Четири траке до Милоша Великог

З. Радовић

22. 08. 2019. у 18:02

Четири траке до Милоша Великог

Фото П. Милошевић

Нови Београд ће са Коридором 11 повезивати брза саобраћајница из два правца, радови почињу у марту. Возачи ће се укључивати из Војвођанске и Јурија Гагарина

ДО новог ауто-пута Милош Велики, Београђани морају да путују око 30 километара, да би се укључили на кружном току код Мислођина. Од децембра, када буде готова деоница Сурчин - Обреновац, до ове саобраћајнице ће стизати знатно брже. Праву везу са Коридором 11, међутим, становници престонице добиће тек када се заврши изградња брзе саобраћајнице која ће га повезати са Новим Београдом. Планирано је да радови почну у марту и да буду окончани до краја 2021. године.

Милутин Игњатовић, директор Саобраћајног института ЦИП, за "Новости" каже да ће путници из главног града веома лако моћи да се укључе на ауто-пут "Милош Велики", преко две моћне градске саобраћајнице, Војвођанске улице и Јурија Гагарина на Новом Београду.

- Прави ефекат целог ауто-пута ће путници осетити када се изгради деоница Нови Београд - Сурчин - сматра Игњатовић. - Недавно је потписан Комерцијални уговор о изградњи те деонице између Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и компаније "Чајна комуникејшн констракшн компани" (ЦЦЦЦ). Грађани Србије треба да се радују сваком изграђеном километру ауто-пута. Србија је отворила за саобраћај аутопутну саобраћајницу од Обреновца до Прељине, а у децембру ове године, како је најавила потпредседница Владе Зорана Михајловић, пустиће се у саобраћај деоница Сурчин - Обреновац.

Прочитајте још - "Милош Велики" брише црне тачке, асфалт као стакло

Ова градска магистрална саобраћајница је пројектована за брзину кретања возила од 80 километара на час. Укупна дужина ове деонице је око 9,5 километара. Предвиђене су по три траке по смеру, разделни појас од пет метара, пешачке стазе ширине по два метра и банкине. На траси ће бити три моста, један мост-канал и један надвожњак.

- На самом почетку трасе градске магистралне саобраћајнице, предвиђена су укључења из две улице на Новом Београду, а даље пут води кроз равницу ка првој петљи, односно чвору "Сурчин 1", типа полудетелине. Прикључне везе се остварују са две директне и две индиректне рампе, које се за споредни правац, односно приступни пут, везују уз помоћ две трокраке површинске раскрснице - објашњава пројектант Драгослав Драгићевић. - Петља ће бити изграђена у непосредној близини будућег Националног стадиона. Крај ове деонице је практично код следеће "велике петље" у Сурчину, после које почиње Ауто-пут "Милош Велики".

ВУЧИЋ: ГОТОВ И ИСТОЧНИ КРАК КОРИДОРА 10

ДРЖАВА данас има новца да гради ауто-путеве и већ за мање од два месеца биће отворен источни крак Коридора 10, од Ниша до Градине на граници са Бугарском, изјавио је у среду председник Србије Александар Вучић.

Прочитајте још - УТИСЦИ ВОЗАЧА НОВОМ АУТО-ПУТУ: Фантастично, од сада ћу само аутопутем; Феноменалан је

Каже да ће тако поред Грделичке клисуре, која се налази на јужном краку Коридора 10, бити отворен и потпуно завршен и источни крак.

- Завршићемо пре краја 2021. и ауто-пут од Прељине до Пожеге - обећао је Вучић. - И Ваљево ће добити свој ауто-пут или брзу саобраћајницу, тих 15 или 17 километара до Лајковца.

Вучић се извинио глумцу Ненаду Јездићу и музичарима Жељку Јоксимовићу и Горану Бреговићу, што су, како је рекао, "претрпели линч полуписмених људи који мисле да су много важни" јер су похвалили отварање ауто-пута од Обреновца до Прељине.

Драгићевић и Игњатовић

ТРАСЕ ЦРТА СТРУКА

УГОВОРЕНА вредност пројекта је 70,5 милиона долара. На примедбе да је цена висока, као и да није потребно градити ауто-пут на Новом Београду, министарка грађевинарства Зорана Михајловић је одговорила да је траса преко Новог Београда функционална веза која ће омогућити добру везу престонице са ауто-путем.

- Од када водим министарство пита се струка, а не политика када је реч о трасама, ценама, роковима - изјавила је Михајловићева. - По питању овог пројекта је све рађено са пројектантима и инжењерима тако да цена није произвољна. Када је реч о траси, неке су давно предвиђене просторним плановима у складу са мишљењем струке. Наше мишљење је да треба да имамо ту ауто-пут.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (44)

Sara

22.08.2019. 21:53

Autoput Miloš Veliki je zaista veliki projekat za Srbiju, sa kojim će naša država doživeti dalji napredak i razvoj.

MAJA

22.08.2019. 22:13

Ovaj projekat je zaista za svaku pohvalu. Nadam se da ce i u buducnosti biti jos mnogo ovakvih

Goran

22.08.2019. 23:20

Auto-put je svakako korisna stvar... Svaka čast!!! Ali kao i za većinu stvari, polovično i nepotpuno rešenje. Ove najavljene 4 trake za uključenje na autoput (NBGD-Surčin) odgovaraju samo stanovnicima severno od Save i sa "one strane" Pupinovog mosta. Kome se iz ostalih delova Beograda isplati da ide do Surčina 20km, pa još 20 do Mislođina... Pa Ibarskom si uz sva ograničenja brzine za to vreme već u Lazarevcu, ako ne i dalje... Bezbednost-DA, lakša i komfornija vožnja-DA... Ali... Nešto fali...

Goksi

22.08.2019. 23:42

Sa bednm platom radnička klasa nece ni videti put ~~Samo bogati ~skuplja registracija od auta~E moja Srbijo

monika

22.08.2019. 23:58

Ovako znacajan projekat ce doprineti ekonomskom napretku i prosperitetu.Prioritet je da privucemo sto vise investitora.

Ina

23.08.2019. 06:18

Izgradjuje se sve vise i vise sto je veoma korisno za Srbiju i njene gradjane.

dzo

23.08.2019. 06:27

Bice ovo pravi osecaj kako da smo u najrazvijenijoj zemlji.Prioritet je da privucemo sto vise investitora.

Slađan

23.08.2019. 07:25

Država danas ima novca da gradi auto puteve za razliku od perioda kada je opozicija bila na vlasti

Milena

23.08.2019. 07:28

Svako ulaganje u bolju infrastrukturu, je nada za još bolju Srbiju. Treba da se ponosimo jer smo dobili nešto vredno nakon punih sedamdeset godina.

Lili

23.08.2019. 07:34

Ovaj auto-put dokazuje da se Srbija svakim danom gradi i obecava holhe sutra nasem narodu, zahvaljujuci predsedniku koji dovodi strane investitore u nasu zemlju

jana

23.08.2019. 07:37

konačno se ulaže u saobraćajnu infrastrukturu, da bi se putovalo sigurnije i udobnije.

Tara

23.08.2019. 08:00

Izgradnja puteva u ovoj razmeri odavno nije viđen u našoj zemlji. Podržavam odluku vlasti da je investicija u putnu infrastrukturu veoma bitna za Srbiju.

Anonymous

23.08.2019. 11:43

A kod Grand kafe na Ledinama haos, čep sveki dan. Resite lokslne puteve. 5 Semafora na 100m.