КАКО СТАТИ НА ПУТ БАХАТИМ КАМИОНЏИЈАМА: Превозници предлажу да се уведу инспектори волонтери

П. Ж.

понедељак, 27. 05. 2019. у 16:02

КАКО СТАТИ НА ПУТ БАХАТИМ КАМИОНЏИЈАМА: Превозници предлажу да се уведу инспектори волонтери

Фото М. Анђела

Има начина да се стане на пут бахатим страним камионџијама у Србији. ПУМЕД сугерише да надлежни примене решења из Француске и Грчке

ЗА разлику од наших камионџија који за сваку грешку плаћају папрене казне у иностранству, њихове колеге из других држава, које и свесно крше домаће прописе, често пролазе без "удара по џепу".

Разлог је недостатак инспектора у друмском транспорту, свега их је 12 у целој Србији, па се странци све дрскије понашају и често "скидају кајмак" испред носа нашим транспортним фирмама.

- Ми смо као Пословно удружење међународног транспорта покренули иницијативу која би, по узору на решења у неким другим земљама, и код нас могла да донесе добре резултате - каже за "Новости" Неђо Мандић, председник ПУМЕД.

Он каже да је јасно да држава Србија тешко може да повећа број инспектора јер за то, једноставно, нема новца. Односно, плате су сувише мале да би неко уопште и хтео да се бави тешким, одговорним, теренским послом.

- Плате инспектора су 50.000-60.000 динара месечно. При томе раде у заиста тешким теренским условима. Ако се зна да саобраћајни инжењери и у Србији лако могу да зараде 1.200 до 1.500 евра, јасно је зашто се нико "не отима" за место инспектора - објашњава Мандић.

Зато је ПУМЕД надлежним министарствима предложио да се примене решења из Француске или Грчке.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Мађари баш киње камионџије

- Тамо постоје инспектори волонтери који се регрутују из редова превозника - каже Мандић. - Прво би прошли селекцију надлежног министарства. Одабрани би затим ишли на курсеве, а не би имали право ни да самостално контролишу, већ у "патроли" са најмање још двојицом колега. Проверавали би да ли страни возач има потребну пратећу документацију и све дозволе.

Такође, не би могли да заустављају возила, већ би на паркингу, одморишту, могли да од возача затраже да преконтролишу папире, појашњава Мандић.

- Верујем да би било људи који би жртвовали понеки свој дан за опште добро. У крајњем случају, сви бисмо били на добити. И држава и ми, јер бисмо елиминисали сиву економију.

Мандић додаје да наредних дана очекује неколико разговора са надлежним министарствима о многим темама.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Сива економија разједа превоз

МУКЕ СА ПОЉАЦИМА

- НАШИ превозници у Пољској имају велике проблеме. Тамо је најмања казна 3.400 евра. Томе додајете време чекања док фирма из Србије не пошаље новац, "пратњу" надлежних служби Пољске до паркинга (1.200 евра) и дан паркинга од 100-200 евра - каже Мандић и додаје да су управо зато, као удружење, ишли у ту земљу на разговоре.

Нудили су пољским надлежним службама да се отвори рачун са којег ће одмах моћи да скидају казне за српске возаче, али су они то одбили.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (9)

Пироћанац

27.05.2019. 16:42

На новоотвореној наплатној рампи код Димитровграда, страни камиони ретко пролазе. Иду старим путем, угрожавају саобраћај и директно ваде новац држави из џепа. Полиција на старом путу не реагује (иако су у транзиту дужни да користе аутопут), већ кажњава локалце. Невероватно је колико државу не занимају неке ствари.

Bg

27.05.2019. 16:46

Evo ja se javljam za 60k da radim taj tezak drumski posao. Gde mogu da apliciram? Javice vam se u startu 10.000 ljudi za to mesto!

Deyan X

27.05.2019. 17:19

Poljacima nije cilj da kaznu odmah platite i nastavite put, cilj je da vas izmrcvare maximalno i da vam isporuka kasni. Tako gubite zivce, i trziste. Oni žele jednim potezom da ubiju nekoliko muva...

ivan

28.05.2019. 03:50

@Deyan X - Dejan.Druze vozio sam Poljsku nekoliko godina,samo jedan put sam platio kaznu i to mnooogooo manju od ove o kojoj se prica.Samo ja sam vozio regularno,nisam koristio ni magnet,ni dve kartice,niti sam bacao trake.Sve regularno i nikada problem nigde u Evropi,pa ni u Poljskoj.

Sofer

27.05.2019. 17:44

Vozim gidinama kamion po zapadnoj Evropi.Niko te ziv ne dira, postuj zakon i miran si.Nema uznemiravanja kao kod nas.

ivan

28.05.2019. 03:46

Kakve bre bre kazne od 3400 evra?!Problem gospodina Mandica i njemu slicnih je sledeci.Proslo je vreme kada su se bogatili preko noci i bahatili na racun postenih vozaca i postenih prevoznika kojima su prodavali turu,tranzitne dozvole i drugu potrebnu dokumentaciju koju su dobijali koliko su hteli i kada bi pozeleli.Nema vise tih vremena,a navike ostale iste.To je problem.Valjda ce te objaviti komentar.Hvala.

Ranko

28.05.2019. 09:11

NEDJO bori se ti ds ukinu terminale po gradovima i granicama i isto tako da spedicije neotimaju pare vozacima kao da im pre urade papire i skinu lokator da bi pre zavrsili carinski postupak a sve u dogovoru sa carinom