Без путарине: Аутопут Сурчин-Обреновац спреман за отварање

Танјуг

уторак, 17. 12. 2019. у 17:01

Без путарине: Аутопут Сурчин-Обреновац спреман за отварање

Тања Валић / Танјуг

Прва деоница аутопута "Милош Велики" у пуном профилу, Сурчин - Обреновац од 17,6 километара, потпуно је спремна за сутрашње отварање, изјавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић
Прва деоница аутопута "Милош Велики" у пуном профилу, Сурчин - Обреновац од 17,6 километара, потпуно је спремна за сутрашње отварање, изјавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић која је обавила последњу контролу и најавила да се на тој деоници неће наплаћивати путарина.

Рекла је да ће од сутра поподне грађани моћи да користе ту деоницу и да ће тако имати од Београда до Чачак повезан аутопут у дужини од 120 километара.

Михајловић је нагласила и да од среде више неће бити гужви на обреновачком путу, пошто ће бити отворене за саобраћај сурчинска и обреновачка петља на новом аутопуту.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -  Vučić nenajavljeno obišao radove na autoputu Surčin-Obrenovac: Po ovako hladnom vremenu, čestitam radnicima (FOTO)

"Путарина почиње да се наплаћује тек на рампи код Обреновца ка Чачку. Ова деоница припада Београду и зато на њој неће бити путарине", рекла је Михајловић новинарима током обиласка трасе.

Истакла је да је тај аутопута специфичан по томе што на њему није био ниједан додатни трошак и похвалила кинеску компанију ЦРБЦ која је заједно радила са домаћим извођачима.

"Није било додатних трошкова, то је први такав пројекат на нашем простору, увек је било додатних радова због разних проблема са пројектима, док овде тога није било", навела је Михајловић.

Такође, министарка каже да је аутопут урађен пре рока и да су све припреме завршене за отварање у среду у присуству председника Србије Александра Вучића.

На питање новинара да је била скупа изградња тог аутопута, Михајловић каже није и да све зависи од конфигурације терена и многих других фактора који утичу на цену.

На питање да ли ће цена Моравског коридора од Појата до Прељине бити коначна, министарка каже да је све уређено уговором и да ће се то и поштовати.

"За две године Крушевац мора бити спојен са Коридором 10 и уколико се то не деси онда ће америчко-турска компанија нама плаћати одштету. Са свих страна смо се заштитили", навела је Михајловић.

Говорећи о изложби о актуелним инфаструктурним пројектима која је јуче отворена у Палати Србија у присуству председника Вучић, Михајловић је рекла да долазе грађани да виде ту мултимедијалну изложбу.

Навела је да је изложба отворена за посетиоце радним данима од 10 до 17 часова, као и да ће бити отворена током викенда, до недеље увече.

"Драго ми је што људи желе да дођу да виде то, ово је први пут да смо на овакав начин представили пет година рада".

Михајловић је нагласила почињу да се раде нови аутопутеве, да је ове године започета градња четири аутопута, а следеће да почиње градња Фрушкогорског коридора, као и да ће се радити пројектна документација за аутопут "Вожд Карађорђе"...

Она је рекла да ће у трећем или најкасније у почетком четвртом кварталу наредне године почети изградња градског аутопута од Новог Београда до Сурчина, која ће повезати град са аутопутем "Милош Великим".

"Неће нам се више никад, као држави, десити да градимо путеве 20 година, јер може све да се уради на време", поручила је Михајловић.

Славољуб Тубић из Путева Србије каже да је изградња тог аутопута вредна 207 милиона евра и да се од те цене није одступило ниједан једини динар.

"То је после дужег времена, велики корак", истакао је он и додао да ће важно и искуство које су наши грађевинари могли да усвоје.

Тубић је рекао да је ће се накнадно направити нови искључење са аутопута у Јакову, на основу захтева локалне самоуправе.

То ће бити и једино искључење на целој траси аутопута од Сурчина до Обреновца.

На питање новинара како ће се растеретити додатно обереновачки друм пошто ће и даље велики број возила ићи преко Мислођина на аутопут ка Чачку, Тубић је рекао да постоји једно решење да се "преко брда направи још једна трака" или да се санира клизиште, као и да су Кинези већ предложили да се ту продужи пут са четири траке.

Тубић је додао да су наши подизвођачи учествовали у изградњи аутопута Сурчин - Обреновац 49 одсто.

Завршетком и тог дела аутопута "Милош Велики" од Београда до Чачка ће моћи да се стигне за око сат времена.

Нови аутопут има укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две велике петље Сурчин и Обреновац.

Највећи мост код Обреновца дужине 1. 581 метар и ширине 29 метара, на ушћу Колубаре у Саву, урађен је са 27 стубова и 33 распона, а уграђено је 88. 000 кубика бетона и више од 11. 500 тона араматуре.

Такође, у трасу аутопута од Сурчина до Обреновца уграђено је више од 2,7 милиона кубика песка и око 190.000 тона асфалта.

Велики мост код Обреновца састоји се од јужног и северног приступног моста, као и главног моста који је грађен системом "крлетке", што подразумева истовремену изградњу приступних мостова и спајање према главном распону који је дугачак 185 метара.

Распон између стубова на мосту је 275 метара.

Тај мост је у јуну ове године спојио сурчинску и обреновачку страну, то јест обале Бољеваца и Барича.

Иначе, на том месту се налази и највећи пловни пут Саве у ширини од 150 метара.


Велики мост код Обреновца се састоји од шест мостовских конструкција, по три конструкције у сваком смеру вожње од којих су четири приступне, а две главни распони над речним коритом.

Мост је ослоњен на 54 стуба, у сваком смеру по 27, док је растојање између стубова око 55 метара на приступним мостовима.

Главни распон над реком састоји се од три распона, два крајња по 96 метара и средишњи распон на мосту дужине 178 метара који се налази на међународним пловном путу. Висина главног распона моста је око 20 метара над водом при средњем водостају.

Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут "Милош Велики" ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом.

Деоница је подељена на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.

Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.

Сурчинска петља спаја аутопутпут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.

Та петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.

Обреновачка петља је нешто мања од сурчинске, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.

Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара.

Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.

Пројекат изградње аутопута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.

Главни извођач је кинеска компанија Ц хина Цоммуницатионс Цонструцтион, чија је ћерка фирма Ц хина Роад анд Бридге Цорпоратион (ЦРБЦ) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.

Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина чиниће аутопут од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара.

Очекује се да у марту 2020. почну и радови на спајању Новог Београда са Сурчином односно прављењу градског аутопута у дужини од 7,9 километара.

Поред тога, на траси Коридора 11 према Црној Гори, до краја 2021. требало би да буде завршена и деоница од Чачка до Пожеге.

Најављено је да би уговор за наставак градње аутопута од Пожеге до Дуге Пољане могао да буде потписан током 2020. и онда би остало још последњи део аутопута до Бољара на граници са Црном Гором.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације