ПРОКОП НЕПОДЕСАН ЗА АУТО-КОМПОЗИЦИЈЕ: Воз ка Бару ће ићи са трошног Топчидера?!

З. Радовић

11. 01. 2018. у 17:23

ПРОКОП НЕПОДЕСАН ЗА АУТО-КОМПОЗИЦИЈЕ: Воз ка Бару ће ићи са трошног Топчидера?!

Фото М. Анђела

"Србија воз" уређује Топчидер за међународне поласке, јер у станици "Београд центар" не могу да се пуне ауто-композиције. Сада није могуће обезбедити адекватан прилаз за возила

ОД првог дана јула, уместо са Главне железничке станице у Београду, путници који иду за Бар на воз ће се укрцавати у Топчидеру. Предузеће "Србија воз" ових дана је ангажовало раднике који "шминкају" и уређују станицу, која није у функцији већ деценијама. Њени колосеци су принудно решење, јер ауто-возови, који су део сваке композиције која путује ка Јадранском мору, не могу да се напуне на новој станици "Београд центар". Иако је "Прокоп" пројектован пре више од 40 година, све ово време нико није размишљао да ли је довољно функционалан, па сада на овом месту не могу да се укрцају аутомобили, јер није могуће обезбедити адекватан прилаз за њих.

Вршилац дужности директора "Србија воза", Југослав Јовић, каже да се још разматра могућност да и остали међународни возови крећу са овог места, али би једино за воз за Солун то било лако изводљиво, јер би наставио у истом правцу ка југу, док је за поласке ка северу ова станица неадекватна.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - У возовима стјуардесе, а на ноћним линијама стјуарди - Воз ка Будимпешти би морао да оде до Раковице, па да се тамо закачи нова локомотива и да се врати ка "Прокопу", а затим да настави ка Новом Саду и даље - објашњава Јовић. - Топчидер ће бити почетна, односно крајња станица за дневни и вечерњи међународни воз за Бар и у њој ће се обављати утовар и истовар праћених аутомобила. Овај воз у свом саставу има кола са седиштима, спаваћа и кушет кола. Накнадно ће бити донета одлука да ли ће и међународни возови за Солун, Софију, Љубљану и Будимпешту полазити одавде или из "Београд центра". Састављање, намирење, одржавање и чишћење свих возова обављаће се у ТПС "Земун".

Јовић сматра да Топчидер није најсрећније, али да је у овом тренутку најбоље решење за старт возова за Бар, због утовара аутомобила.

Југослав Јовић, в.д. директора "Србија воза"

Сви који долазе колима морају стићи неколико сати раније да би се аутомобили укрцали у ДДМ кола, која се после каче на путнички воз. Њихов проблем ће бити доколица, јер у околини некадашње дворске станице нема готово никаквих садржаја. Ниједне трафике, ни кафића, мењачнице. Још мањи комфор од њих имаће грађани који путују без кола, јер до ове станице тренутно не саобраћа ниједан аутобус, а једино превозно средство у близини је линија трамваја "3".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - За две године 630 километара нових пруга

- Тражићемо од Градског саобраћајног предузећа да уведу бар једну аутобуску линију или неку врсту комби превоза, како би се путницима олакшао приступ - наводи Јовић. - У летњој сезони у возу за Бар буде и до 300 људи и увек су попуњена готово сва места.

Да би се стара станица довела у ред биће потребно око четири милиона динара. Тај новац ће бити потрошен за уређење два салона, који су некад били ексклузивни, а данас изгледају оронуло, са трулим паркетом, огуљеним зидовима и похабаним намештајем. Део за путнике, чекаоница, благајна и тоалети биће у другом станичном објекту.

У овој згради ће бити смештени шалтери за продају карата / Фото М. Анђела

ОД КРАЉА ДО ТИТА

СТАРА зграда железничке станице Топчидер саграђена је 1884. године, када је пуштена у експлоатацију пруга Београд - Ниш.

- Садашња зграда је саграђена 1931. године, јер је 1929. изграђен Бели двор, резиденција Карађорђевића - прича Јовић. - Станица Топчидер тада добија на угледу, постаје краљевска, односно дворска станица, прима угледне путнике, краља и друге високе званичнике. После Другог светског рата у близини изграђена је гаража "плавог воза", којим се возио Тито.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (26)

Ненад

11.01.2018. 21:36

@nikola - Ова станица је пројектована пре око 45 а почела да се гради пре 40 година. Имајући у виду колико је година прошло а да за пројектанта одабран неко ко је у то време био искусан, данас вероватно само професионални гробар може да га приведе истражном судији и тужилаштву.

Igo

12.01.2018. 02:36

@nikola - U to vreme se radilo sve protiv srpskih interesa. Železara Smederevo je jedan dobar primer, a ima ih još puno.

veselnik

12.01.2018. 03:31

@nikola - Treba pogledati izvorni projekat pa komentarisati. Ko je odlucio da se radi parcijalno, tj. centralni objekti bez infrastrukture? Pa stanica je SVECANO OTVORENA kad je to trebalo za reklamu jedne stranke, a koliko je vremena (godina) trebalo da se urade PESACKI prilazi za putnike?

veselnik

12.01.2018. 03:42

@nikola - A ko kaze da je propust? Koji velicanstveni projekat otvoren za vreme SNS-a je stvarno kompletno zavrsen? Most na Adi nema jos vrh pilona, liftovi ne rade, nema upotrebnu dozvolu, Beograd na vodi je jos u vodi, nova infrastuktura i saobracajnice ni na pomolu, Savamala ociscena mimo zakona za objekte koji se ne rade, fontana na Slaviji je za ceznju iz daleka, jer joj se ne moze prici, kruzni tok ima 5 umesto maksimum 3 trake, a pesaci kruze u sirokom luku... Jedino je kompletirana jelka...

Zato što nije propust

12.01.2018. 07:04

@nikola - Nikada nije planirano ni projektovano da odatle kreće autovoz. A ovaj novinar je najpre trebalo da se raspita o čemu se radi, pa da onda pište koješta... osim ako mu nije tako naređeno.

goshnje

12.01.2018. 00:25

Да ли је реално, све због Вучићевих дилова с Арапима??!!!

Gastarbajter

12.01.2018. 01:36

Нигде у Европи нисам видео да неко уклања путничку железничку станицу из центра града. Нарочито одаљавање железнице од стамбених и пословних солитера. Шта више, они се највише граде уз постојеће железничке станице на месту напуштених магацина уз исте. Станице попут Прокопа су само доградња, како развој уз железничке станице не би био привилегија само станице у центру.

valter

29.06.2018. 07:59

@Gastarbajter - hhahaa..nisi ti nikakav ,,Gastabajter,,zeleznicka stanica u centru grada....treba da vozovi prolaze kraj stanova,sta ti lupetas....ZS se grade sto dalje od centra,prvo se malko raspitaj pa onda pisi gluposti...

shakom u glavu - sami sebe

12.01.2018. 03:20

Pa kako taj arhitekta pre 50-et godina nije predvideo da ce drzavi i narodu Srbije trebati pola veka da to izgradi i kakve ce tada potrebe drzave i naroda Srbije danas biti? Ccc, kakva naivnost... trebao je odma' da projektuje "hyper-loop"!

veselnik

12.01.2018. 13:17

@shakom u glavu - sami sebe - Da li je osnovni (stari) projekat i njegov projektant kriv? Ko jos gradi po projektima starim preko 40 godina bez revizija? Ko je uradio pogresne, ili nije uradio potrebne revizije (usaglasavanje sa stanjem na terenu)? Zato prestanite da prozivate projekat, pitajte politicare zasto se mesaju u struku i naredjuju gradjenje objekata po SVOM misljenju, a ne po savetima strucnjaka! Beograd na vodi, koji je krenuo po maketi BEZ REVIZIJA I DOZVOLA bice parcijalno radjen, a posledice ce se tek pojaviti

Simon

12.01.2018. 03:34

Dali slučajno ili se radi o opstrukciji.Kako da pored toliko željezničkih stručnjaka sad se netko seti tako velikog propusta.

Komsija

12.01.2018. 05:07

pa sta ako i neka, ajde, ovom narodu nikad ugoditi nikad neznas za sta je to dobro

Stari Beograđanin

12.01.2018. 06:40

Prokop projektovali stručnjaci- sve moj do moga! Samo su ruralci, pristigli u velegrad iz ko zna kojih zabiti, mogli da dođu na ideju da železničku stanicu za milijarde dinara inveticija, sele za oko 1,2 km vazdušnom linijom u stranu! I onda je bilo predloga da se žel. stanica i autobuka stanica isele npr. blizu aerodroma a da se ka centru izgradi metro od aerodroma do centra -a odatle, vremenom i dalje. Tako su mogli ali nisu, da koncentrišu ceo saobraćaj na jednom mestu sa dosta prostora!

Dejan

12.01.2018. 07:38

Ne vidim razlog za negativne komentare. Pa ni na glavnim zeleznickim stanicama u Berlinu, Pragu ili Budimpesti ne postoji opcija utovara automobila na vozove. Pored toga Srbija gradi auto put prema Crnoj Gori, tako da verujem da ce se interesovanje za ovaj voz smanjivati vremenom. Mislim da je vreme da pocnemo da razmisljamo o poboljsanju onoga sto je potrebno za 99% putnika a ne za 1%, i to samo u sezoni.

Mladen

13.01.2018. 00:09

@Dejan - Očigledno nisi putovao vozom ka Baru, pošto pričaš o tome kako nema putnika. Vozovi za Bar su svaki dan puni. U sezoni su prepuni. Šta više, autoput ka Crnoj Gori ne treba nikome, jer postoji pruga, a železnica je nosilac razvoja jedne države. Pruga je izgrađena da bi se njome u jednom cugu, prevozila roba i ljudi u što većem broju na što kraćem prevoznom putu. Nije džabe nko pametan jednom rekao jednu frazu koja je sto posto tačna svuda u svetu: "Kakva železnica- takva i država".

Dejan

14.01.2018. 00:30

@Dejan - Mladene, mislim da niste razumeli sustinu mog komentara. Snazno podrzavam poboljsanje frekventnosti i kvaliteta usluga upravo zbog toga sam i rekao da treba da se fokusiramo na potrebe 99% putnika a ne sezonskih auto vozova. Radije bih imao dodatni dnevni voz ili dodatne kvalitetnije vagone u postojecim u pravcu Bara. Mislim da sa ovako ogranicenim budzetom sredstva treba da idu na prioritete. Moje misljenje je da auto vozovi za Bar u ovom trenutku nisu prioritet. Hvala

veselnik

12.01.2018. 20:28

@Maja - Ulaz iz Beograda na vodi...Zbog BWF je i otvorena nezavrsena stanica Prokop, bez prilaza i infrastrukture. A na ploci Pokopa je novi zlatni rudnik za prodavce Beograda, stotine hiljada kvadrata za uzurpiranje ili prodaju strancima!

jovovic irenam

12.01.2018. 10:06

Ocigledno da je to samo prolazna stanica za pilicarske vozove.A40 godina to niko ne vidi. Fuj

Gile

12.01.2018. 14:30

Zašto se uklanja Glavna železnička stanica? Prvo, da li je neko pitao Beograđane da li hoće solitere famoznog arapskog Bg na vodi ili glavnu železničku stanicu na mestu gde je već vekovima? I drugo, čak i da se Beograđani slože da se premesti Glavna železnička stanica, zašto se ne sačeka da se izgradi Prokop do kraja pa tek onda da se preseli? Zašto se žuri sa premeštanjem Glavne železničke stanice kad će ovakvim dosadašnjim tempom Bg na vodi da se gradi sledećih 30 godina.