И поклон гради ауто-пут мира

З. Радовић

четвртак, 12. 09. 2019. у 08:02

И поклон гради ауто-пут мира
Уговор о финансирању прве деонице коридора Ниш - Приштина биће потписан данас у Београду. Европска инвестициона банка даје 40 милиона евра, а позајмљује 100 милиона

ИЗГРАДЊУ прве деонице Ауто-пута мира од Ниша до Плочника делом ће финансирати Европска инвестициона банка. Процењено је да ће радови коштати око 240 милиона евра, а уговор о поклону од 40 милиона данас ће потписати потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић и Мигел Моргадо, директор ЕИБ сектора за Италију, Малту, Словенију, Хрватску и Западни Балкан. За остатак коридора ка Приштини наша земља ће од исте банке узети кредит од 100 милиона евра. Процењује се да ћемо још око 100 милиона евра морати да позајмимо од Европске банке за обнову и развој да би комплетирали изградњу прве деонице.

Осим саобраћајног чвора за источни и јужни крак Коридора 10, Ниш ће бити веза и са новим ауто-путем ка Приштини. Ова саобраћајница надовезаће се на постојећу петљу Мерошина на ауто-путу Е 75 јужно од Ниша, док се завршава у зони административног прелаза Мердаре. Предвиђена је изградња још седам петљи Мерошина исток, Прокупље исток и Прокупље запад, Бјелољин, Куршумлија, Рударе и Мердаре.

Коридор се до Прокупља пружа по равничарском и благо брдовитом терену, уз пројектовану брзину од 130 километара на час, осим у зони Прокупља где заобилази насеље са северне стране и улази у изразито брдовити терен, са пројектованом брзином од 100 километара на час. Од Прокупља до Куршумлије ће возачи моћи да развију максималну брзину, све до превоја Мердаре, где ће опет морати да успоре.

Прочитајте још - Селе се због ауто-пута за Приштину

Траса планираног ауто-пута се на првих 5,5 километара поклапа са постојећим регионалним путем, уз неопходно проширење, тако што ће се градити нова лева трака. После петље Мерошина исток Коридор напушта трасу постојећег државног пута и простире се паралелно са њим са северне стране на удаљености између 250 и 1.600 метара. Даље би траса требало да иде обилазницом око Прокупља, која би тек требало да буде изграђена. По изласку из тунела у северозападном делу Прокупља, Коридор се враћа у долину реке Топлице све до Плочника, где се завршава први сектор ауто-пута Ниш - Приштина.

У другом сектору, после Плочника налазе се три планиране петље. У Куршумлији ће бити веза са насељем Брзеће и Копаоником, а у Рудару искључење за Пролом бању, Ђавољу варош и Радан планину. Последња петља ће бити у непосредној близини административног прелаза.


РАДОВИ ДОГОДИНЕ

ДУЖИНА ауто-пута од Ниша до административне границе код Мердара, који ће градити Србија је 77 километара, а укупна дужина будуће саобраћајнице Ниш - Мердаре - Приштина - Тирана - Драч је 384 километра. Радови на делу од Ниша до Плочника, у дужини од 38 километара би требало да почну следеће године. Да би ауто-пут био комплетан у изградњу треба да се укључи и "косовска страна" и изгради 22 километра од Мердара до Приштине и тако повеже ову деоницу са Драчем.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (17)

Nebojša

12.09.2019. 08:23

Autoput mira, koješta! Najveća je ludost graditi put za Albance i koridor za mogući oružani upad Albanaca i NATO snaga na teritoriju Srbije. Po čijem nalogu treba Srbija dodatno da se zadužuje zbog ovog projekta koji je od strateškog vojnog interesa isključivo za zapadnu vojnu alijansu?.

Miki

12.09.2019. 08:28

A kada će doći neki poklon da izgradi bar kilometar Bg-metroa pa da ljudi lakše idu na posao?

Vesko

12.09.2019. 11:27

@Miki - Vi Beograđani mislite samo sebi, pa nije Srbija Beograd, i na jugu trebaju putevi, sva ulaganja idu u Bg, pa nebih vam ništa napravio, dosta vam je

muko moja

12.09.2019. 08:41

Mislim da se kod nas grade najskuplji auto putevi na svetu. A o kreditima da ne govorimo.

Aleksandar PP

12.09.2019. 09:07

Vec su ga krstili i dali ime: auto-put mira. A zasto ne: Cara Lazara, Milosa Obilica...ma ne, najbolja varijanta "Bratstva i jedinstva".

Rale

12.09.2019. 11:26

@Sasa - Drugoj drzavi? Koja je to druga drzava? Sto se mene tice to je nasa juzna pokrajina koja je trenutno okupirana.

mikk

12.09.2019. 12:17

@Sasa - ne shvatam vaše komentare, nit srbija naplaćuje putarine unutar KiM, već to rade albanci i tako plaćaju politiku velike albanije.Niti ova vlada gradi put po KiM, pokrajini. Nego do same administrativne granice, haha što ipak znači da smo saznali gde je administrativna granica.

Vigo

12.09.2019. 09:56

Ova trasa puta je jako losa iz strateskih razloga za nasu zemlju. Bolje da je autoput ulazio na Severno Kosovo gde su Srbi vecina pa bi se tako povezali sa nasim narodom i ojacali nase prisustvo. Ovako se samo cini usluga Albancima i Nemcima koji nemaju prijateljske namere prema nama. Autoput je trebao da ide trasom od moravskog koridora preko Krusevca, Aleksandrovca i Brusa pa istocnim obodom Kopaonika na Sever Kosova preko Mitrovice prema Pristini.

Бојан

12.09.2019. 11:26

Eno im Jadranska magistrala pa neka putuju na Zapad. Smucila mi se vise ovakva Srbija.

Zoran

12.09.2019. 12:25

Ogroman broj Albanaca zivi na zapadu, oni koji zive u Njemackoj i Austriji putovace preko Srbije. U buduce ce taj broj zbog lose ekonomske situacije i dalje da raste. Zasto drzava Srbija da ne zaradjuje od putarine? Ako ne priznajemo Kosovo, onda su svi Kosovari sa srpskim pasosom gradjani Srbiji sa istim pravima. Da druge drzave zaradjuju milione i pune budzet? Podrzavam gradnju.

Marko

08.02.2020. 00:59

Kad su rimljani pravili puteve po svojim provincijama lokano stanovnistvo je mislilo da je to za njihov boljitak. Razmislite malo, auto put je potreban svetskim silama i mocnicima i njihove banke ih finansiraju. Tu mora biti i gotovo a niko ne pita tamo neke srbe ili albance, oni to grade prvenstveno za svoje potrebe i ciljeve.