ДЕДА Марко је поново на 'Вајберу'. Реците му здраво!" Ова кратка порука, која се истовремено појавила на екранима мобилних телефона свих Маркових унука, не би била чудна да је деда Марко жив. Међутим, сахранили су га пре непуне две године, а он им се поново јавља, озбиљно их посматрајући са слике, са свог старог, добро познатог броја телефона. После првог шока, схватили су да је број њиховог најближег рођака додељен другом кориснику, који није променио фотографију на "Вајберу".

Иако сви оператери у бази имају бројеве који никада ником нису додељени, новим корисницима нуде и комбинације које су већ биле нечије. Деактивирани претплатнички број враћа се оператеру. У први мах, приликом позивања таквог броја, чује се информација да није у употреби. Али само одређено време. Због праксе која постоји код употребе појединих апликација, попут "Вајбера", долази до непријатности. Дешава се да новог власника зову најближи, јер је порука коју су добили путем "Вајбера" лична и емотивно их дирне.

- Будући да законом није јасно дефинисан рок после којег се нумерација издаје другом кориснику, одређени број постаје доступан новим постпејд или припејд корисницима, оквирно, годину дана након деактивације - кажу у "Телекому Србије". - Наша апликација на месту продаје нуди слободне бројеве према дефинисаним правилима. Она садржи и бројеве који никада нису коришћени у мрежи, мада их није много остало.


Прочитајте и:Savet najstarijim sugrađanima: Ne nasedajte na prevare na prezentacijama, imate pravo na povraćaj novca u roku od 15 dana


У "Вип мобајлу" објашњавају да се, када се угаси неки број и он се врати оператеру, сви подаци из адресара тог корисника се бришу.

- У последње време се дешава да се након активације новог броја, путем чет апликација какве су "Вајбер", "Ватсап", "Фејсбук" и "Месинџер", новом власнику јављају пријатељи старог корисника - објашњавају у компанији "Вип мобајл". - Како ове апликације још не нуде решење за трајно брисање базе контаката претходног власника, "Вип" свим корисницима који се нађу у овој ситуацији дозвољава замену броја.

"Випова" база такође обухвата и бројеве који никада нису коришћени у мрежи, и они се најчешће и додељују корисницима.

- Постпејд бројеве које корисници више не желе да користе "Вип" прво пребацује на припејд и чува наредних месец дана - истичу у овој компанији. - Уколико је број у томе периоду неактиван, гаси се, и наредних шест месеци чува за истог корисника, за случај да он жели да га активира поново. Тек након тога број се враћа у базу, али се не активира, осим ако неки нови корисник не тражи баш тај број.


У СЛУЧАЈУ УЗНЕМИРАВАЊА - ЗАМЕНА

У "Теленору" истичу да се након деактивације број чува два месеца за претходног власника, који у том периоду има могућност реактивације.

- Након 60 дана, број се враћа у базу слободних бројева, када може бити продат новом кориснику - истичу у "Теленору". - Ако се корисници жале и траже промену изабраног броја због честих позива и узнемиравања од стране контаката бившег корисника, тада се поступа према дефинисаној процедури за узнемиравање. Она је дефинисана Законом о електронским комуникцијама. Корисницима се у оваквим ситуацијама одобрава замена броја без додатне накнаде.