Стефановић: Неће бити дуплих техничких прегледа

Novosti Online

уторак, 15. 05. 2018. у 09:08

Стефановић: Неће бити дуплих техничких прегледа

Фото Танјуг

Министар изјавио да неће бити такозваних дуплих техничких прегледа за возила старија од 15 година. Ова одредба неће бити примењивана и ићићемо на измене тог закона, рекао је Стефановић

Неће бити дуплих техничких прегледа као што је најављено, већ ће они бити као и до сада на годину дана, изјавио је данас министар унутрашњих послова Небојша Стефановић.

Он је појаснио да је законским одредбама из 2009. године предвиђено да технички прегледи буду на шест месеци за возила старија од 15 година.

"Ова одредба неће бити примењивана и ићићемо на измене тог закона. Нико не треба да се плаши. Технички ће бити на годину дана, како је било до сада", рекао је Стефановић за ТВ Прва.

Упитан да ли је задовољан резултатима Закона о саобраћају који је ступио на снагу почетком априла он је рекао да ако један човек погине у саобраћају не може да каже да је задовољан у потпуности.

"Могу да кажем да је импресиван напредак када поредите са свим претходним годинама. Прошле године до 15. маја имали смо 61 погинулог у саобраћајним несрећама, данас имамо 35 погинулих што је значајан напредак и скоро 1000 мање повређених у саобраћајним нестрећама", појаснио је Стефановић.

ПРОЧИТАЈТЕ И: Peticijom ukidaju dupli tehnički!

Он је појаснио да тек предстоји летња сезона и најопаснији период што се тиче саобраћајних несрећа те да ће бити настављено са ригорозном применом закона.

Подсећа да умор, вожња у алкохолисаном стању, невезивање сигурносних појкасева, прекорачење брзине, најчешћи фактори који доводе до саобраћајних несрећа.

ЕФЕКТИВА: ДУПЛИ ТЕХНИЧКИ КАЗНА ЗА СИРОМАШНЕ

УВОЂЕЊЕ додатног техничког прегледа за возила старија од 15 година, не само да неће допринети повећању безбедности на путевима, већ је и супротно Уставу Србије, који забрањује дискриминацију по било ком основу, чак и економском. У овом случају се дискриминишу возачи лошијег имовинског стања.

Ово се наглашава у саопштењу Удружења за заштиту потрошача "Ефектива", које наводе да ће затражити оцену уставности одлуке којом се уводе дупли технички прегледи. Они сматрају да ова одлука неће уједначити цене, јер она мора бити тржишно одређена на бази квалитета услуге која се пружа.

КОМЕ ОДГОВАРА ПОТРОШАЧИ истичу да осим самих техничких прегледа који би приходовали додатна средства, ова одлука погодује и продавцима аутомобила, нових и половних. Јер, многи власници возила старијих од 15 година, због великог намета који се уводи, биће принуђени да продају старо и купе новије возило. Многи ће због тога морати и да се задуже, а ћар ће и овог пута извући банке и лизинг куће.

Одређивањем цене обављања техничких прегледа се спречава конкуренција међу пружаоцима ове услуге, па се самим тим губи и квалитет пружене услуге - тврде у "Ефективи". - Власници возила старијих од 15 година су дискриминисани на основу једног критеријума који не мора нужно да значи да је возило у лошем стању. Претпоставка је да власник оваквог возила исто поседује због лошијег материјалног стања, те да је тада експлоатација возила мања.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Петицијом укидају дупли технички!

У овом удружењу сматрају да ако се већ уводи овај намет, онда сразмерно повећању цене прегледа треба регулисати и квалитет техничке контроле.

- У складу са тим, и технички прегледи би морали да носе део одговорности за квалитет посла који обаве - кажу у "Ефективи". - Та одговорност би тренутно, по тумачењу Закона о заштити потрошача, морала да траје две године, колики је законски рок за саобразност пружене услуге, овде обављеног прегледа возила.

Они подсећају да би држава када брине о безбедности у саобраћају, морала већу пажњу да обрати на квалитет путева и пратеће сигнализације, који су често узрок саобраћајних незгода.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (35)

Djordje

15.05.2018. 09:36

Odlicna vest za ionako siromasniji deo Srbije. Verujem da Stefanovic shvata da alkohol i bahatost vozaca ipak vise uticu na bezbednost saobracaja od vozila starijih preko 15 godina.

Milica

15.05.2018. 09:37

Ovo je dobra vest,ljudi koje voze stare automobile nemaju para da placaju pregled dva puta. Ispravna odluka.

Server

15.05.2018. 09:45

Konacno jedna pametna odluka,sta ce sada da kazu oni probisveti iz raznih agencija i lobija koji su nas ubedjivali da je to zbog nase bezbednosti,sve te vajne strucnjake za bezbednost treba g....m motkom,sede u foteljama i smisljaju kako uzeti novac narodu

Милојко

15.05.2018. 10:31

Уместо дуплог прегледа боље би било да се уведе једном годишње обавезан превентиван преглед и вакцинација против шуљева. Преглед 15 евра, вакцина 15 евра, отварање картона 5 евра, административна такса 5 евра и то је то. Здравље пре свега!

Che

15.05.2018. 10:33

Шта вам је свима као да сте требали 50 хиљада да дате за технички. То је изадатак од 3500. Ок и мени се не свиђа али није смак света. Много горе ствари нам раде и узимају нам много више пара на друге ствари,а ви се ухватили техничког...

Vozilo

15.05.2018. 10:46

Ako je briga države za bezbednost građana osnov za dodatni tehnički pregled,onda neka se radi o trošku države!

Drugačiji

15.05.2018. 10:48

I treba da bude jedan tehnički.......ali onaj pravi tehnički......da ne bude ne valja ti ovo sredićeš to kad tad..........vraćati sa tehničkog sve što nije za saobraćaj.

zaliv.net

15.05.2018. 10:51

Probaju pa gde prodje prodje....tako to ide. Dok se ne digne kuka i motika nema nista dobro za narod

Jan

15.05.2018. 10:54

Iz komentara vidimo da pored nedavno navedenih zanimanja dualnog obrazovanja imamo još jedno, Bot tehničar !

Mikloš Čordaš

15.05.2018. 10:56

Vredi protestvovati-nažalost,nedemokratskim zemljama je ovo svojstveno-i sada,ministar reaguje,već kada su izloženi ruglu,podsmehu- nijedna evropska država nema tehn.preglede šestomesečno-šta drugo?ako nije pljačka?

Nebojsa

15.05.2018. 11:36

@Mikloš Čordaš - Da ali jesi uzeo u obzir da nijedna evropska drzava nema ni ovako lose puteve samim tim im i ne treba dodatni tehnicki pregled, sta vise koliko znam neke cak i redje to rade.

Milosav

15.05.2018. 11:01

I u ovom tekstu su nabrojani najcesci uzroci saobracajnih nesreca, a medju njima nema tehnicke neispravnosti, vec su tu umor, alkohol, pojas, brzina... Garantujem da su bahati vozaci sa besnim novim automobilima nemerljivo veca opasnost za ucesnike u saobracaju nego neki penzioner sa jugom starim 20 godina.

Tako nekako

15.05.2018. 12:07

@* КОМЕНТАР * - Prsli kad moraju svaku pa i najmanju vest da brane. Dolazi narodnih a ne sendvic "5 minuta".

Jaroslav

15.05.2018. 11:52

Koja kukavička država! Popušta pod pritiskom male grupe ljudi,koji voze krševe, ne zbog toga što nemaju za bolje,nego što neće da daju novac za bolji auto!5 godina bi trebao biti zakonski limit eksploatacije auta,a posle u staro gvozdje!

dragan

15.05.2018. 14:36

@Jaroslav - Ja mislim da si ti jeroslave njpametiji da ne moze pametnijeg da bude

kad vec menjamo

15.05.2018. 12:09

odredbe Zakona iz 2009 onda je to prilika da ga uskladimo sa zemljama u okruzenju po pitanju tajminga za tehnicki pregled. Tako na primer nama najbliza zemlja je Madjarska, uredjena drzava u kojoj je tajmnig 4-3-2.... Nov auto ide posle 4 godine sledeci tehnicki ga ceka nakon jos tri godine i nadalje na dve godine. Sredstva od tehnickog nisu prihod drzave, i naknada je neprofitibilna koliko da se namiri osoblje i tehnika oprema. Tehnicki pregled nije nesto na sta drzava treba da zaradjuje.

DejanBg

15.05.2018. 13:02

Nadam se da će biti bar provere katalizator i izduva? Niko nema prava da sipa kancerogene čestice i truje druge ! Neka otruje sebe

Miroslav

15.05.2018. 13:28

Kad smo kod plaćanja, zašto Ja moram da platim zamenu tablica kad nije moja greška što je neko tamo stavio slovo Đ.

Pitanje dobronamerno za minstra

15.05.2018. 13:31

da li praktikuje da zatrazi od saradnika listing automobila kojima je istekla registracija a nisu se odjavili. Zasto im niko ne trazi da vrate tablice i zasto nisu kaznjeni po zakonu

mara

15.05.2018. 13:36

Garantujem da su bahati vozaci sa besnim novim automobilima nemerljivo veca opasnost za ucesnike u saobracaju nego neki penzioner sa jugom starim 20 godina.

Skeptik

15.05.2018. 14:49

Stavka o duplim tehničkim pregledima predviđena je još Zakonom o bezbednosti u saobraćaju iz 2009. godine, ali nikad nije primenjivana???Zakon je donet. Pravilnik je usvojen. Ministar je rekao da se Zakon i Pravilnik nece primenjivati??? Dakle, Ministar je jaci od zakona.

Mihajlo

15.05.2018. 15:07

Nadam se, da ce se produbiti svest svih nas vozaca, koji upravljamo automobilima, ili nekim drugim vozilima i da cemo nauciti da postujemo ogranicenja brzine na putevima, da cemo vezivati sigurnosne pojaseve, kada sednemo u auto i da cemo mnogo vise voditi racuna o svemu dok smo za volanom. Ova metoda ce smanjiti broj nesreca, a ne tehnicki pregled vozila dva puta godisnje.