Отворена деоница Милоша Великог од Сурчина до Обреновца: Представник кинеске компаније потврдио Вучићу да ће ауто-пут до Пожеге бити завршен до краја 2021. (ФОТО/ВИДЕО)

Новости онлине/ Агенције

среда, 18. 12. 2019. у 11:17

Отворена деоница Милоша Великог од Сурчина до Обреновца: Представник кинеске компаније потврдио Вучићу да ће ауто-пут до Пожеге бити завршен до краја 2021. (ФОТО/ВИДЕО)

Фото: З. Јовановић

Деоница аутопута "Милош Велики" Сурчин - Обреновца дуга 17,6 километара отворена је данас у присуству председника Србије Александра Вучића

ОБРЕНОВАЦ - Деоница аутопута "Милош Велики" Сурчин - Обреновца дуга 17,6 километара отворена је данас у присуству председника Србије Александра Вучића, чиме је комплетиран аутопут од Београда до Чачка у дужини од 120 километара.


Завршетком и тог дела аутопута "Милош Велики" од Београда до Чачка ће моћи да се стигне за око сат времена.


Вучић је обилазећи нови аутопут и велики мост код Обреновца на Сави и Колубари, у разговору са представницима кинеске компаније C C C C, која је ангажована и на градњи деонице од Прељине до Пожеге, добио обећање директора Џанг Сјаојуена да ће тај аутопут бити завршен до краја 2021. године.


Председник је рекао да ће грађани за тачно две године ићи аутопутем од Београда до Пожеге и да се грађани више неће мучити вожњом кроз Овчарско-кабларску клисуру.


Вучић је истакао да ће Чачак и околна места "процветати" и у шали рекао директору Путева Србије Зорану Дробњаку - "то си ти Дробњак све намештао за Чачак".


Казао је, такође, да ће 28. децембра бити представљен план за развој који неће бити само списак лепих жеља.


"То ће бити план са веома снажном реформском агендом за раст од шест и више одсто до 2025. године. Желимо да будемо први у Европи по стопи привредног раста".


Вучић се осврнуо и на то што су поједини,како каже, говорили да је све што он прича само фатаморгана и позвао их да сада дођу на аутопут и сами се увере да ли је у питању фатаморгана.

Фото: З. Јовановић


Како је рекао, Кинези су стекли огроман кредит код нас, јер прихватају оно што других неће, а склањају се када се неки други туку, када мисле да у питању лака зарада.


Вучић је казао да ће тај аутопут до Пожеге бити, како он каже, велика ствар, у јер ће се завршити таман у време када њему истиче мандат.


"Могу онда поносно да одем", додао је председник Србије.


Председника Србије је на месту отварања аутопута дочекао велики број грађана, а отварању присуствују и премијерка Ана Бранбић, српски члан Председништва БиХ Милорад Додик, министарка грађевинарства Зорана Михајловић, амбасадорка Кине Чен Бо.

Фото: З. Јовановић




Председник је и на званичном инстаграм профилу "БудућностСрбијеав" честитао грађанима Србије отварање деонице Сурчин - Обреновац и захвалио радницима који су били ангажовани на изградњи тог пута.

Фото: З. Јовановић


"Хвала вредним радницима, који су урадили велики посао за нашу земљу, хвала им на борбености и честитам им на борбености и честитам свим грађанима Србије отварање Сурчин - Обреновац. Београд - Чачак стизаће се за сат времена, то је оно што смо сањали деценијама", поручио је Вучић уз фотографије данашњег обиласка пута.


Фото: З. Јовановић



ДЕОНИЦА ДУГА 17,6 КИЛОМЕТАРА

Деоница је дуга 17,6 километара и повезаће ауто-путем цео потез од Београда до Чачка од 120 километара.

Нови аутопут има укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две велике петље Сурчин и Обреновац.


Највећи мост код Обреновца дужине 1.581 метар и ширине 29 метара, на ушћу Колубаре у Саву, урађен је са 27 стубова и 33 распона, а уграђено је 88.000 кубика бетона и више од 11.500 тона араматуре.


Такође, у трасу аутопута од Сурчина до Обреновца уграђено је више од 2,7 милиона кубика песка и око 190.000 тона асфалта.



Фото: З. Јовановић


Велики мост код Обреновца састоји се од јужног и северног приступног моста, као и главног моста који је грађен системом "крлетке", што подразумева истовремену изградњу приступних мостова и спајање према главном распону који је дугачак 185 метара.


Распон између стубова на мосту је 275 метара.


Тај мост је у јуну ове године спојио сурчинску и обреновачку страну, то јест обале Бољеваца и Барича.


Фото: З. Јовановић


Иначе, на том месту се налази и највећи пловни пут Саве у ширини од 150 метара.


Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут "Милош Велики" ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом.


Деоница је подељена на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.



Фото: З. Јовановић


Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.


Сурчинска петља спаја аутопутпут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.


Та петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.


Обреновачка петља је нешто мања од сурчинске, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.

Фото: З. Јовановић


Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара.


Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.


Пројекат изградње аутопута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.


Фото: З. Јовановић


Главни извођач је кинеска компанија C hina Communications Construction, чија је ћерка фирма C hina Road and Bridge Corporation (CRBC) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.


Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина чиниће аутопут од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара.


Очекује се да у марту 2020. почну и радови на спајању Новог Београда са Сурчином односно прављењу градског аутопута у дужини од 7,9 километара.


Фото: З. Јовановић


Поред тога, на траси Коридора 11 према Црној Гори, до краја 2021. требало би да буде завршена и деоница од Чачка до Пожеге.


Најављено је да би уговор за наставак градње аутопута од Пожеге до Дуге Пољане могао да буде потписан током 2020. и онда би остало још последњи део аутопута до Бољара на граници са Црном Гором.



ВУЧИЋ: ЖЕЛИМО БРЗУ ПРУГУ ДО НИША, ПОТРЕБАН НОВАЦ


Председник Александар Вучић рекао је данас да би желео да до Ниша буде изргађена брза пруга, као што ће бити изграђена до Суботице и додао да је то једина дилема која остаје око инфраструктурних планова, због цене.


"Све је јасно за пругу Ниш-Прешево и Димитровград, тамо ће бити пруга за брзину од 120 километара. За брзу пругу до Ниша, која би ишла на већу брзину скаче драматично цена за 800 милиона“, рекао је он.


Вучић је казао да би желео да се пронађе извор за тај новац, јер лично жели да Ниш има исти статус као Нови Сад.

И ТРУБАЧИ НА СВЕЧАНОСТИ




Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (41)

Tanja

18.12.2019. 13:45

Srija se gradi i razvija punom parom, bez stajanja, sto je rezultat pametnog i vrednog ulaganja!

Acko

18.12.2019. 13:45

Zavrsetkom ovog auto-puta, putna infrastruktura u Srbiji je podignuta na visi nivo i danas je jedna od najmodernijih u ovom delu Evrope!

Anja

18.12.2019. 13:46

Srbija se gradi i razvija punom parom, bez stajanja, sto je rezultat pametnog i vrednog ulaganja!

MAKSS84

18.12.2019. 13:49

Sve sto je do sada nas predsednik obecao on je to i ispunio mnogo brze nego sto je to predvidjeno.

marko

18.12.2019. 13:51

Srbija je dosta napredovala u poslednjih 5godina i rezultati su vidljivi. Auto-putevi se grade i spapaju Srbiju sa svih strana.

Danilo

18.12.2019. 13:54

Mi smo medju prvima po cenama (počev od hrane, goriva itd...) , kao i po zaradama (ovo drugo otpozadi).

Nikoletka

18.12.2019. 13:58

Veliki je dan,godina i decenija u kojoj Srbija sve ovo realizuje.Izuzetna je čast gledati i prelaziti ove novoizgradjene kilometre puta.Ovime je Srbija dosanjala svoj san.

Koliko sendvicara

18.12.2019. 14:09

Gradjeno iz kredita Kineza od Kineske firme i popriličnog broja kineskih radnika. Platili smo Kini da ona gradi o našem trošku u Srbiji. Zaradu ostvarili Kinezi i iz kredita i iz samog posla gradnje. Srpska privreda nije videla žutu banku od svega. Kineske firme dobile sertifikat kojim mogu da učestvuju na svetskom tržištu kao kvalifikovane firme, a naše firme izvisile i tu. Novac od kredita slio se u Kinesku privredu. Za ovo bi u Nemackoj bili uhapšeni.

goran

18.12.2019. 16:02

@Koliko sendvicara - a tebi je bilo draže kada su Austrijanci 15 godina isto to radili?

A.lazic381@gmail.com

18.12.2019. 14:17

Iz Žarkova i dalje treba 2 sata... ukucajte u navigaciju i vidite šta će da vam kaže

Petar Krajic

18.12.2019. 14:19

Hvala rukovodstvu koje nam je omogucilo sigurne i bezbedene puteve u nasoj zemji.

Goran Sesiric

18.12.2019. 14:21

Stvarno izgleda prelepo po svim standatrdima bezbedan, sirok da ljudi stignu lepo i na vreme u svoje domove pred predstojece praznike.

Aska

18.12.2019. 14:31

Izgradnjom ove deonice spaja se Koridor 10 sa Koridorom 11 a Zapadna Srbija postaje mnogo interesantnija za investiranje.

Dejan

18.12.2019. 14:37

Izgradnjom ove deonice spaja se Koridor 10 sa Koridorom 11 a Zapadna Srbija postaje mnogo interesantnija za investiranje.

Rose25

18.12.2019. 14:52

Sad se tek vidi koliko znači Vučićevo pokretanje saradnje sa državom Kinom, kineskim investitorima, i kineskim preduzetnicima.

Milan

18.12.2019. 15:37

Srbija se razvija u svakom pogledu, sa novim putevima dolaze i nove investicije i fabrike! Srpski narod je postao bogatiji za vise vremena!

Kalina

18.12.2019. 16:16

Veliki dan za Srbiju. Kada se zeli onda se tezi ka tom ostvarenju. Mi smo pratili svoje snove i uspeli. Vucic je ispunio svoje dato obecanje.

Zora Jović

18.12.2019. 16:23

Svaki deo puta je veća šansa da svaki grad dobije priliku da dovuče investitore i time dobije priliku da se ravnomerno razvija sa ostalim gradovima.

Иван

18.12.2019. 17:02

погледајте сад ситуацију!!! сат времена од Сурчина до Остружнице....и још нисам стигао!

Aksentije

18.12.2019. 17:18

Ovakvi projekti su veoma znacajni i preko potrebni jer su moderne i brze saobracajnice veliki preduslov za dovodjenje novih investicija.

Sava

18.12.2019. 22:24

Srbija se razvija u svakom pogledu iz dana u dan sa novim putevima dolaze i nove investicije

caca

18.12.2019. 22:59

Ovo je jos jedan veliki infrastrukturni projekat koji se realizovao,ali ovde nije kraj puta,Srbija ide dalje,Srbija ide u bolju i jacu buducnost!!!!Samo napred Srbijo!!!

Uros

18.12.2019. 23:04

Odlicne vesti za celu Srbiju, od sada od Beograda do Cacka mnogo brze ce se stizati i smanjice se guzva na Ibarskoj magistrali.

Реалан

18.12.2019. 23:06

Окупио се велики број пензионера... Могли су бар ове аутобусе да сакрију...

Mirko

18.12.2019. 23:09

Otvaranjem deonice puta Milos Veliki je otvaranje jednog novog perioda i vremena napredovanja i podizanja Srbije.

Marija

18.12.2019. 23:44

Ko bi rekao pre nekoliko godina da ce od Beograda do Cacka stici za samo sat vremena,saobracaj u Srbiji uveliko napreduje.

Pedja

19.12.2019. 06:31

Ono sto je nekad izgledalo.nezamislivo postaje stvarnost i ovakvi veliki infrastrukturni projekti nisu moguci bez ozbiljne i odgovorne drzavne i ekonomske politike.

dzo

19.12.2019. 06:38

Kada se zeli onda se tezi ka tom ostvarenju. Vucic je ispunio svoje dato obecanje.

Nena

19.12.2019. 06:41

Sada imamo puteve kakve nikada do sada nismo imali. Ponosni smo na naše puteve.

Irina

19.12.2019. 07:38

Plodovi rada i truda su vidljivi. Velike investicije stvaraju bolje uslove za život.

Maja

19.12.2019. 08:32

Srbija se razvija i napreduje u svakom pogledu, novi autoput nam donosi i nove investitore a samim tim i nova radna mesta.

Radmila

19.12.2019. 08:38

Nastavlja se uspesna radnja i veliki pomak za sve nas, Srbija je na pravom putu.