Познат списак половних аутомобила које нећемо моћи више да увозимо: Срби остају без омиљених возила

Novosti online

12. 11. 2019. у 22:42

Познат списак половних аутомобила које нећемо моћи више да увозимо: Срби остају без омиљених возила
Многе у Србији је оваква одлука разочарала и изнервирала, али је она неопходна управо због смањења загађености и због заштите животне средине
Од Нове године се уводе нова правила. Возачи у Србији више неће моћи да купују било које марке аутомобила. Сва возила старија од 15 година подлежу забрани увоза

Возачи широм Србије биће ускраћени за куповину омиљених возила попут "опел корсе", фолксвагеновог "голфа 3" или "фијата браво". Многе у Србији је оваква одлука разочарала и изнервирала, али је она неопходна управо због смањења загађености и због заштите животне средине.

Новим мерама биће могућ увоз половних аутомобила тек од стандарда "еуро 4" мотора, чија је производња почела од јуна 2005.

Једна битна ствар коју многи не знају јесте да возачи неће имати проблем да и даље возе аутомобиле са "еуро 3" мотором, али ће бити забрањен даљи увоз тих возила у Србију. Председник Србије Александар Вучић је раније најавио увођење ових нових мера и управо је тада нагласио неопходност заштите животне средине.

- Све смо богатији, све је више аутомобила и све је више испарења. Зато сам данас разговарао са Фабрицијом из Европске уније, да покренемо нови зелени план, да забранимо аутомобиле који имају Еуро 3 моторе. Видећемо шта још можемо да урадимо како бисмо заштитили ваздух у нашим градовима - рекао је Вучић гостујући на РТС.

Многи експерти сматрају да су нове мере добре, јер су новији аутомобили далеко мањи загађивачи од оних са "еуро 3" мотором.

Неки од популарнијих модела возила за која ће бити забрањен увоз су:

Алфа Ромео 147

Опел корса Ц

Опел астра Г

Фолксваген пасат Б5

Фолксваген поло

Фолксваген голф 3

Фолксваген голф 4

Фолксваген голф 5 из прве две године производње

Фијат пунто

Фијат панда

Фијат браво

Фија стило

Форд фокус

Форд фијеста

Рено меган

Рено клио

Рено твинго

Рено сеник

Пежо 206

Пежо 307

Цитроен Ц3

Цитроен Ц4

Цитроен Ц5

Цитроен пикасо

Дачиа логан

Волво В50

Мерцедес А класа

Мерцедес Ц класа

Мерцедес Е класа

БМW 320

БМW 520

БМW 525

Ауди А4

Ауди А6

Ауди А8

Тојота корола

Сеат ибица

Шкода фабија

Шкода октавија

Да подсетимо, аутомобили са "еуро 3" стандардом су прављени од 1. јануара 2000. до 1. јануара 2006. године. Овај стандард емитује следећу количину штетних гасова: угљен моноксида (ЦО) на 2,3 г/км, хидрикарбона (ХЦ) на 0,20 г/км, те азот-оксида (НОx) на 0,15 г/км код бензинских агрегата, а код дизел ЦО 0,66 г/км, ХЦ 0,56 г/км, НОx: 0,50 г/км. - пише Ало.

Европска унија ће у наредним годинама производити и моторе са "еуро 7" стандардом, а од 1. јануара 2020. на снази ће бити нови фокусиран пре свега на смањење нивоа емисије ЦО2.

(Ало.рс)



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (30)

Xo

12.11.2019. 22:59

A šta je sa novijim vozilima kojima se skida DPF i sl? Ti su gori od Euro 2. Podržavam zabranu uvoza krševa iz drugih razloga, pa i iz ovih ekoloških, kada bi to stvarno imalo smisla.

Rodoljub

12.11.2019. 23:21

Жалосно је ово што нам радите. Па ко не би волео да има новије возило, на западу поред велике плате имаш могућност да на кредит купиш ауто а да ти је камата толика да је не осетиш. А код нас је камата колика и кредит. Ми са малим платама не треба да једемо, да се облачимо, да возимо ауто, јер нам намећете оно што не можемо приуштити.

Protic Boris

12.11.2019. 23:23

i odakle ljudima 3 -4hilj evra za novije modele...plate u srbiji su oko 300 do 400 evra je to bogatije????

GMRR

13.11.2019. 05:05

@Protic Boris - Ako nemaš novac za automobil onda ga ne kupuješ. Sasvim jednostavno! Znam da se narodu ne sviđa ovakav pristup ali tako je to u kapitalizmu.

Слободан

13.11.2019. 07:04

@Protic Boris - Еуро 5 аутомобиле имаш по огласима већ од 2.000 Евра. Тако да немој молим те да се правдаш на "сиротињу". Ко нема 2.000 евра, не треба ни да вози аутомобил. Аутомобили нису основна потреба човека. Аутомобили захтевају одржавање, како би били безбедни за друге учеснике у саобраћају и пешаке, а то кошта.

Grof

13.11.2019. 00:07

Mislim da do nove godine u EU nece ni ostati ni jedan auto sa euro3 motorom, tesko je naci i neki sa euro4!

Лазар

13.11.2019. 00:58

Глупост велика. Држава се као брине за екологију и здравље људи. Од овога ће само да профитира Европа и Америка, а то је и крајњи циљ. Највећи загађивачи природе на на планети Земљи су управо та Европа и Америка(читај-њихове империјалистичке индустрије)

Bre

13.11.2019. 01:22

А ко је и чиме мерио загађење? Зар то није појединачно, од возила до возила?

Анти Антифа

13.11.2019. 06:24

Наравно да смо 'богатији'.Пензионерима су пре неки дан легле ' хиљаде" на рачуне

Meister

13.11.2019. 06:48

Rodoljube, ako imaš malu platu i ne možeš sebi da priuštiš 12-13 godina star auto, onda me treba ni da ga imaš. Idi autobusom.

vlada

13.11.2019. 06:50

Gradski autobusi su najgori zagadjivaci...Njih niko ne kontrolise,a trebalo bi,jer je mnogo starih vozila u opticaju..Grad bi prvenstveno trebao da povede racuna o gradskom saobracajnom preduzecu,da daju sopstveni primer po tom pitanju..

Dado

13.11.2019. 07:07

Pa vreme je da ta auta i ljudi u Africi stignu malo da provozaju a ne da im posaljemo pokvarene skroz.

Раша

13.11.2019. 07:09

За почетак решите депонију у Пријепољу која је на обали Лима. Она не треба да се увезе ту је код нас само сви жмуре и не примећују је.

Ideja

13.11.2019. 07:16

A zasto ne bi recimo smnajio ili ne daj boze skroz ukinuo poreze na nova vozila!!!??? Pa od koga bi se kralo onda... Sramota

Nikola

13.11.2019. 07:35

Ako posteno budem radio , da skratim obrok ipo dnevo, kupanje jednom u dve nedelje, da prestanem da pijem kafu, i jos po nesto mogao bih da kupim neki dobar autic za oko 40 godina.

Kosta

13.11.2019. 09:09

Vozila na tng. su najmanji zagađivači bez obzira na godište, Zašto ne preusmeriti i omogućiti ljudima koji su slabije financijske situacije ovakvu opciju da im bude lakše i jeftinije a ne da profitira država tako nepotrebnim atestima i reatestima za vozila na tng. Ekološki su bolji npr. od dizelaša i benzinac sa euro 6 mot.

tmujo

13.11.2019. 12:01

plin je najcistije gorivo a nametnuli ste mu dazbine 200300 %,da hocete cist vazduh forsirali bi ste i olaksali voznju i grejanje na plin a ne da ovako zamajavate narod,ovde se radi o jakom lobiju koji bi da se resi konkurencije oko uvoza automobila, ekologija je ovde cista farsa.

POSMATRAC IZ MOG UGLA

13.11.2019. 12:02

Dali cemo moci da uvezemo fijaker? Kolika je carina, porezi ide li u AMS? Kako sa zagadjenjem. Ajde hocu da hranim konje i da se vozim. Nema nigde znakova zabrane za zaprezna vozila ako svi veliki gradovi koriste kao atrakciju mi cemo kao nuznu potrebu.

Секула

13.11.2019. 12:26

Живи се богатије у Србији!!!А ко то лопови и политичари . Срам те било велики вођо! Ја имам плату 27.000. А срам и тебе Вучелићу што нећеш да ово објавиш. Важно је да би и ваше породице живите с ми беда нек поцркамо. Требамо вам дамо кад су избори.

SEKULA, DONEKLE SI U PRAVU ALI NISI POTPUNO

13.11.2019. 18:05

@ Секула - Po tvojem razmisljanju znaci: AKO SMO SIROMASNI, TREBA I DA SE GUSIMO OD OTROVNIH GASOVA. Negre ipak moramo pocet, i smanjit izvore otrova koji ce (ako ovako nastavimo) unistit ovu nasu planetu, koja nam je samo iznajmljena, a ne poklonjena i tako da radimo sta nam je volja s tom planetom. Otrovni gasove podjednako guse i siromasne i bogate, u to budi ubedjen.

Darko

13.11.2019. 13:05

Prvo zabraniti registraciju i upotrebu vozila bivse fabrike Zastava ( yugo , 101 i 128) takodje i vozila marke Fap i Tam , Golfa 1-2 i koje kakvih krseva pa tek posle preci na vozila od 2000god.

Србин

13.11.2019. 18:16

Ок,нећемо кршеве по путевима. Хоћемо чистију и зеленију Србију и то је лепо. Али мислим да је боље да се форсира "плин" пошто је најчистије гориво. Господа не зна да је 5-6.000евра за већину много велики новац. Нажалост

Mali

16.11.2019. 18:18

Smanjite vi gasove iz Bora, Kostolca, Obrenovca, Petrohemije i sl., ostavite se sirotinje raje koja nema leba da jede!

Dambldor

13.02.2020. 18:31

Ne razumem, vidim na spisku pežo 206. A njega ima i sa EURO 4 dal od 2005/06?!