ВИШЕ од половине пензионера у претходна два месеца одлучило се да пензију прима преко привремених овлашћења, док су остали пензионери изабрали или да им поштар донесе новац на адресу, или да им пензију подижу ближњи картицом са банкомата.

Кризни штаб Банке Поштанска штедионица,непосредно је био укључен у процес организације исплате пензија за суграђане старије од 65 година.

- Могућност да новац подигну на основу једнократног овлашћења искористило је око 64 одсто наших корисника. За исплату на кућну адресу, у сарадњи са "Поштама Србије", определило се око осам одсто корисника. Око 28 процената употребило је своје платне картице на банкоматима - кажу из Банке Поштанске штедионице. - Током ванредног стања отпремили смо вредносне пошиљке са пензијама за кориснике старије од 65 година укупневредности преко милијарду динара.

И највећи број клијената Војвођанске банке, старијих од 65 година, определио се за исплату путем једнократног овлашћења, а свега око шест одсто њих изабрало је исплату на кућну адресу.

ПЕНЗИОНЕРИ НА МРЕЖИ ВЕОМА је значајно што су и пензионери, најстарији суграђани у великој мери прихватио модерне начине управљања новцем - кажу у Кредит агрикол банци. - То је резултат едукације клијената. Наши банкарски саветници ће и даље објашњавати како функционишу електронски сервиси банке и скрећу пажњу на све њихове предности. У овој ситуацији дошао је до изражаја значај безготовинског плаћања тј. употребе картица и електронског банкарства који пружају могућност за сигурно и далеко лакше и брже управљање средствима.

- Сагледавамо које су законом дозвољене опције за исплату пензија најстаријим суграђанима по укидању ванредног стања у нашој земљи - кажу у Војвођанској банци. - Клијенте ћемо благовремено информисати и овим путем их позивамо да прате обавештења на нашем сајту.

У Комерцијалној банци се за доставу на кућну адресу одлучило 11.333 динарских и девизних пензионера, док се 31.987 њих определило за подизање пензије путем једнократног пуномоћја.

- Већина, користе платне картице, банкомате, дигиталне и електронске сервисе, или је напросто не подижу, јер им у датом моменту није потребна - кажу у овој банци. Што се тиче поступања Комерцијалне банке након укидања ванредног стања, у свему ћемо пратити инструкције НБС, односно измену или замену инструкција које регулишу исплате лицима са ограничењем кретања.

У Креди агрикол банци кажу да се највећи број клијената - скоро 80 одсто , одлучио да за подизање пензија користи своје платне картице и да подиже новац са банкомата или користи електронско банкарство.

- Око 17 одсто пензионера се одлучило за једнократна овлашћења, док је тек око два процента затражило да им се пензија испоручи на кућну адресу - кажу у овој банци.