Ево на шта се грађани жале: Повећане цене, неисплаћене зараде...

Танјуг

четвртак, 26. 03. 2020. у 17:53

Ево на шта се грађани жале: Повећане цене, неисплаћене зараде...

Depositphotos

На новоотворени број телефона за пријављивање незаконитости током епидемије корона вируса грађани се највише жале на повећане цене намирница, маски и рукавица, али и на претње отказом, неисплаћене зараде и рад појединих кафића
На новоотворени број телефона за пријављивање незаконитости током епидемије корона вируса грађани се највише жале на повећане цене намирница, маски и рукавица, али и на претње отказом, неисплаћене зараде и рад појединих кафића, ресторана, па чак и једног тржног центра у провинцији.


Према речима представника Контакт центра за пријаву незаконитости током епидемије корона вируса Јовице Дамњановића, оператери су јуче, првог радног дана, имали између 160 и 170 пријава, а данас до 12 часова око 80.


“Контакт центар је званично јуче почео са радом. Функција овог центра је да грађани и привредници могу да пријаве проблеме у време корона вируса за све неправилности које уоче, а везано за рад на црно, сиву економију и рад привредних друштава или предузетника”, објаснио је за Тањуг Дамњановић.


Каже да је контакт центар искључиво за проблеме које су у надлежности републичких инспекција, а, додаје, било је и оних грађана који су се жалили на проблеме које су на нивоу локалних самоуправа или аутономне покрајине.


Чак и у тим ситуацијама, истиче Дамњановић, оператери упућују грађане коме да се обрате и које телефоне и адресе да контактирају.


“Јуче смо до краја радног дана, рачунајући и после подне када су грађани остављали гласовне поруке, имали између 160 и 170 пријава, а данас до 12 сати било је 80 предмета који смо примили и проследили инспекцијама. Жале се на подизање цена основних животних намирница, заштитних средстава, било је проблема везано за рад појединих кафића, ресторана, тржних центара, најаве неких отпуштања радника или неисплаћивање плата”, навео је Дамњановић.


Каже да оператери контакт центара примају позиве сваког радног дана од 9 до 16 часова на број 011/6350-322, а после 16 часова и викендом грађани и привредници могу своје пријаве да остављају попуњавањем формулара на сајту www.инспектор.гов.рс или говорном поруком.


Пријаве се остављају анонимно, а грађани који буду жели да знају шта се десило са пријавом коју су поднели могу да оставе свој контакт и буду обавештени у року од 72 сата коме је њихов предмет прослеђен.


У контакт центру запослено је укупно седморо људи, од тога три аналитичара и четири кол-оператера, међу којима је Милош Јовановић који за Тањуг каже да је од јуче унео око 90 предмета грађана и примо још толико позива који нису у надлежности републичке инспекције.


“Највише се жале на подизање цена, али и на несташицу неких производа која није у нашој надлежности. Пријављују да се не поштују мере за превенцију ширења вируса, као што је на пример да се у појединим радњама прима превише потрошача, да радници не носе маске и рукавице”, истакао је Јовановић.


Основни подаци, наводи он, које би грађани требало да доставе јесу које су то фирме, у ком месту се налазе, који је прекршај направљен, а након тога се ти подаци шаљу одређеној инспекцији која излази на терен и проверава.


Упитан да ли је било више позива грађана из већих градова или мањих средина, наводи да их има пођеднако, с тим што су у мањим срединама, каже, прекршаји много већи него у градовима.


“У Београду су прекршаји углавном да је, на пример, цена лимуна скочила за 20 динара, док у мањим среднима то могу да буду већи проблеми, као што је тржни центар који је радио у неком селу, или радници који долазе у контакт са зараженим људима, а морају да долазе на посао…”, испричао је Јовановић.


Контакт центар покренула је Влада Србије, у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе, Јединицом за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор, Канцеларијом за ИТ и еУправу и НАЛЕД-ом и, а уз подршку Европске банке за обнову и развој, која у оквиру двогодишњег пројекта подржава реформу инспекција у Србији.


ЕБРД је у жељи да помогне ублажавању негативних последица епидемије на раст сиве економије омогућила да контакт центар буде успостављен за само пет дана.


Оно што грађни и привреда неће моћи да пријављују су проблеми из надлежности покрајинских и локалних инспекција, као што су: комунални послови, комунални ред, саобраћај, бука, ванпијачна продаја, изградња објеката у надлежности општине/града...

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (27)

Jana

26.03.2020. 18:06

Ti koji podizu cene i u ovakvoj situaciji jure da ostvare extra prpfit, kao i oni koji otpustaju radnike nisu ljudi, to su neljudi koji zasluzuju da im posao stane.

Ema

26.03.2020. 18:06

Inspekcija da reaguje i da oštro kazni sve one koji koriste ovako tesku situaciju ,da varaju ljude,zarad lične materijalne koristi!

star

26.03.2020. 18:13

Ima svakakvih ljudi u našoj zemlji, koji će iskoristiti ovako tešku prilku da steknu ličnu korist.

МАЈА

26.03.2020. 18:19

срамота је што једни ову ситуацију користе да зараде а други дају отказе

Branko

26.03.2020. 18:20

Neki svim silama se trude da iz samo koristi bukvalno pljačkaju narod. Sva je sreća pa imaju gde da se žale. Prema takvim koji zloupotrebljavaju ovu tešku situaciju treba da budu maksimalno kažnjeni.

Teodora

26.03.2020. 18:25

Baš su ljudi nemarni i svašta rade. Nadam se da će, kada se sve ovo sredi, krivično odgovarati za svoje postupke.

Daliborka

26.03.2020. 18:46

Sramota za sve one koji zloupotrbljavaju ovu i tako tešku situaciju za građane,nadam se da će biti adekvatno sankcionisani.

Sofija Milanovic

26.03.2020. 18:47

Svim onima koji rade sve ove stvari u ovakvim situacijama, nek im je na cast i na dusu. Nemam drugi komentar. Sramota za pojedince. I naravno da ih treba prijaviti.

Дачо

26.03.2020. 18:49

Па треба бити "цинкарош",замислите да је нешто пуно горе како би се неки понашали,само би себи дали ордење,зар не

goga

26.03.2020. 18:56

Sve negativne aktivnosti nesavesnih i bezobraznih poslodavaca treba svakako prijaviti kako bi se moglo reagovati na vreme.Inspekcije će odraditi svoj posao samo treba prijaviti.

Stole

26.03.2020. 19:02

Putin je to objasnio na najbolji nacin , imali su mogucnost da zarade , a sad gube i tu mogćnost oduzmeš dozvolu za rad i gotovo!

Rajko

26.03.2020. 19:02

Svako ko zeli da se obogati na nezakonit nacin za vreme vanrednog stanja,treba pod hitno da odgovara i bude kaznjen.

Ana

26.03.2020. 19:03

Gledano celokupnu situaciju danas nikome nije lako. Nije lako drzavi, privatniku, a ni radniku. Trebace nam svima puno snage da izdrzimo sve krize koje je sa sobom donela epidemija.

Nina

26.03.2020. 19:10

Svako ko povecava cene namirnica maski i drugih proizvoda, za vreme epidemije korona virusa, treba biti najstroze kaznjen.

Milojko

26.03.2020. 19:33

Od uvek je bilo ratnih profitera, ali danas sa ovom tehnikom mislim da može da im se stane na put i da i oni snose posledice nevolje a ne da iz nevolje za sebe izvlače i dodatnu korist.

nn

26.03.2020. 19:35

Dobro je sto gradjani imaju opciju da pozovu i da se zale, svaka nepravilnost treba da bude prijavljena i da oni koji to cine odgovaraju za svoje postupke.

Ceda

26.03.2020. 19:57

Novootvoreni kol centri ce pomoci drzavi da nakon provera informacija koje dobje, reaguje i spreci zlupotrebe.

Stefan

27.03.2020. 06:57

Sramotno je da je medju prvima sa otpuštanjem zaposlenih krenuo visoki funkcioner SPS-a Tončev.