СВИ који имају уграђен ТНГ (ауто-плин) уређај у возилу, без обзира да ли возе на ауто-плин или бензин (битно је да је уређај у возилу) морају да имају важећи атест! И у случају да је возило регистровано, а да је прошло пет година од уградње ТНГ уређаја, или 10 година од производње ТНГ боце (није битан датум уградње) неопходно је да се уради нови атест!

Уколико на нашем друму, власник возила буде затечен у прекршају ризикује да га полиција искључи из саобраћаја, скине таблице али и да плати казну од 5.000 до 20.000 динара!

Иако наши туристи који аутомобилом иду до жељених дестинација, по правилу, немају проблема јер им нико на граници не тражи атест приликом уласка у Македонију, Грчку, Црну Гору, БиХ, Хрватску, Словенију. То не значи, а појединци су имали таква (ружна) искуства, да их саобраћајна полиција код све чешћих организованих акција "Тиспол" контроле саобраћаја (синхронизовано се спроводи у 28 земања Европе) неће зауставити и контролисати да ли имају важећи атест!

Прочитајте још - Гас се све мање исплати

При томе у Грчкој, што нам је потврдило неколико наших читалаца, тамошњи полицајци наплаћују казну од 500 евра када тежина возила декларисана у саобраћајној дозволи не одговара чињеничном стању због уграђеног ТНГ уређаја!

Казне су свуда папрене! Нема "разговора" са саобраћајцем, на шта су наши возачи навикли. Уз скоро обавезно искључење из саобраћаја следе и папрене казне које се крећу и до пар хиљада евра. У Црној Гори је најмања казна за недостатак атеста - 60 евра, а на пример у Аустрији ће вас полиција испратити до границе и за то ће вам наплатити 3.000 евра.

Фото З. Јовановић

- Има разних прича, већином додуше по друштвеним мрежама да у Словенији саобраћајна полиција, према сведочењу хрватских возача, уколико немате одговарајући атест за ЛПГ (ТНГ) уређај, нареди паркирање возила, позове ватрогасце који пеном затрпају возило, па вам испоруче рачун за све то - каже Драган Шкрњић председник клуба Ауто-Србија. - У сваком случау, прво због сопствене безбедности препорука возачима је да ураде атест плина.

Прочитајте још - Плаћа се и атест за скидање са гаса

Цена атестирања у Србији (Центар за моторна возила) је 6.000 динара и важи пет година.

ЗАБРАЊЕН ПАРКИНГ

ВОЗИЛО које користи ЛПГ (ТНГ код нас) као погонско гориво не сме да улази у затворене гараже које немају уграђену посебну вентилацију (а гараже које то имају имају и знак који на то указује) зато што су ти гасови тежи од ваздуха и временом се акумулирају на дну гараже а онда је довољна једна варница да направи хаос. Треба знати да возила која користе ЦНГ (метан) могу јер је значајно лакши од ваздуха тако да нема опасности од акумулације.