućnosi će to ostati samo kao mit.

Dejan

30.05.2020. 21:06

Konačno i mi ćemo moći da se pohvalim brzim vozovima. Drago mi je što se železnički saobraćaj vraća na velika vrata.