СПОРАЗУМ о донацији од 8,3 милиона евра за реализацију и финансирање пројекта београдског метроа између Владе Србије и Владе Француске потписан је у уторак. Уговор су потписали министарка саобраћаја Зорана Михајловић, министарка за европске интеграције Јадранка Јоксимовић, и амбасадор Француске у Србији Жан-Луј Фалкони. Најављено је и да ће метро градити кинеске и француске компаније, као и да су преговори у току.

Михајловићева је, после потписивања споразума, захвалила Француској на помоћи како би се што пре започела реализација једног од највећих инфраструктурних пројеката у Београду као што је метро.

- Сада више нема назад. Споразум подразумева да ће француска компанија "Ежис" кренути у израду студије изводљивости, идејног решења и студије процене утицаја на животну средину за прву фазу, прве линије метроа. Добићемо и један предлог решења за трећу линију метроа. У наредних годину дана може се очекивати да се добију јасне смернице и како ће изгледати прва линија и колико ће тачно да кошта - каже Михајловићева.

Како је рекла, то ће бити највећи финансијски и инфраструктурно најтежи пројекат у целом региону, а процена је да ће прве три линије метроа коштати између 4,5 и 5,5 милијарди евра. Потврђује и да Србија преговара и са француском и са кинеском владом о томе како ће се градити и финансирати пројекат.

- Не могу да кажем да ли ће кинески партнер радити грађевински део, а француски телекомуникације. Разговарају и кинески и француски партнери и у наредних неколико месеци ћемо имати много конкретније договоре.

Амбасадор Француске је рекао да се настављају разговори на структурирању конкурентног француског финансирања, који би требало да убрзо буде предмет новог спразума. Казао је и да су "Алстом" и друге француске компаније заинтересоване за учешће у том пројекту, као и да је он у центру односа Србије и Француске већ неколико година.

"Ежис" је прошле године, према уговору са Градом Београдом, завршио Генерални пројекат и Претходну студију оправданости за метро линије 1 и 2.

ТРАСА

ТРАСА линије 1 иде од Железника до Миријева, дуга је 21,3 километра и има 23 станице. Линија 2 води од Железничке станице Земун до Миријева, дужине је 19,2 километра са 20 станица. Линије се укрштају на Савском тргу, а предвиђен је тунел испод Саве за линију 2. Прва фаза прве линије предвиђа градњу подземне железнице од Железника до Карабурме.

УГОВОР ПРИЖЕЉКУЈУ МНОГИ

КОМПАНИЈА "Алстом", која је заинтересована за пројекат "Београдског метроа", прошле године је на једном од европских сајмова представила изглед возова који би саобраћали подземном железницом у Београду, онако како их је она замислила. То је привукло пажњу многих, али то не значи да ће метро заиста тако и изгледати.