ПОТРОШАЧИ који купују робу у онлајн продавницама то треба да чине само од фирми које су регистроване, јер само тако могу да заштите своја права. Уколико пазаре преко сајтова и друштвених мрежа од непознатих профила, лако могу да буду преварени. У таквим ситуацијама веома тешко ће решити било који проблем до кога дође приликом куповине.

Шеф правног тима Националне организације потрошача Србије, Младен Алфировић, истиче да се највећи део интернет трговине обавља у сивој зони и упозорава грађане да буду обазриви.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Обавезе у општинама могу да се плате картицом

- Саветујемо потрошаче да избегавају куповину од нерегистрованих трговаца, јер уколико дође до било каквог проблема, на пример, да добију нешто што нису наручили, да плате, а да им не стигне роба, да продавац одбије да поступи по приговору или рекламацији, не постоји никаква могућност институционалне заштите - објашњава Алфировић. - Тада не могу да се обрате инспекцији или организацијама потрошача, јер је роба купљена од неког физичког лица, или се уопште не зна ко стоји иза профила или сајта преко кога је обављена трговина.

Да би избегли овакве ситуације, потрошачи треба да воде рачуна да фирма од које купују буде регистрована. Прописана је законска обавеза, како истиче наш саговорник, да свако ко се бави продајом путем интернета, мора да има податке за идентификацију.

- Било да се ради о продаји преко сајтова или "Фејсбука" и "Инстаграма", трговац мора да истакне идентификацију коју чине адреса, седиште, број телефона, ПИБ и матични број фирме - објашњава Алфировић. - То су све подаци на основу којих је предузетник регистрован у АПР за обављање делатности.


ВРАЋАЊЕ

МИЛАН Алфировић из НОПС истиче да потрошачи углавном не знају да приликом онлајн куповине имају право да се у року од две недеље предомисле и производ врате продавцу без навођења било каквог разлога.