Превозници траже спуштање старосне границе за „Д“ категорију: Србији недостаје 8.000 возача аутобуса и камиона

С. Б. - П. Ж.

петак, 22. 11. 2019. у 10:41

Превозници траже спуштање старосне границе за „Д“ категорију: Србији недостаје 8.000 возача аутобуса и камиона

Depositphotos

Српским предузећима недостаје најмање 2.000 возача аутобуса и још око 6.000 камионџија. Превозници предлажу нижу старосну границу за добијање "Д" категорије

ПОСАО би у овом моменту могло да нађе најмање 2.000 возача аутобуса и око 6.000 камионџија. Да их толико тренутно недостаје говоре процене удружења превозника. Истовремено упозоравају да ће овај проблем из године у годину бити већи, јер исту муку муче и њихове европске колеге. Припремају иницијативу да се, под одређеним условима, снизи граница за добијање возачке дозволе за "Д" категорију. То ће бити једна од тема измена Закона о безбедности саобраћаја.

Према важећем закону, за волан аутобуса сме да седне возач са тек навршене 24 године. Ђак саобраћајне школе право да вози камион стиче по завршеном трогодишњем школовању, са 18 година.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: "То су злонамерна тумачења и потпуно неистинита": Шарановић о плановима за Краш

- Ученици не могу тренутно током школовања да се определе да буду возачи аутобуса. Они добијају "Ц" категорију, а тек после пет година могу да полажу за "Д" категорију - објашњава Мирко Вучинић, председник Удружења "Панона транспорт". - Ми предлажемо да постоји избор, а да они који заврше три године саобраћајне школе могу да добију пробну дозволу на пет година. Имали би обавезну праксу од годину дана код лиценцираног превозника. У том периоду смели би да возе само аутобус без путника. И то у пратњи возача са најмање пет година искуства. Ми причамо само о младима који заврше саобраћајну школу.

Превозници сматрају да би Министарство унутрашњих послова и Саобраћајни факултет утицали, одбносно одређивали начин и садржај обуке.

- Тако бисмо добијали комплетног возача на крају - додаје Вучинић. - Сада камион могу да возе са 18 година. Важно је знати да сигурно 70 одсто превоза се односи на дневне миграције. То значи да људи сваког дана иду возилиома из једне у другу тачку. И када то не можете да сервисирате, настаје озбиљан проблем.


СВЕ ВЕЋЕ ПОТРЕБЕ

ПРОШЛЕ године превозници у Европи могли су за 20 одсто да повећају број возача, али нису имали кадра да те позиције попуни. Јаз између потреба и могућности је све већи. У Србији има између 90.000 и 100.000 професионалних возача. За воланом аутобуса је њих око 16.000. Мањак у европским земљама је велики ризик и за наше послодавце, јер радници лако одлазе у иностранство.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: За заштиту животне средине у Србији - 3,8 милијарди динара

ДО ДОЗВОЛЕ 60.000 ДИНАРА

ВОЗАЧИ који би да се доквалификују да би управљали камионима морају да имају дозволу за "Б" категорију, најмање 21 годину и спреме новац за обуку. За "Ц" категорију следи 15 часова практичне обуке и седам теорије, што са тестом и испитом кошта око 60.000 динара. За "Д" категорију неопходно је да имају "Ц" и "ЦЕ" категорију, следи им седам часова теорије, десет практичне наставе. Све са тестом и испитом их кошта око 70.000 динара.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (20)

Tarabic

22.11.2019. 11:00

Ova vlast čega se god dohvatila urušila je sve. Danas sirotinja nema 2000 evra da bi uzela vozačku dozvolu D kategorije a onaj ko ima nuje mutav da radi kod kaste za 50.000 dinara

Раде

22.11.2019. 11:02

Најважније је да то кошта и што више да кошта, нереално много да кошта о да ће бити потаман....

Bibliotekar

22.11.2019. 11:03

Problem je u ceni testova, vožnje, i kartice vozača. Na kraju izadje preko 1000€. I traje mesecima. Onaj kome treba posao nema taj novac i vreme. Jedino kod zelenaša da pozajmi. Tako da uz njihovu kamatu i vreme. To nije baš lako. Ali sad će mini šengen pa će doći iz Albanije.

Branko

23.11.2019. 03:47

@Bibliotekar - Najveci je problem jako niske cene transporta a gorivo skupo kad se Pridrzavaju zakona evropske unije sto se nedigne cena transporta Kao i u nemackoj i eto velike plate i novi kamioni i odma bezbednost Na putu i eto resenja a ne taksi da ima vecu cemu po kilometru od Kamiona

Nele

22.11.2019. 11:03

Platite vise radnika.Pre svega ga cenite kao coveka.Ne terajte ga da radi sa dva tahografa.I bice radnika.Niko nece ici u Nemacku za 1800 evra ako moze u svojoj zemlji da zaradi 1000 evra,ali uz to da je cenjen i kao radnik ali i kao covek.

Mikzak

22.11.2019. 11:42

vozaca ima dovoljno,samo ih treba posteno platiti za posao koji obavljaju.a ne da neko drugi zaradjuje milione a vozac da odgovara i za putnike i za vozilo

NN

22.11.2019. 11:43

Prevoznici neka povećaju plate pa im radnici neće ići iz firme. Država nek vrati smisao železnici i problem će se sam rešiti.

tako to ide

22.11.2019. 12:01

Nema od toga nista. Neko je namerno od dobijanja vozackih dozvola svih kategorija napravio nauku u rangu nuklearne fizike, a sve sa ciljem zgrtanja para.

Sale

22.11.2019. 12:43

Problem su niske plate u Srbiji...Lako se zaposljavaju u Evropi za 5 puta vecu Ovo je jedini.razlog !....

Никола

22.11.2019. 12:45

Докле да се спусти старосна граница? До 17 или 18 година? Хоће ли одељенски председник да вози своје другаре на екскурзију у Будимпешту? Где је ту безбедност путника? Нека превозници подигну плате возачима, па онда неће недостајати возача. Проблем је у платама, не у старосној граници.

Vozac

22.11.2019. 15:46

Podhitno ukinuti da se ima C kategorija dve godine da bih moglo da se polaze za D kategoriju.

Drajver

23.11.2019. 08:12

Gazde nemaju pare da podignu plate vozacima a samo kupuju nove kamione. Nije potrebno smanjivati starosnu granicu vec olaksati i pojeftiniti proces sticanj dozvole. Sada je drzava izmislila licence koje placamo 50 e. 100.000 vozaca x 50 e. To je navodno sto vozac koji ima licencu bezbedan a ovaj drugi nije. Licencu dobij svako ko plati 50e bez obzira da li je seo u kamion makar kao stoper. Toliko o drzavi u kojoj prof. vozaci placaju vece kazne za monimalan prekrsaj nego u Nemackoj.

Vasa

23.11.2019. 13:40

Obavezno da ostane 21.god. da bi vozio autobus moras da imas iskustvo.koje se stice na kamionu.,a ne pravo sa polaganja u autobus i jos da vozis putnike NECUVENO PRAKSA PRVO

Gio

23.11.2019. 22:11

Ljudi daju velike pare za ta kategorije a onda u traženju posla nailaze samo na oglase gde ti treba 3 do 5 god iskustva!

Srki

23.11.2019. 22:31

Kako se uporno trude i rade da rese problem a plate ostanu iste. Trzisna ekonomija je cudo. Do juce saveznik a danas i sutra plati pa klati. Samo kes. 1300 evra minimum. Pozdrav iz Slovenije i mojih 2000 evra.

Milan

20.01.2020. 20:37

Samo povećanje zarada i uslovi rada kao u Evropi i nema problema vratiće se kolege iz Evrope ipak kod kuće je najbolje.Idite u tom pravcu i rešićete problem hvala.