Србија по просечним ценама бензина шеста у региону

Бета

четвртак, 11. 10. 2018. у 18:54

Србија по просечним ценама бензина шеста у региону

Фото Н.Фифић

Скупљи бензин БМБ 95 од Србије имају, како се наводи, Грчка, Хрватска, Албанија, Црна Гора
Србија је по просечним ценама бензина БМБ 95 на шестом месту у региону јер литар кошта 1,319 евра, а по просечним ценама дизела на четвртом месту јер литар кошта 1,415 евра, саопштило је данас Удружење нафтних компанија Србије (УНКС). Скупљи бензин БМБ 95 од Србије имају, како се наводи, Грчка, Хрватска, Албанија, Црна Гора, а јефтинији Мађарска, Румунија, Македонија, Босна и Херцеговина (БиХ) и Бугарска.

Прочитајте још:ВЛАДА СРБИЈЕ ОДЛУЧИЛА: Возила старија од 15 година неће ићи на технички преглед два пута годишње

Дизел је јефтинији у Словенији, Црној Гори, Румунији, Мађарској, БиХ, Бугарској и Македонији него у Србији, а скупљи је у Албанији, Грчкој и Хрватској.

Тренд раста цене нафте "брент" који је успостављен 15. августа, како се наводи УНКС, заустављен је 3. октобра и за претходних месец и по дана та нафта поскупела је за 22 одсто и барел је 29. септембра коштао 86,29 долара, што је највиша цена у последњих четири године.

Прочитајте још:РАЗМАТРА СЕ УКИДАЊЕ ПОРЕЗА: Лакше до нових еко-возила


Додаје се да уочи ступања на снагу пуних санкција САД-а према Ирану, нико поуздано не зна да ли ће понуда на глобалном нивоу моћи да задовољи актуелну тражњу за "црним златом", због чега се ове недеље бележе велике осцилације цена по којима се тргује у току једног дана.

"Истим темпом су се кретале и котације бензина и дизела, што је изазвало перманентан раст велепродајних цена на тржишту Србије", навео је УНКС.

Истиче се да је понуда дизел горива опала, пре свега, због вишемесечних проблема у допремању горива Дунавом из увоза, па су услед изузетно ниског водостаја бродови за превоз деривата нафте у стању да утоваре једва једну трећину свог капацитета.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (17)

liverpool

11.10.2018. 19:37

U Zürich-u (Svajcarska), 1 litar disel-a (nafte) na pumpi kosta 1.60 svajcarskih franaka.1.60 CHF (svajcarski franak) je isto kao i 166.00 dinara (sve sa i provizijom). Ima li kakva nejasnoca u racunu?

arsa

11.10.2018. 19:59

ubedite nas da baba nije deda.ma mi smo najbogatiji narod sa najjeftinijim gorivom i najvecim platama.sto ne napisete koliko litara od prosecne plate moze da se kupi kod nas i u inostranstvu.pogledajte samo koliko je narod zeljan normalnog zivota pa nagrnuo u lidll kao najveci bednici.

sasa

11.10.2018. 20:23

meni vise smeta ovo beskonacno smanjenje zarade na plate,ili cena struje 0 kwh 1000 dinara.Ovo je jos i possteno platis koliko ti treba i vozis se

Kiril

11.10.2018. 20:38

pisite malo o tome koje su prosecne plateu Ro, Hr, Gr, Cg, Hu....pisite malo o tome koliko je litar u Nemackoj, Austriji, Swiss, Francuskoji koje su tamo prosecne platei da li kod njih kisa, sneg, vetar, vodostaj, pun mesec, retka stolica...uticu na cenu goriva ili plata

Dragan

11.10.2018. 20:39

pa pogledajte samo kolko je dizel u finskoj,državi gde su plate 4000 eur,i zašto je samo kod nas dizel skuplji od benzina?

antiBOT

11.10.2018. 20:44

što ne navedu da he jevtiniji u SVIM zemljama zapadne Evrope i pri tome da uporede visine primanja

r

11.10.2018. 21:02

ali kad se pogleda cela galaksija ... onda je na odlicnom 44444 mestu, benzin je skuplji sirom mlecnog puta ...

Срђан Грковић

11.10.2018. 21:08

што се тиче тога ,државо ти нас једеш и то је чиста глоба,толике акцизе и разни технички прегледи а то што уништавамо трапове по путевима то ником ништа

zaliv. net

11.10.2018. 21:10

Cemu poredjenje sa drzavama gde je prosecna plata veca 3 i vise puta nego u Srbiji? Posle toga treba imati u vidu da se vizimo po veoma losim putevima i da vozimo mahom krseve

Lala

11.10.2018. 22:21

Uzalud vam trud sviraci!!!Jedino da smo nedelju dana svi parkirali kola i isli busem biciklom...Mozda bi se smilovali i smanili akcize i poreze. A ovi nisu ludi kada svi kukaju za cenu a guzve nevidjene!!!

LESA

11.10.2018. 23:22

A sta da je bio i sedmi trajalo bih tri sata. Gde su policija i komunalci. poslati paukove slikati tablice i paprene kazne.

zoran

12.10.2018. 16:47

Ali je naš benzin najlošijeg kvaliteta, što doprinosi 15%-20% većoj potrošnji i zagađenju ljudi i životne sredine, što nema cenu!!!

Golub

13.10.2018. 00:37

A prosečne plate,? a koliko smo zaduženi? Idite u Palmotićevu pa pitajte doktore koliko ljudi je skrenulo od nemaštine. Istina je u Palmotićevoj.