ТО што светски медији, последњих година, Србију виде као дестинацију коју обавезно треба посетити, за нас је велики успех. Наша земља све више се ставља и на листу атрактивних и недовољно откривених дестинација у свету. Колико смо постали занимљиво место за обилазак говори и податак да је број страних туриста у 2019. години повећан за 7,8 одсто, што је скоро дупло више од просека ЕУ.

Како је, за "Новости", испричао Мирослав Кнежевић, државни секретар у Министарству туризма, пре две године први пут је био изједначен број домаћих и страних гостију у Србији. Прошле године имали смо више од три милиона страних гостију. Највише туриста имали смо из Кине, Турске, Немачке, али и из земаља региона. Гостију из Кине, лане је било 137.281:

- Највећи раст огледа се у девизном приливу, па је у првих 11 месеци прошле године, он био 1.287 милиона евра. Наша стратешка туристичка тржишта су, осим земаља ЕУ и региона, такође Турска, Русија, Кина, Јужна Кореја, Индија и Јапан. Уз то, донели смо и Уредбу за подстицање унапређења организованог туристичког промета страних туриста, којом се посебно мотивише довођење гостију из иностранства.

Прочитајте још - ИСТРАЖИВАЊЕ ПОКАЗАЛО: У Србији странци лако склапају нова пријатељства

А, да бисмо привукли што више туриста из далеких земаља, потребна је сарадња са земљама у региону. Тако је Србија део Иницијативе Кина плус 17 земаља средње и источне Европе. Сарадња је остварена са ЦГ, Северном Македонијом, БиХ и Словенијом.

- Србија је на првом месту у Европи по проценту раста руских туриста, од 30 одсто, наводи се у извештају Европске туристичке комисије - рекла нам је Марија Лабовић, директор Туристичке организације Србије. - Туризам у нашој земљи је у инвестиционом замаху и због тога је веома битно да гости попуне велики број нових капацитета, како би се повећао и број запослених. Пратећи најновије трендове у туризму, планирамо интензивне кампање на друштвеним мрежама и другим каналима дигиталне комуникације. Србију ћемо промовисати на водећим светским медијима, као што је Би-Би-Си и наставићемо кампању на "Трип адвајзору", кинеским друштвеним мрежама и порталима. На тржишту Индије смо се прошле године први пут појавили, па сада очекујемо већи број гостију одатле.

РЕГИОН

ПРОМОЦИЈА Србије ове године ће, према речима Марије Лабовић, бити усмерена на регион - Хрватску, Словенију, БиХ, Црну Гору и Македонију. Наша земља промовисаће се у Турској, Бугарској, Грчкој, Мађарској и Русији, али и у Немачкој, Аустрији, Швајцарској, Француској, Великој Британији, Шпанији, скандинавским земљама, САД и Индији.

- Посебан приоритет имаће Кина, Русија, Немачка, Француска, Турска и земље региона - закључује Лабовићева.

БЕОГРАД ОМИЉЕН

СТРАНЦИ су у Србији, прошле године, највише посећивали и ноћили у Београду, Новом Саду, Врњачкој Бањи и на Копаонику. Домаћи гости су боравили у Врњачкој Бањи, на Златибору, у Сокобањи, на Копаонику, Београду и на Тари.