ПОСАО реконструкције 70 километара локалних путева на источном краку Коридора 10 добила је JV Trace Group Hold PLC. "Коридори Србије" су поново указали поверење бугарској компанији, с којом су 2015. године раскинули уговор, јер није тада обавила ни 15 одсто поверених радова на обилазници око Димитровграда, због чега је, између осталог, каснила изградња целог источног крака! Они су на тендеру који је вредан скоро 20 милиона евра конкурисали са својом ћерком фирмом "Трејс Србија" а. д. Ниш. Представници локалних власти Пирота, Ниша, Димитровграда и Беле Паланке, потписали су, са Зораном Бабићем, в. д. директора "Коридора", уговор о рехабилитацији свих државних путева на источном краку Коридора 10, које је протеклих година оштетила тешка механизација, ангажована на изградњи трансевропске саобраћајнице, од границе са Бугарском до Ниша.

Радови би требало да почну најкасније половином марта и да буду окончани до септембра 2021. године. Сви путеви подељени су на три лота од Ниша до Димитровграда и укупна дужина је 70,06 километара што је практично једнако дужини целог источног краја Кородира 10. Радови ће бити финансирани кредитом Европске банке за обнову и развој, а делом и из буџета Србије.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Потписан уговор са Новом Љубљанском банком о купопродаји акција Републике Србије у Комерцијалној банци


Први лот подразумева обнову 28,2 километара од Нишке Бање до Јерлашнице и до Коњичког клуба, али и деоницу од Банцарева до Плоча на паланачкој страни, као и потез од Црвене Реке до Доње гламе и скретања за Пајеж. На територији Пирота, биће рехабилитовано око 24 километра путева од Садиковог бунара до Блата, од Малог моста до каменолома Китка, деоница пута ка манастиру Светог Илије, изградиће се Сопотска петља са излазом за Стару планину, као и деоница пута ка селима Славиња, Изатовци, Пртопопинске воденице и Смиловци. На подручју димитровградске општине биће обновљене постојеће саобраћајнице у дужини од 18 километара.


ПОПУСТИО ПОТПОРНИ ЗИД

НА деоници ауто-пута од Банцарева до Црвене Реке у једном делу у дужини од 400 метара наводно је дошло до попуштања потпорног зида, па се већ десетак дана увелико ради на његовој санацији. Тешка механизација покушава да брдо подупре металним шиповима тежине и до 40 тона. Саобраћај на овом делу ауто-пута није у прекиду осим што путницима привлачи пажњу галерија која је заклоњена зеленим платном.

- Примећено је да брдо прети да једноставно склизне на ауто-пут и одмах је морало да се реагује. Такав је терен и срећа је што ове године није било много падавина, иначе би се проблем јавио на још неким местима, каже наш извор. Изградња ове деонице дуге 87 километара коштала је око пола милијарде евра, а комплетно је завршена и пуштена у саобраћај 9. новембра прошле године. Спорну деоницу код Црвене Реке градила је грчка компанија "Актор".Д. А.