СРЕДСТВА за дезинфекцију имала су највећи раст продаје у трећој недељи марта, од невероватних 702,9 одсто у односу на исту седмицу прошле године, показују подаци агенције "Нилсен". Грађани су, у том периоду, куповали три пута више рукавица, а готово три пута је била већа и потражња за сапунима. Како "Новости" сазнају, у појединим трговинским ланцима продаја квасца је у претходном месецу повећана за чак 556 одсто.


Подаци Привредне коморе Србије показују да је убедљиво највећа тражња робе широке потрошње забележена у другој недељи, од 9. до 16. марта. У поређењу са претходном седмицом у истом месецу, највише је порасла продаја брашна, чак 463 одсто, а соли 412 процента. Грађани су рибље конзерве куповали 324 одсто више, тестенине 286 и уља 264 процената, показује истраживање ПКС која спроводи анкету о расту тражње основних животних намирница у 11 највећих трговинских ланаца у Србији.

На списку најтраженијих следи сапун, чија је продаја порасла 250 одсто. Шећер се више пазарио за 228 процента, тоалетни папир за 207, а трајно млеко за 184 одсто. Тражња за папирним марамица је била 178 процената већа, за детерџентима 161, док је за замрзнутим поврћем износила 154 одсто више. Пелене бележе раст продаје од 141 проценат, јаја 105, дечја храна 102, замрзнута пецива 100, а поврће 92 одсто.

РАСТ ОД 60 ОДСТО ПРЕМА резултатима истраживања агенције "Нилсен", велики трговински ланци забележили су у трећој седмици, од 16. до 22. марта, скок у продаји од 61 одсто у односу на исти период прошле године. Због ограничења радног времена и броја људи у затвореном простору, како наводе, не могу да имају више увећане приходе. Такође, имају и знатне трошкове за заштитну опрему, средства за дезинфекцију и обезбеђивање посебног превоза за запослене.

Нешто мањи скок у куповини, испод 70 процената, регистрован је за воду, јогурт, свеже месо и воће. Министар трговине Расим Љајић је указао да је тржиште у Србији стабилно и да ће тако бити и убудуће. Он је истакао да је квасац на листи дефицитарних производа сада заменио грашак, кога у продавницама има мање него раније. Министар пољопривреде Бранислав Недимовић објаснио је да грашка не би било довољно ни да није било вируса корона, јер је била веома лоша година.

Анализа агенције "Нилсен" упоређује раст тражње у односу на прошлу годину, за разлику од истраживања ПКС-а, који посматра однос прве и друге седмице марта. У категорији хране, према "Нилсену", највећу продају је имало брашно, које бележи раст од 482 одсто у трећој недељи претходног месаца у односу на исти период лане. Потрошачи су куповали за 224 процента више квасца, а уља за 168,1 одсто.

Анализирано по категоријама производа, продаја дуготрајних намирница је повећана за 101 одсто, производа за заштиту здравља 96,4, а артикала за домаћинство 96 процената. Производи за бебе су се куповали за 80,9 одсто више, смрзнуте намирнице за 67,5, док артикли за личну заштиту бележе раст од 59,6 процента. Раст тражње за свежом храном је био 41,5 одсто већи, а за храном за кућне љубимце 39,4 процента. Алкохолна и безалкохолна су се продавала за 37,5, а грицкалице за 28,8 одсто више у односу на исти период 2019. године.


ТРИ РОЛНЕ У РЕЗЕРВИ

ФЕНОМЕН стварања залиха тоалетног папира исказан у бројкама показује да је његова продаја скочила за 261 проценат, што значи да су потрошачи куповали готово три пута више него раније. Средства за прање веша имала су раст од 102, а детерџенти за судове од 108 процента.