У току су радови на пробијању преосталих 20 метара новог тунела "Стражевица", који ће бити део леве траке аутопута београдске обилазнице, а у Путевима Србије и кинеској фирми "Пауер чајна констракшн корпорејшн" кажу да ће ископ бити завршен за две недеље.


На градилишту преосталог дела обилазнице око Београда, од моста преко Саве код Остружнице до петље Бубањ Потока, у дужини од 20,4 километра, свакодневно ради више од 400 радника и око 130 машина, рекао је за Тањуг шеф пројекта Александар Костадиновић из Путева Србије.


Изградња левог тунела "Стражевица", у дужини од 733 метра, вредна је око 20 милиона евра и у Путевима Србије очекују да тај инфраструктурни објекат буде завршен и пре уговореног рока.


"Рок за завршетак левог тунела Стражевица је по уговору почетак 2022, али извођач има јако добру динамику радова, тако да очекујемо да то буде и мало раније, већ крајем идуће године или раније", рекао је Костадиновић.


Објашњава да је још раније, када је изграђен десни тунел "Стражевица", било урађено око 150 метара улазног портала левог тунела "Стражевица", а да је сада извођач урадио око 500 метара подземног ископа и око 100 метара ископа у отвореном.


"Планирано је да се преосталих око 20 метара тунела пробије у наредне две недеље, дакле негде почетком следећег месеца".


Инжењер задужен за тунел "Стражевицу" из компаније "Пауер чајна констракшн корпорејшн", која је главни извођач, каже да надзире све што се ради у тунелу и да је веома задовољан током радова.


"Сада се ради ископ и постављање анкера, а тренутно се проверава машина и онда ће бити настављен ископ. Можда нам треба две недеље да завршимо пробијање тунела", додао је он.


Каже да у Србији борави око 10 месеци, као и да му се наша земља веома свиђа.


Десни тунел "Стажевица", који се сада користи за двосмерни саобраћај, почео је да се гради још 1992. године, а пуштен је у саобраћај 2012. године.


Тим тунелом на сектору 5 обилазнице сада је повезана траса од Батајнице до Кружног пута којим се иде до Бубањ Потока.


Завршетком леве траке аутопута од новог моста на Сави код Остружнице, као и обе траке аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток, биће комплетирано свих 47 километара аутопута од Батајнице до Бубањ Потока.


У Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре очекују да то буде завршено за мање од две године, као и да ускоро буде уговорена и градња додатних 31 километар обилазнице од Бубања Потока до Винче и Панчева.


Тада ће бити изграђен цео прстен београдске обилазнице, која је почела да се прави пре око 30 година како би се изместио теретни саобраћај из града.


Костадиновић објашњава да се сада изводе радови на свим позицијама на секторима обилазнице: 4, 5 и 6.


Сектор 4 обухвата радове на изградњи леве траке аутопута од новог моста на Сави код Остружнице, чија је изградња при крају, до петље Орловача, у дужини од 7,7 км. У оквиру сектора 4 потребно је извести леву траку аутопута, опремити два тунела: "Липак" и "Железник" и изградити три моста: мост број 9, 10 и 11 (фаза ИИ), као и преостале радове на петљи Орловача (фаза ИИ).


Сектор 5 обухвата радове на изградњи леве траке аутопута од петље Орловача до тунела Стражевица (укључујући и тунел) у дужини од 3,1 км. У оквиру сектора 5 потребно је извести комплетно леву траку аутопута, која укључује изградњу трасе, леве тунелске цеви тунела Стражевица и 3 моста: мост бр. 13, 14 и 15.


Сектор 6 обухвата радове на изградњи обе траке аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток, у дужини од 9,6 км. У оквиру сектора 6 потребно је извести комплетно и десну и леву траку аутопута, која укључује изградњу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, као и два моста: мост бр. 16 и 17.


Костадиновић каже да је следећа година рок за завршетак сектора 4, али да очекује да радови буду завршени и мало раније.


Навео је да се мосту број 15 (сектор 5) који се налази одмах испред левод тунела "Стражевица" користи посебна скела, иста она коју су користили Кинези у изградњи моста преко Саве код Обреновца на аутопуту "Милош Велики".


"То је једна од модернијих технологија која доста убрзава радове", истакао је Костадиновић.


Говорећи о радовима од тунела "Стражевица" до будуће петље "Бубањ Поток" (сектор 6), каже да је извођач започео радове на свим позицијама и да су тренутно највидљивији радови на мостовским конструкцијама и да је на већини мостова започето фундирање и постављање шипова.


На појединим мостовима извођач је почео да ради и стубове, рекао је и додао да су на траси урађени припремни радови, као и да сада почиње израда насипа.


Каже да се радило и у време ванредног стања и да се није приметило неко веће одступање у броју радника и динамици радова.


Такође, нагласио да је да се поштују све мере и препоруке за сузбијање корона вируса и заштите на раду.


Градња деонице обилазнице око Београда од моста преко Саве код Остружнице до Бубањ Потока у дужини од 20,4 км кошта 207 милиона евра.


Главни извођач је кинеска компанија "Пауер чајна констракшн корпорејшн", а подизвођач је азербејџански "Азвирт", као и домаће фирме.