Возачи широм Србије биће ускраћени за куповину омиљених возила попут "опел корсе", фолксвагеновог "голфа 3" или "фијата браво". Многе у Србији је оваква одлука разочарала и изнервирала, али је она неопходна управо због смањења загађености и због заштите животне средине.
Новим мерама биће могућ увоз половних аутомобила тек од стандарда "еуро 4" мотора, чија је производња почела од јуна 2005.
Једна битна ствар коју многи не знају јесте да возачи неће имати проблем да и даље возе аутомобиле са "еуро 3" мотором, али ће бити забрањен даљи увоз тих возила у Србију. Председник Србије Александар Вучић је раније најавио увођење ових нових мера и управо је тада нагласио неопходност заштите животне средине.
- Све смо богатији, све је више аутомобила и све је више испарења. Зато сам данас разговарао са Фабрицијом из Европске уније, да покренемо нови зелени план, да забранимо аутомобиле који имају Еуро 3 моторе. Видећемо шта још можемо да урадимо како бисмо заштитили ваздух у нашим градовима - рекао је Вучић гостујући на РТС.
Многи експерти сматрају да су нове мере добре, јер су новији аутомобили далеко мањи загађивачи од оних са "еуро 3" мотором.
Неки од популарнијих модела возила за која ће бити забрањен увоз су:
Алфа Ромео 147
Опел корса Ц
Опел астра Г
Фолксваген пасат Б5
Фолксваген поло
Фолксваген голф 3
Фолксваген голф 4
Фолксваген голф 5 из прве две године производње
Фијат пунто
Фијат панда
Фијат браво
Фија стило
Форд фокус
Форд фијеста
Рено меган
Рено клио
Рено твинго
Рено сеник
Пежо 206
Пежо 307
Цитроен Ц3
Цитроен Ц4
Цитроен Ц5
Цитроен пикасо
Дачиа логан
Волво В50
Мерцедес А класа
Мерцедес Ц класа
Мерцедес Е класа
БМW 320
БМW 520
БМW 525
Ауди А4
Ауди А6
Ауди А8
Тојота корола
Сеат ибица
Шкода фабија
Шкода октавија
Да подсетимо, аутомобили са "еуро 3" стандардом су прављени од 1. јануара 2000. до 1. јануара 2006. године. Овај стандард емитује следећу количину штетних гасова: угљен моноксида (ЦО) на 2,3 г/км, хидрикарбона (ХЦ) на 0,20 г/км, те азот-оксида (НОx) на 0,15 г/км код бензинских агрегата, а код дизел ЦО 0,66 г/км, ХЦ 0,56 г/км, НОx: 0,50 г/км. - пише Ало.
Коментари: 28
Пошаљите коментар