Председник Србије Александар Вучић обишао је данас пре подне радове на изградњи дела брзде пруге Београд-Будимпешта, од Београда до Старе Пазове, која се гради по европским стандардима и биће наша најсавременија пруга. Вучић је пругу обишао са министарком грађевинарства Зораном Михајловић, покрајинским премијером Игором Мировићем, амбасадорком Кине Чен Бо и извођачима радова.

-Супер изгледа. Свака част, 50 милиона долара је вредност ове деонице - истакао је председник обилазећи радове.

Деоница Београд Центар - Стара Пазова је дуга 34,5 километара. Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехницке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат. То је прва деоница пруге брзе Београд - Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.

Он се обратио и амбасадорки Кине Чен Бо и рекао да размишља и о изградњи пруге Београд-Ниш, што би много значило за теретни и путнички саобраћај.

Истакао је и да је важно да се оснажи југ Србије и да мора да се мисли и на њих.

-Супер ово изгледа! До Новог Сада за 30, до Пазове за 13 минута!, а онда је додао и да би било добро да се оваква пруга продужи до Ниша, до југа...- истакао је он.

- Боље него авионом! У марту 2025. до Будимпеште за 2 сата и 40 минута, па до Беча још сат и 40, додао је председник током обиласка - додао је Вучић.

Он се захвалио Чен Бо што су робу и опрему допремили возом, јер је то велика уштеда.

Председник је, гледајући пругу, запитао зашто шине немају прагове, али му је објашњено да су ти шине за брзу пругу, али да ће се постављати и прагови, све зависи од брзине како изгледају шине, јер нису свуда исте.

На два колосека возови ће ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају. Радове на тој деоници изводе кинеске компаније "Цхина Раилwаyс Интернатионал" и "Цхина Цоммуницатионс Цонструцтион Цомпанy" , а вредност уговора је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине. Радови су почели крајем новембра 2017. године. Укупна вредност изградње пруге Београд - Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга са наше стране биће дуга око 184 километара. Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен између Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине "Појас и пут".


На деоници Београд Центар - Стара Пазова у току су радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека. Два постојећа колосека измеду Београд Центра и Батајнице биће реконструисана, док ће између Батајнице и Старе Пазове бити направљена два нова колосека. У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова. Предвиђена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију. Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин. Брза пруга се неће нигде укрштати са путном инфраструктуром. Иначе, кинеске фирме биће ангажоване и на деоници од Новог Сада до границе са Мађарском, док деоницу Стара Пазова - Нови Сад гради компанија руских железница "РЖД Интернешенел".