ПЕРИПЕТИЈЕ ОКО ПОЛИСА ОСИГУРАЊА НА ТЕХНИЧКОМ: Прво на канал, па на шалтер?

П. Ж.

29. 01. 2019. у 14:02

ПЕРИПЕТИЈЕ ОКО ПОЛИСА ОСИГУРАЊА НА ТЕХНИЧКОМ: Прво на канал, па на шалтер?

Фото П. Милошевић

Услуге осигурања возила би ускоро могле бити измештене са техничких прегледа. Контролори: Не исплати се рад са провизијама од пет одсто. Дужи прегледи смањили промет

УКОЛИКО се не измени одлука осигуравајућих кућа да газдама техничких прегледа за сваку полису обавезног осигурања, коју наплате приликом регистрације возила, дају провизију од пет одсто власници кола би, врло брзо уместо плаћања "све на једном месту" морали да иду на шалтере осигуравача.

- Размишљам да откажем сарадњу осигуравајућим кућама са којима дуги низ година послујем - каже за "Новости" један од власника линије техничког прегледа у Београду. - Једноставно, са пет одсто провизије не исплати ми се да у мојим просторијама издајем полисе.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: АПР: Око 40.000 друштава евидентирало стварне власнике, рок 31. јануар

То практично значи да би власници возила прво ишли на технички преглед а затим до најближе "испоставе" неке од осигуравајућих кућа да плате полису обавезног осигурања. Аутоматски би то значило да би и по регистрационе налепнице морали у МУП јер технички прегледи више не би могли да нуде "комплетну услугу".

Да став нашег саговорника није усамљен, потврђује нам председник Управног одбора Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП) Владимир Маринковић.

- Уместо провизија од 15-20, па и 30 одсто колико су осигуравајуће куће давале власницима техничких прегледа сада се даје свега пет одсто, па су и приходи знатно смањени.

Прва реакција је, каже Маринковић, било подизање цене техничких прегледа, али се испоставило да је то "одлука на кратке стазе".

- Једноставно, реаговало је тржиште па су и цене техничких прегледа морале да иду наниже, а да би пословали рентабилно власници ТП морају да смањују трошкове па је укидање издавања полиса најлогичнији потез.

Рачуница каже, објашњавају наши саговорници, да на линији техничког прегледа, у једној смени (по новим прописима возило мора да буде на прегледу најмање 30 минута), могу да прегледају просечно 10 кола.

- То значи да ако по полиси обавезног осигурања остаје 500-600 динара зарадите максимално 5.000-6.000 дневно. Помножите то са 24 радна дана и схватите да немате довољно да платите два радника, а камоли да надокнадите друге трошкове од рачунара, грејања, интернета и слично - каже Маринковић.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Протест против изградње МХЕ у Србији: Штета по реке велика

РАДНА ГРУПА

У удружењима техничких прегледа у Србији кажу да су се, после смањивања провизије на пет одсто од стране осигуравајућих кућа обратили Народној банци Србије, која је једина надлежна да одреди висину провизија.

- Речено нам је да је формирана радна група која ће разматрати, између осталог, и висину провизија - каже Маринковић - Рок је, кажу, крај марта.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (22)

Hercegov Grad

29.01.2019. 14:30

A oni bi sa tim od polisa, sto dibijaju, hteli da plate sve radnike i sve dazbine?!

Zvonko

29.01.2019. 14:36

Da li tehnički pregledi rentabilnost svoga rada zasnivaju samo na polisama, tako ispada po ovoj računici, gde je cena tehničkog koja je sada svuda oko 5.000? Drugo, gde je tu interes da stranka sve završi na jednom mestu, ode zadovoljna,tako će i sledeći put opet da se vrati. Ovo mi liči na farsu da se narodu izvuče više para

marko

29.01.2019. 15:02

ajde vi malo proverite ovu pricu pre nego sto je objavite posto nista nije pojeftinilo, 24.01 sam registrovao fiat stilo 1,9 jtd 88kw za 30000 dinara sa sve tehnickim pregledom osiguranjem i 1000 dinara odlaskom u mup od strane njih prosle godine sam platio isti iznos ili cak mozda i manji, a u meduvremenu mi se auto podmladio

Joca Ratni Veteran

29.01.2019. 15:03

1 tehnički 3500 din...10 tehničkih...35000..dnevno....22 radna dan x 35000..plus provizija....i malo im je...???

Sumadinac

29.01.2019. 15:08

"nemate dovoljno da platite dva radnika" na kom je to tehnickom pregledu tolika plata.

kritik analitik

29.01.2019. 15:44

Sve je usmereno na pljačku potrošača, pa će tako i osiguranje da poskupi, kako bi se namakle pare za provizije...

Zlaja

29.01.2019. 15:52

4-5 hiljada za tehnički po autu, i hoće 30% od polise, (nek je prosečna 15.000) to im je još 5.000 znači od 8.000-10.000 po vozilu puta 12 vozila danas.... 100.000, pa majku mu da nije mnogo

Marina

04.02.2019. 09:34

@Zlaja - Malo se informišite pre no što nešto tako tvrdite.Prosečna polisa je oko 11000 dinara...manje porez pa puta 5%.Niko osim nas koji radimo taj posao ne zna koliki je realni trošak izdavanja polise počev od radne snage i svih ostalih pratećih troškova...a da ne pominjem posetu policijskih inspektora koj

Peca

29.01.2019. 16:09

Svaka im cast,5000 po osobi 10-15 naplata,50-70 hiljada dnevno x 20-25 dana.Bogacenje samo tako,prvo notari pa izvrsitelji,pa sad texnicari i svi kukaju a drzava im dala monopole,uzas

MilePile

29.01.2019. 18:03

Ja zivim od prodaje polisa i probajte vi da zivite od provizije koja je 5%! Slazem se da je cena tehnickog od 4/5000 din velika, ali provizija od polise je mala.... Mora da se nesto uradi da svi budu zadovoljni....

Nebojsa007

29.01.2019. 18:04

To je bilo tako kada nisu naplacivali tehnicki a radili su samo za procenat od polise ali sada tehnicki je od 3000 do 5000 pa jos provizija a sve to se svelo da u celom gradu ostanu po 2 do 3 tehnicka pregleda

Lelica

29.01.2019. 18:17

Oduvek su osiguranja,po zakonu plaćala 5 procenata(zvaničnih) na polise a ostatak (koji je kod nekih vlasnika teh,pregleda dostizao i 30 posto) kao "troškove,marketing,reklamu,za repromaterijal..." ne znam tačno šta su navodili kao razlog...tako da,prestanite da vređate inteligenciju

Šofer

29.01.2019. 18:17

Treba zatvoriti sve tehnicke preglede.Drzava da otvori svoju liniju sa 20kanala,i da zaposle 100 ljudi da to rade u 2.smene ili da osiguranja daju nama tih 5% manje,ako smo dosli kod njih.A ovi neka se češu.Malo im 5%!Moja polisa osiguranja je 30000.00din,znači njemu 1500din.Ja bih za te pare čekao nalepnicu u policiji na šalteru.

MilePile

29.01.2019. 21:17

@Šofer - Prosecna cena polise za putnicko vozilo je oko 15000 din, a polisa za vase vozilo je vrv teretno. Maksimalna cena polise za putnicko je malo manje od 23000 din za vozila koja imaju vecu snagu od 110 kw! Treba samo drzava da propise minimalnu i maksimalnu cenu tehnickog pregorda od 2500 do 3500 din, podigne procenat provizije. Dobra stvar novog zakona za tehnicke preglede je sto kora svaki auto da se doveze na tehhicki , a ne kao pre 60% nije godinama videlo tehnicki!

Rade

29.01.2019. 18:59

Stvarno mi je dosta dranja (novcanog) sa svih strana. Osiguranje,tehnicki,drzavi,majstoru,gorivo,pranje,gume,neki prslucici i ostale gluposti. GSB,Taxi i Renta kar ispadaju mnogo jeftiniji.

vozac

30.01.2019. 09:26

Kupovao sam polisu direktno od osiguravaca u poslovnici i nisam ni olovku dobio kao propagandni materijal ili reklamu. Svi se stisli za dinar,vise me ne vide. Ovako mi na tehnickom daju kalendar,solju,futrolu pa mi bude prijatnije.