ТРИ српске компаније, лидери у производњи плочастог намештаја, "Форма идеале", "Јела Јагодина" и "Матис група" самостално наступају на престижном Међународном сајму намештаја ИММ у Келну, који је почео у уторак и трајаће до краја недеље. То је резултат успеха ове гране наше индустрије, која је за десет месеци 2019. забележила укупан извоз од 225 милиона долара, а у истом периоду увоз је вредео 62 милиона долара.

Статистика показује и да је продаја намештаја од дрвета на иностраном тржишту повећана за 8,8 одсто, а увоз је смањен за 2,4 процента. У сектору производње намештаја је ангажовано 12.600 људи, што је 57 одсто запослених у домаћој дрвној индустрији.

Секретар Удружења за шумарство, прераду дрвета и индустрију намештаја Привредне коморе Србије Наташа Говедарица каже за "Новости" да је одлазак у Келн, на један од најутицајнијих и најпознатијих сајмова намештаја, велики успех:

- Србија је лидер у производњи плочастог намештаја, а ово су наше најбоље компаније у том сектору које запошљавају око 3.000 радника. Оне иду у корак са светским фирмама.

Наша саговорница оцењује да својим редовним учешћем последњих година на овој манифестацији показују своју снагу и да их купци препознају као озбиљне произвођаче. Да би фирме биле присутне на иностраном тржишту, како истиче, морају да буду иновативне и модерне. Додаје да ове домаће компаније улажу много у нове технологије, иновације, побољшање процеса производње и едукацију.

"Форма идеале" на светско тржиште пласира више од 80 одсто производа и највећи је извозник плочастог намештаја из Србије. Њихови купци се налазе у 51 земљи на четири континента. Ове године пети пут наступају на тој манифестацији.

- Велики део наших очекивања везан је за резултате које остварујемо на сајму, а прошле године смо успоставили сарадњу са око 100 нових купаца - објашњава, за "Новости". Никола Ружичић, пи-ар менаџер "Форме идеале"


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Чеси и Немци воле српски намештај

Додаје да им то омогућава контакт са глобалним "играчима" који су, како истиче, веома заинтересовани за добављаче из Србије и региона због компаративних предности. Захваљујући манифестацијама овог типа упознају се са новим трендовима, брже развијају посао и налазе дистрибутере широм света. Ружичић закључује да су резултати које остварује српска индустрија намештаја значајни за укупну економију наше земље.

Фирма "Јела" из Јагодине, која извози 60 одсто својих производа, четврти пут учествује на престижном догађају у Келну.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Домаћи намештај удобан и јефтин: Од наших произвођача све више купујемо, у порасту и извоз

- Овај сајам је значајан за нашу компанију, али омогућава и даље ширење српске индустрије намештаја и заузимање значајних позиција на еврпском и светском тржишту - наглашава за наш лист генерални директор и власник "Јеле" Мирољуб Радовановић.

Он верује да ће им учешће на овој манифестацији донети излазак на нова тржишта и знатно повећање извоза.

Директор малопродаје "Матис групе" Весна Коџопељић каже да њена компанија очекује да се што више партнера из иностранства увери у њихове компаративне предности. Они, како тврди, једини на Балкану производе све артикле за комплетно опремање дома:

- У Келну представљамо само један део нашег програма, који обухвата више од 1.200 производа. Поседујемо четири представништва, а готово 50 одсто својих производа продајемо у више од 15 европских земаља.

ПОСТАВЉА НОВЕ ТРЕНДОВЕ

МЕЂУНАРОДНИ сајам у Келну поставља нове трендове у производњи намештаја и ентеријера. Значајан је и по иновацијама које се први пут представљају на тој манифестацији, указујући на смер којим ће се индустрија кретати у наредним годинама.

Окупља 1.160 излагача из целог света, од којих је 80 одсто из иностранства. За седам дана посети га 150.000 људи из 145 земаља. Одржава се на 247.000 квадратних метара.