Брзо, ефикасно и економично задовољење правде за незадовољне купце: Нови Закон о заштити потрошача као спас од насртљивих трговаца

Е. Б. ТАЛИЈАН

субота, 16. 11. 2019. у 13:02

Брзо, ефикасно и економично задовољење правде за незадовољне купце: Нови Закон о заштити потрошача као спас од насртљивих трговаца

AP Photo Manu Fernandez

Продавци који не поштују нови пропис мораће прекршајно да одговарају

НОВИ Закон о заштити потрошача који би до краја године требало да уђе у скупштинску процедуру предвиђа увођење регистра "Не зови", који ће спречити насртљиве трговце да путем телефона промовишу и продају робу и услуге грађанима који то не желе. Прописан је и начин за брзо, ефикасно и економично задовољење правде за незадовољне купце. Они ће имати могућност да у бесплатном вансудском поступку реше спор са продавцем који има обавезу да у томе учествује.

Ово су неке од најважнијих новина предвиђене Нацртом закона о заштити потрошача који је представљен на јавној расправи у Привредној комори Србије.

Сви купци су имали искуство са трговцима који их упорно зову и остављају поруке промовишући своје производе и услуге и није било начина да то прекину. Када се усвоји нови закон имаће ту могућност.

Прочитајте још - ШТА ДОНОСЕ ИЗМЕНЕ ЗАКОНА О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА: Решење спора и мимо суда

- Потрошачи који не желе да примају позиве и поруке од трговца уписиваће своје телефонске бројеве у регистар "Не зови" - објашњава виши саветник у Министарству трговине Тамара Самарџић. - Продавцима је забрањено да путем телефона контактирају са купцима, а уколико то ипак учине прекршајно ће одговарати. Трговци ће морати пре упућивања позива или слања поруке потрошачу да провере да ли се његов телефонски број налази у регистру. Ову листу ће водити РАТЕЛ, а упис и испис из регистра обављаће оператори електронских комуникација.

Значајне су и новине у рекламационом поступку. Продавац ће бити дужан да прими изјављену рекламацију купца и да напише образложење уколико је не прихвати.

Убудуће неће бити изненађења за потрошаче висином рачуна за поправку неког кућног апарата. Трговац ће имати обавезу да направи прорачун са спецификацијом и прибави писану сагласност купца за пружање услуга чија је вредност већа од 5.000 динара.

БЕСПЛАТНО ВАНСУДСКО РЕШАВАЊЕ СПОРА

НАЈВЕћЕ измене у закону претрпело је вансудско решавање потрошачких спорова. Рад тела за вођење овог поступка финансираће се из буџета и бесплатан је за обе стране. Трговци имају обавезу да учествују, а уколико то не учине, прописан је прекршајни налог. Предвиђено је да се споровима баве лиценцирани правници са двогодишњим искуством у грађанском праву.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

Po

16.11.2019. 20:55

I takooo....samo kad se deklarises kao kupac i potrošač novca i onoga sto se prodaje imaš zakon iza sebe. Ako si običan ljudski stvor i nigde nisi svrstan kao entitet, jao tebi. Ne postojis i niko te ne štiti od hijena. Bitno da platiš račune svaki mesec i izadjes na birališta svako malo da iskoristio svoje demokratsko pravo i predas svoju sudbinu u ruke pitaj koga.