ФИНАНСИЈСКИ извештај компаније "Адрија Лукско груп" из Луксембурга, у оквиру које послује и "Јунајтед медија" у Србији, али и повезана фирма СББ, показују да ова предузећа и те како користе бенефите наше државе. Тако је СББ добио подстицаје од Министарства финансија 2016. на 10 година, али износ субвенција јавности није познат. Уз то, компанија "Адрија Лукско", у 2017. години, добија кредит од 60 милиона евра, од Комерцијалне банке, која је у том моменту била финансијска институција са највиише ненаплаћених кредита.

Ово је само део јавних и званичних података, у оквиру годишњег финансијског извештаја агенције за привредне регистре у Луксембургу. А, да је све морало да буде транспарентно, говори чињеница да је читав извештај прошао кроз руке ревизора, од којих ништа не може да се сакрије.

Финансијски извештај јасно показује и да је чиста зарада компаније "Адрија Лукско груп" у 2016. години била 190.248.000 евра, док је у 2017. она била 223.134.000 евра. Нејасно је због чега фирма са тако добрим пословањем добија подстицаје државе Србије! Нарочито што им је зарада за годину дана порасла за 33 милиона евра.


Прочитајте и:Od "Junajted grupe" ni jedan dinar za autorska prava: Zašto su povlašćeni TV kanali koji rade u Srbiji, a prijavljeni su u Luksemburgu?



И док се бура око сукоба између "Јунајтед групе" и "Телекома Србија" не стишава, а рат се, чини се, највише води око спортских канала, саговорник "Новости" објашњава да је "Адрија Лукско", 2012. године, куповином фирми ИКО и "ИКО Поланд" стекла право и на Спорт клуб. То, међутим, није на време било пријављено Комисији за заштиту конкуренције Србије, иако је постојала обавеза. То је учињено на брзину у децембру 2013. године, како би касније могла да буде одобрена најважнија трансакција између Инвестиционог фонда ККР и "Словенија броадбенд".

Тада је било питање како да се пријави велика трансакција, кад није била претходно пријављена, мања, око Спорт клуба. Онда је Комисија, по хитном поступку, у децембру 2013. године одобрила узимање Спорт клуба, а у фебруару 2014. и спајање ККР и "Мид Европа". У образложењу су, такође, не тако транспарентно, одобрили и преузимање канала "Синеманија", "Јунајтед медија продакшн" и "Џет ТВ Шабац".


Прочитајте и: Televizija N1 je povlašćena i ne podleže našim zakonima: Dragiša Kovačević pita zašto REM dozvoljava da stranci uređuju domaću medijsku scenu


- Док ККР није ушао у ову причу, био је општи хаос око пријављивања Комисији за заштиту конкуренције - објашњава наш саговорник.


У КОМШИЛУКУ ВЕЋ КАЖЊЕНИ

НИЈЕ Србија једина која је кубурила са оператерима и емитовањем. Словеначка Агенција за заштиту конкуренције је због касно пријављене концентрације изрекла новчану казну у износу од 3,7 милиона евра, друштву "Јунајтед медија", која се односи на издавање телевизијских програма Спорт клуб.

Ништа блажа није била ни Комисија за заштиту конкуренције БиХ. Они су донели одлуку у којој се утврђује да је "Јунајтед медија дистрибушн", путем свог заступника, Спорт клуб Сарајево, злоупотребио доминантан положај. Због тога их је суд у БиХ казнио са 250.000 конвертибилних марака.