ПЕНЗИОНЕРИ којима пензије достављају поштари на кућни праг свој новац ће добити најкасније у недељу. Достава на кућне адресе за 190.000 корисника ће се обављати током наредних пет дана. Ово обећање дали су надлежни у Јавном предузећу "Поште Србије" после оправдане бриге најстаријих суграђана да своја месечна примања неће добити на време.

Штрајк дела радника са најнижим платама у овом јавном предузећу, међу којима су и поштари, разлог је за успорену исплату пензија на шалтерима и нову организацију исплата на кућну адресу. У већини пошта широм Србије у уторак није било гужви, ни дугачких редова, а корисници су могли углавном без проблема да подигну своја примања. Уместо од 8 до 19 часова, због обуставе рада дела колега, службеници су пензије делили од 10 до 17 сати. Потпуна блокада углавном се односила на предају и пријем пакета.

У уторак су свој новац подизали они који пензије примају преко текућег рачуна. Данас су на реду они који немају отворене рачуне у банци, било да сами долазе до шалтера или им поштари новац носе на руке.

- Живим у селу, где поштар долази сваког другог дана, па још кад се не зна, као што је сада случај, ни кад ће почети да раде, остављају нас на мукама - каже пензионерка Мира Поповић из Руњана, код Лознице.

- Веровали смо у пошту да је "као држава", да је најсигурнија, па нисмо хтели да одемо у банке и отворимо рачуне, а сада се испоставило да смо погрешно размишљали.

Пометњу су у уторак направили и поједини клијенти Поштанске штедионице који су навикли да паре подижу у пошти, а имају отворен рачун и уз то платну картицу. Они су у ствари клијенти Банке Поштанска штедионица, која није у штрајку и чији су шалтери свуда отворени, а банкомати доступни широм земље.

ИНФОРМАЦИЈЕ ГРАЂАНИ све информације могу да добију на бројеве ЈП "Пошта Србије" 0700/100-300 и 011/3607-788 или на мејл цонтацт@птт.рс. За информације о новчаним услугама, укључујући и исплату пензија, уведен је додатни кориснички број 011/3718-280.

"Пошта Србије" се у уторак огласила саопштењем у којем наводи да се спроводе мере за успостављање неометаног процеса рада. Како истичу, исплата пензија на шалтерима обављала се неометано у 1.446 пошта широм Србије, док је по њиховој процени, рад обустављен у само 90 објеката.

- Током првог дана на шалтерима је исплаћено више од 103.000 пензија - истакли су у "Пошти".

Екипе "Новости" у уторак су обилазиле поштанске испоставе широм Србије. Приметних гужви на шалтерима било је у многим експозитурама, јер су службеници радили смањеним капацитетом. Тако је било и у већини објеката у Београду. У експозитури у Нушићевој улици радио је само један шалтер за уплату и исплату, док слање и пријем пошиљака нису били могући. Због тога су грађани у редовима стрпљиво чекали током целог дана како би платили рачуне или подигли новац. Слична ситуација била је и у две експозитуре у Булевару краља Александра и у Учитељском насељу на Звездари, где је у уторак радио само један шалтер.

У Новом Саду није било већих гужви. Службеници кажу да су имали чак и нешто мање посла него што је уобичајено, јер су вероватно пензионери мислили да због штрајка шалтери неће радити.



ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Штрајк поштара блокирао писма

Службеници у Бору нису желели да коментаришу скраћено радно време за исплату пензије, али нам је један од њих казао да ће, ако се не постигне договор са Владом Србије, штрајк бити радикализован.

- Дошао сам јутрос у пошту, али су ми казали да се пензије исплаћују тек од 10 часова, па су ме упутили у Поштанску штедионицу - рекао нам је један пензионер из Бора. - Велика је гужва, али шта је ту је.

Пензионери у Кикинди су несметано могли да подигну пензије на само једном шалтеру у пошти у центру града. У реду за исплату је чекало највише десетак грађана. Шалтери у јагодинској пошти су радили од 10 до 17 сати, а радно време, које је важило само за уторак, било је истакнуто на улазним вратима.

Фото М.Анђела

Поштари у Нишу нису званично прогласили штрајк, али не достављају писма и пошиљке јер оне, због обуставе рада њихових колега, не стижу из Београда и Новог Сада. То је направило гужве у курирским службама.

- Као и наше колеге у Београду и Новом Саду, и ми смо незадовољни зарадама које не премашују 35.000 динара - рекао нам је један поштар. - Обећано нам је пролетос када смо штрајковали да ће нам плате бити повећане на 50.000 динара, али то обећање нису испунили. На другој страни, обим посла нам се битно увећао.

Томислав Мандић, представник радника "Поште" у обустави, каже, за "Новости", да запослени који су обуставили рад захтевају повећање плате за најугроженије колеге за 20 до 25 одсто, што би их приближило републичком просеку и довело на ниво од око 46.000 динара. Понуда државе коју су одбили била је 13,1 одсто. Штрајкачи траже и запошљавање још радника на позицијама поштара, шалтерских радника и техничара.

- Услов је и да радници не сносе последице обуставе рада, пошто нам се прети суспензијама и отказима - истиче Мандић. - Надамо се да ће Влада Србије поставити генералног директора "Поште" који није у мандату в. д. и који ће бити спреман да разговара са представницима радника о даљем усавршавању и напредовању система "Поште Србије".


КАСНЕ ДИПЛОМЕ

ЗБОГ штрајка запослених у ЈП "Пошта" неизвесно је да ли ће 13. децембра, на Дан факултета, бити уручене дипломе за око стотину будућих учитеља и васпитача Факултета педагошких наука у Јагодини. Декан факултета Виолета Јовановић је рекла да су дипломе из "Привредног прегледа" из Београда послате на факултет, али још нису стигле и не зна се када ће.



ПАКЕТЕ ЋЕ ДЕЛИТИ ПО ПРИОРИТЕТИМА

ПОТПУНУ обуставу рада запослени спроводе у 90 од укупно 1.536 пошта. У "Пошти" најављују да би пошиљке чије испоруке касне требало у најскорије време да буду испоручене до крајњих дестинација.

- Успостављене процедуре подразумевају давање предности приоритетним пошиљкама, попут медицинске опреме и материјала, хитне здравствене документације, приоритетних пошиљака важних институција и рачуна великих корисника, који показују пуно разумевање и сарадњу - истичу у "Пошти Србије". - Молимо кориснике за разумевање како бисмо прво испоручили приоритетне пошиљке, уз напомену да одговорно стојимо иза преузетих обавеза и да ће сви потражни поступци и рекламације бити благовремено решавани.