Поправни на каналу за свако друго возило

Е. Р.

среда, 09. 05. 2018. у 12:18

Поправни на каналу за свако друго возило

ФОТО: И. Маринковић

Још један удар на џеп возача, аутомобили старији од 15 година два пута на технички преглед. Око 40 одсто свих четвороточкаша, тешко до "зеленог светла"

ВОЗАЧЕ у Србији од 5. јула чека нови удар на новчанике. Власници возила старијих од 15 година мораће да два пута годишње да иду "на канал". Ове контроле неће бити само формалност, јер се уводе ригорозни услови и за власнике сервиса за техничке прегледе, па они очекују да ова редовна провера убудуће кошта најмање 30 евра. Ако надлежни одобре њихов предлог ценовника, за "ветеране" на техничком прегледу биће потребно бар 7.000 динара годишње.

Овај преглед више неће моћи да се пролази "на лепе очи". Неће бити могуће да мајстор да "зелено светло" аутомобилу, а да га није ни видео. "На каналу" неће пролазити ни напукла шофершајбна, неисправни фарови, корозија на лимарији... Јер, све ће то морати да докаже - фотографијама. Од 5. јула, када почиње примена Новог правилника о техничком прегледу, који ће омогућити примену Закона о безбедности у саобраћају, мајстор-контролор ће морати да слика аутомобил са свих страна, и чак сам да буде испред њега на једној фотографији. За три године фото-апарат ће морати да буде замењен видео-камером.

- Подржавам нови правилник. Лично возим аутомобил који је стар 13 година. Возио сам и старије. Не подржавам то због себе, него због људи који не одржавају своја возила, па тако угрожавају безбедност других учесника у саобраћају - каже, за "Новости", Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета. - Оно што не подржавам то је да он кошта више. Напротив, ако се то ради због безбедности, онда треба да је јефтиније, па чак и субвенционисано. Идеја је стара и није спорна, али је цена спорна. Не треба да кошта више и да се на томе зарађује.

Новим правилником прописано је време за које се ради технички преглед једног возила.

- Ако је линија проточна, за путничко возило је потребно 30 минута за технички преглед, а ако није проточна 35 минута - објашњава власник једног сервиса за технички преглед. - Више неће бити несавесног обављања техничког прегледа, да поједини ураде 50 возила дневно, већ 16 или мање возила. Око 40 одсто возила, имаће проблем да по новом правилнику прође технички преглед. За возаче ће најбоље бити да пре доласка на технички, ураде мали сервис аутомобила. Јер, ако возило не прође технички, власнику се даје кратак рок да квар отклони, а после мора поново да дође на исто место да уради нови преглед.


ЈЕДНА РЕГИСТРАЦИЈА?

ДА ли два техничка прегледа у години подразумевају и две регистрације и две полисе осигурања? Засада не, судећи бар по речима наших саговорника, иако то нигде није прецизирано.

- Полиса обавезног осигурања од аутоодговорности нема везе са техничким прегледом, она се издаје на годину дана, и покрива период целе регистрације - објашњавају у једној осигуравајућој кући.

Коментари (62)

Деки

09.05.2018. 12:28

Ма мора да постоји још начина да се грађанима истресу паре из џепова...

eM

09.05.2018. 12:33

Ako cemo po statistici nije 30% nego 50% vozila starijih od 15 godina. Ako je cena tehnickog 30e, registracija automatski skace za 60e godisnje sto bi za prosecan auto 2001 godiste umesto 200e, sada bilo 260e za auto vredi oko 1200e. Dakle, klasican lopovluk pokrenut od strane prodavaca novih automobila kako bi narod kupovao novije automobile, ali malo su se presli. Ne vozi narod krsine zato sto ih voli, nego zato sto nema para za bolje. Genije koji je smislio "pravilnik" na to nije na to mislio

Цвико

09.05.2018. 15:33

@eM - Овде постоји бумеранг ефекат. Нека се овим ригорознијим прегледом искључи из саобраћаја око 25% возила. И шта је држава постигла са тим? Смањила је приходе себи и осигуравајућим друштвима. То даље значи повећање цена за разноразне ваздушарине које ће да плате они који остају у игри.

prc

09.05.2018. 16:38

@eM - Poenta je u lobijima zapada koji bi da žive u Srbiji a zaradjuju kao na zapadu. Najgore u celoj ovoj komediji normalno treba da prodje aktuelna vlast jer je ona ovo izglasala. Dakle gospodo trčite brzo kod Vučića da ne potpiše ovaj zakon jer ste direktno uradili nešto protiv njega i države. kakav bre tehnički pregled dva puta godišnje gde to ima na svetu pokažite prstom genijalci. Ne terajte narod na nikakve bojkote nego povucite sraman zakon koji odgovara samo bahatim lopurdama.

plebs mora a države ne mora

09.05.2018. 12:34

narod mora da placa sve vece hirove politicara raznih parazita I sns umišljenih šarlatana pa se skoro svaki dan izmišljaju nametri jer kredita izgleda vise nema devizne reserve se istopile a navedeni vole da uživaju na tuđi nacin država ne odgovara za katostrafalno stanje na putnoj mreži u mojoj opštini ima skoro 70 posto asfalta koji star 50god I propao ali se ne popravlja rupe kao bunari država skida sa sebe odgovornost cuvnom recenicom zbog ne prilagođene brzine došlo do tragedije

eM

09.05.2018. 12:35

Od kada sam procitao vest, trazim i trazim ali nigde nisam mogao da pronadjem taj novi pravilnik. Ima neko ideju gde moze da se procitaju te spise nasih velikana zakonodavaca.

Joca

09.05.2018. 12:36

sve probleme smo rešili u ovoj državi...ostalo je samo da se radi dva puta tehnički pregled...nameti i samo nameti na teret gradjana...oporezuj,naplati,uzmi taksu..politika državnog aparata je to..a odakle ne pitaju..bitno je: zadivolji državni aparat

Nemanja

09.05.2018. 12:41

Uvek puca po sirotinji.Drzava mora da pronadje model da se drugi tehnicki pregled ne placa ili da se placaju oba po 50% ohne cene.

sasa

09.05.2018. 12:43

meni vec godinama sve to proveravaju na tehnickom.znaci da moj tehnicki posluje u skladu sa zakonom. ko proverava tehnicke koji ne rade kako treba. a drugo , sta nekog briga ako rade tehnicki besplatno , ako ga rade kako treba a hoce dzabe - nek rade.trece , sestomesecni tehnicki bi trebao kostati nesto sitno , nanjemu proveravati kocnice i upravljanje, ostalo se ne kvari tako lako da bi svakih 6 meseci trebalo proveravati.

Hisar 008

09.05.2018. 12:46

Ovo je "kako naterati sirotinju da podiže kredite" ,koje je izlobirao uvoznički lobi sa bankarskim.Zamišljam, godišnje za teh.pregled 30eura x 2 =60 eura + troškovi nepoznati prema agenc.za bezb.saobraćaja + 1 registracija=?¿¿¿¿.Treba lo je uvesti red nad onima koji vrše teh.preglede,jer za sve nedostatke na vozilu po (ne)izlasku vozila posle pregleda i registracije oni su trebali biti odgovorni tih 6meseci a sledećih 6 vlasnik vozila.Ravnopravno pred Ustavom.

Pravda

09.05.2018. 12:48

Sramota, kako ovih gulikoža naordnih nije sramota. To je očiit rezultat lobija koji otvoreno zastupa interese prodavaca novih automobila. Taj njihov hir narod nipošto ne smije dozvoliti!... Pa ne živimo mi u Švajcarskoj, gospodo koja ste sve pokralči i vi koji ste na narodnim-državnim jaslama!

plebs mora država ne mora

09.05.2018. 12:55

sada možemo od umišljenih sns šarlatana da ocekujemo svi koji smo registrovali brakove da cemo morati svake godine ponovo da se regristrujemo I bice cena recimo 200eura a ko se ne registruje ponovo kod maticara nece moci da upiše dete bice mu poreza skuplja morace za istu nekretninu da placaju oba supružnika koji se nisu registrovali bice im dupli racuni jer kada može auto koji se jednom registruje da se natera narod da mora svake godine zašto ne bi politicari I ostali paraziti uživali

drug Čabor

09.05.2018. 12:58

Odličan potez, jer sirotinji i ne treba auto. Iza sirotinje ne ostaje ništa.

Darko

09.05.2018. 13:08

Nigde ovo nema...Ljudi,ovo mora da se spreci.Ovo je sprega organizovanog kriminala i drzave...Neko je dao dobre pare da ovaj propis prodje...neko ko drzi većinu agencija za teh.pregled.Ovo građani ne smeju da dozvole jer ovo nems nigde.Mozr dva puta ali upola cene

drug Čabor

09.05.2018. 17:37

@Darko - A koji će ti đavo punoletni auto? Ako ne možeš da imaš do 10 god. starog, onda ti i ne treba.

Смрт €U/NATO окупацији, слобода народу Србије!

09.05.2018. 13:08

Ствар је и више него логична, у окупираној колонији Србији. Бирократски паразити прво морају да узму три пута више пара кроз "неописиву бригу за своје грађане" (да толико брину о саобраћају прво би покрпили милионе кратера по нашим "путевима" за које су већ узели лову акцизама на гориво и регистрацијама,а да о рецимо техничкој исправности аутобуса-кршева ГСП-а и не говоримо), па ће нам "победоностно" на почетку следеће године дати "повећање" плата и пензијама, у мрвицама узетог.

deda miloje

09.05.2018. 18:04

@Смрт €U/NATO окупацији, слобода народу Србије! - Onih 500 god. pod Otomanskom imperijom bili su mnogo bolji po narod sa ovih sadašnjih prostora. Uzimali su samo 10% poreza godišnje, a ovi naši danas uzeše nam i crno ispod nokata. Novi namet je u dosluhu sa zemljama EU, posebno Nemačke. Naime Nemci posle 5-6 godina kupuju nova kola, a za njih "stara" prodaju nama. Ako ih kupimo još par godina nećemo plaćati ovaj namet, pa ćemo kupovati njihov "otpad".

Grof

09.05.2018. 13:09

Koliko je godisnje udesa zbog neispravnosti vozila a koliko zbog pijanstva i brze voznje. Oduzimajte auta pijancima i divljacima,ostavite siromasne na miru!!!!

tanko Mraaazi

09.05.2018. 13:18

Pa prestacu da vozim i da registrujem auto koji imam. Nedam tolike pare nizasta. Dva puta pregled je ok ali ne po ovim cenama. Opet kradja, opet otimacina. Nedam. Pa kad ljudi prestanu da registruju svoje automobile nek izracunaju da li su u plusu ili ne.

Vlada Legenda

09.05.2018. 13:29

Jel mogu samo,molim vas,da vam pošaljem jedan ček od 1000 eura,u znak zahvalnosti što će mi auto od 21 godinu sada 2 puta godišnje vidjati one predivne,šarmantne dame na tehničkom?!Čisto da vam se nadje,za neku rupu u budžetu,nikako za onu na nazovi putu!

sale

09.05.2018. 13:56

Ljudi prodajte kola. Ustedecete i na registraciji i na gorivu i na parkingu i na putarinama.

Gagi

09.05.2018. 14:19

Kako to 30 evra? Pa valjda cena treba da bude u dinarima?!? Kada bismo stisli pa da ne registrujemo kola godinu dana, da malo prošetamo i provozamo se javnim prevozom onda bi se malo opametili. Tako rade u državama gde se brine o potrošacima. Nerealna poskupljenja i nameti se ovako rešavaju. Ali kod nas nikada neće biti takve solidarnosti i globalnih akcija.

Saobraćaj

09.05.2018. 14:23

Ukinite Agenciju za bezbednost saobraćaja! Besmislenim ograničenjima brzine usporavaju saobraćaj i stvaraju gužve. Najstroža ekološka pravila izbegava i SAD i Kina radi dinamike privrednog razvoja ali naši dušebrižnici imaju snažnu privredu kojoj saobraćaj nije potreban. Pored globe građana tu je i disciplinovanje jer za svaku od mera treba dodatno čekati na šalterima da bi se gazilo po dostojanstvu ljudi. Koliko koštaju životi što ljudi od gužvi ne mogu da dođu do lekara? Agencija ili saobraćaj

gorce

09.05.2018. 14:30

Super minimalac 24 hiljade a teničiki 30 eua tj. oko 4000 din. Bravo ...sve smo sredili. Zašto država ne omogući čljudima da rade za normalne plate, pa bi onda i standard bio veći, ne bi se vozili krševi....Plata radnika u Nišu tj. u Juri. Leoniju oko 30 hiljada a potrošačka korpa 67 hiljada. Toliko.....

Mišo

09.05.2018. 14:55

Pre neki dan nažalost dva mlada života ugašena kada su WV Bubom udarili u stub pa u ogradu, ali ne Bubom 71 god već 2017 godište. Sa tim " krševima" se ne divlja. Ja ne održavam auto zbog policije nego zbog svoje familije koju svakodnevno vozim u istom. Hoće dva puta na tehnički zbog "moje bezbednosti" ne neće zbog toga nego da mi izvuku i ovo malo para iz džepa posle više neću imati ni šta da vozim a njima ostadoše putevi da se baškare. Što reče narod " Drumovi će poželjeti turaka (krševa)"

Lako

09.05.2018. 15:01

Lako se to resava. Na izbore. 30% gradjana a verujem da je vise sa starijim od 15 godina podsetiti da glasaju za nekog drugog koji ce ovaj zakon da ukinu

ja

09.05.2018. 15:04

ja ne znam ko je ovo smislio , ovo je cisto uzimanje para i nista vise pa taj ko vozi auto od 15 godina ne vozi zato sto voli nego zato sto NEMAAAAA!!!! tj bi prvi seo i auto 2017 godiste ali nema covek a vi jos da mu naplatiti jos jedan tenicki sramota!

Misa

09.05.2018. 15:44

Posto je moj auto star 30 godina preporucio bih da ide na tehnicki, kvartalno. Lepo svaka 3 meseca pa da vidis, nece vise biti mrtvih po ibarskoj MAGISTRALI. Divni ste samo hrabro...Sta bi sa onom ilovacom ugradjenom u auto put???

Dend

09.05.2018. 15:59

Svaka cast Drzavi sto je smanjila namete za pojevtinjene hrane kao u susednim drzavama, sto je smanjila akcize na gorivo !Ovo je primer kako se Drzava bori za svoje gradjane jer ne mogu svi da budu politicari i tajkuni mora neko i da radi?Samo sam zaboravio da danas nije 1 April ?

Zli porucnik

09.05.2018. 16:10

Od kad je direktor policije saobracajac nista drugo u drzavi nije problem. Zakon oBS je menjan deset puta.

stalker

09.05.2018. 16:41

Plačkaju nas na drumovima skoro naskupljim gorivom Evropi , vozimo najgorim putevima u Evropi imamo najmanje plate u Evropi. Sad još i dva tehnička pregleda godišnje po minimum 30 evra . Pa dokle bre više ?

Disa

09.05.2018. 16:42

Reatest za TNG - 50 evra plus zamena boce, nove tablice (zbog slova YČ) 30 evra i sada ovaj tehnički 30 evra. 110 evra u kasu Agencije za bezbednost saobraćaja koja postoji da bi uzimala pare sirotinji. Ovo nema nigde u evropi ...

RRpantela

10.05.2018. 09:17

@Disa - Reatest TNG mora da obavi inzinjer, velika nauka a generalnu motora obican mehanicar. Nikakva nauka.Pa ko je ovde lud?Mora nam biti jasno da suficit u drzavi o kome se stalno prica nije istinit.Da jeste ne bi za najavljeno povecanje plata i penzija odmah uveli mere da popune budzet.Ovaj zakon nema ama bas nikakvu svrhu sem otimacine. Starija vozila uglavnom voze stari i iskusni vozaci koji su retko imli neki veci udes.NJIH zakon kaznjava a obesne nagradjuje.Bravo pametni zakonopisci.

nišlija

09.05.2018. 16:48

Ako je država mislila da će ovim merama povećati bezbednost u saobraćaju i povećati prihode raznim parazitskim agencijama ,onda se prevarila . Ovim merom će se samo povećati broj neregistrovanih krševa na javnim površinama i u otpadima ! A bezbednost će i dalje ugrožavati bahati i bezobrazni vozači u novijim i skupim automobilima .

Čiča Miloje

09.05.2018. 17:27

Svaka čast, ovo su prave mere, mada mislim da je i ovo malo, trebalo bi mesečno terati na tehnički. :P Nije mi jasno ovo za koroziju, jesam li ja izazvao tu koroziju ili možda nenormalne količine soli i kojekakvih hemikalija bacanih po putu? A hoće li otkaze na automobilu nastale usled nenormalnih neravnina na putu neko drugi da mi popravi i plati? Valjalo bi i cenu goriva podići lepo na 200din, treba NAPREDNO razmišljati. :PPP

plati i ćuti glasao si

11.05.2018. 13:55

@Čiča Miloje - šta 200, ma 500 u stvari 1000 da se napune svi džepovi

SS

09.05.2018. 18:05

Besplatan ljekarski pregled koji nije samo formalnost bi imao vise efekta za ocuvanje ljudskih zivota.

eM

09.05.2018. 18:27

Svaki predsednik stariji od 15 godina, 2 puta godisnje mora da prodje izbore. Aj pa da vidimo smes li Vucko.

Mr.Q

09.05.2018. 18:33

Bravo! Samo udrite sirotinju po džepu ionako imamo "previše para".....Mislite ako tim novim nametom izbijete ljudima ključeve od kola iz ruku da će biti više onih koji će kupiti nov automobil grdno se varate....Možete da očekujete jedino masovne proteste jer ovaj napaćeni narod više nema ni ker zašta da ujede, a vlast pritiska sve više i više....Balon je pri kraju....Pući će uskoro...

drug Čabor

09.05.2018. 18:36

Za vozila stara 15 godina treba i tri tehnička pregleda godišnje. Ali, drugi i treći put besplatno.

SMOKI

10.05.2018. 09:05

Ne znam kako je gospodin Vujanic postao profesor ali znam da nije u pravu.Koliko starih vozila godisnje napravi vecu saobracajnu nesrecu? Zanemarljivo. Koliko prosecni Srbin sa bedom od plate i dva studenta moze godisnje da predje sa svojim starim automobilom? Maksimalno 5OOOkm. I za to da plati 7OOO samo tehnickog pregleda? Pa to je jednostavno idiotski.Koji to normalan covek moze da predlozi u Srbiji.To nije tako cak ni u Nemackoj.Mi nemamo profesore vec neznalice u ZOPSu.Sramota bre.

sale

10.05.2018. 09:08

Ništa čudno. Treba prodati negde sve te polovnjake sa zapada koji će postati višak zbog novih zakona koji se tamo donose.

gagi

10.05.2018. 10:24

Nazalost praksa pljackanja najsirih slojeva naroda se nastavlj I kroz uvodjenje dvostrukog tehnickog pregleda za automobili starije od 15 godine.Moram reci da i ja spadam u tu kategoriju koji ce biti opljackani jer nisam u mogucnosti da kupim mladje vozilo posto nam je standard vidljiv na svakom koraku.Hteo bih istaci da argumenti za ovu pljacku nisu validni zato sto mi sa polovnim vozilima se trudimo da odrzavamo ispravnost vozila kako radi sebe tako i radi drugih ucesnika u saobracaju.

Hoću istinu

10.05.2018. 10:31

Prema statistici koliko su stari automobili ucesnici saobracajnih nesreca ?

d

10.05.2018. 13:35

zasto ne dva puta dnevno, ili na svaka 3 sata ? vise para za parazite, zato se i zovu para-ziti

Vladan

10.05.2018. 23:28

Ovo se vise granici sa verovali ili ne. Ovo sta nam ova drzava radi prosto sludi svakog iole normalnog coveka, ova drzava se trudi da nas psihicki ubije do kraja . Pa sto bre ne kazete koliko vam je dosta , hocete li da vam dajemo 1/2 plate ,3/4 , koliko vam je dosta . Bitno je da ste vi svi po raznim agencijama nabili sebi plate pa sad mudrujete, prosipate pamet, smisljate nove harace , i cekate da vas za trud punjenja budzeta ,veliki vodja pomazi po glavi. Koliko vam je dosta.

KRISTIJAN

11.05.2018. 03:27

Kako su doneli zakon tako ce brzo i da ga sklone... Jer ce uskoro ta kasa (drzavna) koja je puna da se isprazni... Ako je u drzavi milion takvih vozila pa samo pola njih da se zainati i da ne voze te automobile u kasu ce se osetiti veliki manjak para od akciza! Sramota za drzavu! Pazi kada govore da ne sme auto da ima nigde rdje!

Hisar 008

11.05.2018. 14:12

"Besposlen pop i goveda krštava" te i ovi naši iz Agencije za BS koji obiše podršku narodnih poslanika i tako veliki deo gradjana ostade bez garantovanog Ustavom prava na jednakost i ravnopravnost.Ustavni sud RS ovo mora oceniti.