Од Нове године се уводе нова правила. Возачи у Србији више неће моћи да купују било које марке аутомобила. Сва возила старија од 15 година подлежу забрани увоза

Возачи широм Србије биће ускраћени за куповину омиљених возила попут "опел корсе", фолксвагеновог "голфа 3" или "фијата браво". Многе у Србији је оваква одлука разочарала и изнервирала, али је она неопходна управо због смањења загађености и због заштите животне средине.

Новим мерама биће могућ увоз половних аутомобила тек од стандарда "еуро 4" мотора, чија је производња почела од јуна 2005.

Једна битна ствар коју многи не знају јесте да возачи неће имати проблем да и даље возе аутомобиле са "еуро 3" мотором, али ће бити забрањен даљи увоз тих возила у Србију. Председник Србије Александар Вучић је раније најавио увођење ових нових мера и управо је тада нагласио неопходност заштите животне средине.

- Све смо богатији, све је више аутомобила и све је више испарења. Зато сам данас разговарао са Фабрицијом из Европске уније, да покренемо нови зелени план, да забранимо аутомобиле који имају Еуро 3 моторе. Видећемо шта још можемо да урадимо како бисмо заштитили ваздух у нашим градовима - рекао је Вучић гостујући на РТС.

Многи експерти сматрају да су нове мере добре, јер су новији аутомобили далеко мањи загађивачи од оних са "еуро 3" мотором.

Неки од популарнијих модела возила за која ће бити забрањен увоз су:

Алфа Ромео 147

Опел корса Ц

Опел астра Г

Фолксваген пасат Б5

Фолксваген поло

Фолксваген голф 3

Фолксваген голф 4

Фолксваген голф 5 из прве две године производње

Фијат пунто

Фијат панда

Фијат браво

Фија стило

Форд фокус

Форд фијеста

Рено меган

Рено клио

Рено твинго

Рено сеник

Пежо 206

Пежо 307

Цитроен Ц3

Цитроен Ц4

Цитроен Ц5

Цитроен пикасо

Дачиа логан

Волво В50

Мерцедес А класа

Мерцедес Ц класа

Мерцедес Е класа

БМW 320

БМW 520

БМW 525

Ауди А4

Ауди А6

Ауди А8

Тојота корола

Сеат ибица

Шкода фабија

Шкода октавија

Да подсетимо, аутомобили са "еуро 3" стандардом су прављени од 1. јануара 2000. до 1. јануара 2006. године. Овај стандард емитује следећу количину штетних гасова: угљен моноксида (ЦО) на 2,3 г/км, хидрикарбона (ХЦ) на 0,20 г/км, те азот-оксида (НОx) на 0,15 г/км код бензинских агрегата, а код дизел ЦО 0,66 г/км, ХЦ 0,56 г/км, НОx: 0,50 г/км. - пише Ало.

Европска унија ће у наредним годинама производити и моторе са "еуро 7" стандардом, а од 1. јануара 2020. на снази ће бити нови фокусиран пре свега на смањење нивоа емисије ЦО2.

(Ало.рс)