ПРВА возила прошла су у понедељак приступним саобраћајницама Жежељевом мосту са сремске стране града, пошто је ових дана завршена и последња фаза планираних радова на том изузетно важном инфраструктурном објекту који премошћава Дунав на европском Коридору 10.

Изградњу подвожњака, укупно три километра приступних путева, два километра бициклистичких стаза, канализационе мреже и друге радове, изведене након пуштања моста у саобраћај у септембру прошле године, финансирала је ЕУ у износу од 4,5 милиона евра. Локацију у Петроварадину обишли су у понедељак градоначелник Милош Вучевић, Зорана Михајловић, министарка сабраћаја и шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици.

- Кад држава заврши изградњу брзе пруге Београд - Нови Сад, практично ће бити комплетирани и заокружени сви радови на Жежељевом мосту - истакао је Вучевић, напомињући да ће новоотворене саобраћајнице умногоме олакшати наставак улагања у обнову подграђа Петроварадинске тврђаве.

Министарка Михајловић је нагласила да је Жежељев мост један од симбола Новог Сада и напоменула да је и емотивно везана за тај пројекат јер јој је био први већи задатак кад је преузела функцију министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
РЕМЕК-ДЕЛО НАД ДУНАВОМ: “Жежељ” обара светске рекорде

- За нас је ова година веома важна када је реч о инфраструктури Србије. Многи послови су успешно завршени, а многе почињемо - рекла је она и најавила да ће до јесени 2021. године бити завршена брза пруга од Београда до Новог Сада, а да у марту идуће крећу радови на брзој прузи Нови Сад - Суботица.


Вучевић, Михајловићева и Фабрици

Сем Фабрици је подсетио да је прво у априлу прошле године пуштен железнички саобраћај на Жежељевом мосту, а пет месеци касније и друмски, да би довршетком подвожњака и приступних путева све практично било финиширано на изградњи Жежељевог моста, пројекта у који је ЕУ уложила 36 милиона евра, бесповратно.

- Европска унија је напорно радила на реализацији тог пројекта, важног за читаву земљу.

ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР

ПРЕГОВОРИ о изградњи Фрушкогорског коридора су у завршној фази, а тај, врло захтеван пројекат ауто-пута, са тунелом кроз Фрушку гору, биће финансиран делом из кинеског кредита а делом из буџета. - Српски буџет може да гарантује за тај кредит. Процењена вредност читавог тог пројекта је засад у распону од 580 милиона до 620 милиона евра - навела је Зорана Михајловић.

КАШЊЕЊЕ

ЗБОГ техничког усклађивања радова на подвожњаку и брзој прузи продужен је рок изградње приступних саобраћајница мосту за два и по до три месеца од планираног, објаснио је градоначелник.