Таблице важе трајно!

П. Ж.

03. 02. 2017. у 10:16

Неће бити додатног продужења важности регистарских ознака. Првобитно хтели са седам година да продуже рок трајања на девет

Таблице важе трајно!

Фото ФоНет

УМЕСТО продужења важења регистарских таблица за аутомобиле за још две године, како је првобитно било најављено, припрема се уредба по којој ће оне важити докле год су неоштећене, сазнају "Новости".

Наиме, после писања нашег листа о обавезној замени регистарских таблица за аутомобиле, подигла се велика прашина у јавности, возачи су били огорчени, сматрајући да их чека још један, беспотребан харач.

Да подсетимо, према важећем Закону о безбедности саобраћаја Србије (ЗОБС) рок за замену таблица је седам година, а како је највећи број возила од око 2.000.000 колико их је регистровано у Србији, то урадио 2011. године, јасно је да би сходно слову закона већ од 1. јануара 2018. возачи морали да издвоје око 4.000 динара за замену саобраћајне дозволе, добијање налепнице и замену таблица.

Брзо је реаговао министар унутрашњих послова др Небојша Стефановић који је најавио доношење уредбе о продужењу рока важности таблица за још две године.

Међутим, како смо незванично сазнали од те идеје се одустало и после обимне анализе, која се тицала квалитета таблица и њене видљивости, одлучено је да се рок важења таблица не ограничава и да оне буду у употреби све док су неоштећене.

- Било је сасвим логично да се донесе та одлука - каже Дамир Окановић директор Српског комитета за безбедност саобраћаја - Треба да се измени правилник о регистрацији па очекујем да ће министар ову уредбу донети веома брзо.

После одлуке о продужењу важења регистарских таблица за аутомобиле, возачи у Србији би могли да очекују и да се ускоро промени начин опорезивања возила. Наиме, како је то најављивао крајем прошле године министар финансија Душан Вујовић требало би да се напусти стари ситем опорезивања о кубикажи ("порез на луксуз") и да се наплаћује порез на основу стварне вредности возила.

БЕЗ ЦАРИНЕ

Особама са инвалидитетом новим царинским прописима није укинуто право на ослобођење од плаћања увозних дажбина приликом увоза аутомобила само се мења основ по ком могу остваривати то право. Наиме, у складу са постојећом мрежом споразума о слободној трговини, којом је достигнута пуна либерализација, више нема места да се ова повластица регулише Царинским законом, јер постоји могућност да се путнички аутомобили и друга моторна возила увозе без плаћања царине из земаља са којима су потписани ти споразуми.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (23)

Pera Lozac

03.02.2017. 10:27

neko pogrešno tumači zakon, garantni rok je 7 godina, to ne znači i obaveznu zamenu nakon isteka garantnog roka, da li vi menjate naprimer tv po isteku garantnog roka?

ja

03.02.2017. 12:31

@Pera Lozac - to bi znacilo da vlasnik tablica moze da ih reklamira u roku od 7 godina i dobije nove ili popravljene za dž ako su još u garanciji.

Pravim Se Pamenan

03.02.2017. 10:31

Zvuci odlicno ali dali ovo znaci da ce poceti da prave jeftinije tablice slabijeg kvaliteta i roka trajanja pa cemo ih morati menjati redovnije? Takodje ostaje pitanje dali ce ove ove nove naplacivati vise ili manje sa obzirom na proizvodnu cenu?

Vlada Legenda

03.02.2017. 11:29

Vrlo uspešno,prvo nas poplaše,pa nas onda spasu! I mi svi zadovoljni ih ponovo glasamo na izborima!...Providno da ne može dalje...

Mare Srbija

03.02.2017. 13:24

Koja više agencija za bezbednost saobraćaja i čemu ona služi, sem da primaju debele plate. A država se ,kao i mnogo puta do sada, igra toplo hladno sa narodom.

stalker

03.02.2017. 15:43

@Mare Srbija - Pre izvesnog vremena je iz te iste agencije je potekao predlog da se smanji kazna za preticanje sa desne strane zaustavnom trakom . Onda možete misliti koliko se agencija za saobraćaj razume u saobraćaj !?

bikkojisedi

03.02.2017. 13:56

Odlaze se samo dok prodju izbori videcete posle ce opet vaziti da moraju ipak da se zamene. Mafija je to teska.

Раде

03.02.2017. 15:03

Министар финансија нас је слагао када је пре пар месеци гостујући на РТС-у рекао да ће се порез на луксуз обрачунавати на вредност возила а не по кубикажи.Ко више њима да верује?Они једно причају друго раде а треће мисле.

Мики

03.02.2017. 15:26

Треба донети уредбу и уместо задња два слова вратити бројеве.ово је смешно да имамо енглеска слова и хрватска са квачицама на нашим таблицама.

DaliboR

03.02.2017. 23:27

@Мики - Neka oni stave slova nije to lose da izgledaju drugacije da ne budu da podsecaju na one komunisticke ali bi onda mogli da razmisle pa kao i bugari sto su uradili da stave samo slova koja su ista u cirilici i latinci tako bi mi dobili cirilicne tablice a strancima ne bi smetalo

kapetan bele lade

03.02.2017. 17:17

Dokle ce "mala Srbija" i njeni gradani biti poligon za ideje budala na vlasti ?! Postoje jasna i jednostavna resenja,ali dok narod cuti budale kolo vode itd.! "Dode tako neko vreme da budala progovori i zavlada,pamet ucuti a fukara se osili i obogati"!!!

zola

04.02.2017. 07:52

Uh...spasiše nas predsednički izbori. Inače, plaćali bi ko bele lale i usput negodovali uzalud.

RRpantela

02.05.2018. 18:52

Treba traziti da se u zakon stave klauzule da u buduce svaka promena tablica od strane drzave bude placana iz budzeta drzave ili dzepa onog ko tu meru predlaze.Nema razloga da neciju nesposobnost ili hir, placaju vozaci ni krivi ni duzni.

Pavle53

06.05.2018. 19:55

Šta sa tablicama Đ, Š Č.... iako su još prošle godine znali da će se menjati, ipak su štampali hiljade tablica sa đ i posebno -Ž... Sada treba da plaćamo 4000 za taj bezobrazluk iako sam prošle godine već platio za ove ĐF !

vladimir

09.05.2018. 00:14

Ako je USLOV "fosforecentnost" tablica, ili kako se već zove /42,35,30 .. onda uzmite i merite! Automobili koji su malo prešli, ili su garažirani, tablice su im kao nove, i stvarno liči na otimanje para! Nemojte mi "davati" /plate i penzije/ a onda uzimati na nebuloze!

VUCKO

15.05.2018. 14:15

Kao neko ko nije iz Srbije, pokusavam da razumijem negativne komentare ispod. Ako sam dobro shvatio sporan zakon, ili sta vec, je iz 2011., a pucate po ljudima koji su danas na vlasti. Pokusavaju da urede sve ono sto nije uredjivano decenijama, bar tako meni izgleda iz neutralnog ugla. Ako grijesim izvinjavam se. Ko nije radio u drzavnoj administraciji ne moze ni da razumije znacenje izreke: "Sto jedna b...la napravi, 100 pametnih ne ispravi"!

Duks

03.09.2018. 07:43

E,odlučih u momentu.Kupujem konja,pa ga lepo privežem ispred saluna,pardon kafea,i dok ja sa društvom sedim u salunu,on pije vode hladne i jede seno.Ekološki zajebalo vek,pod uslovom da ne pušta previše gasova,nema registracije sa tim w,ć,đ,jedno sedlo može da mi služi do karaj života,nema tehničkog pre

Dule

16.10.2018. 11:43

@Duks - Imaces problem sa ovima iz zastite zivotinja na kraju , jer jases konja a on ti nije dao saglasnost uz overu kod notara dal mozes da ga jases.

gaga vuk

04.10.2018. 09:11

Pa lepo ajde konacno napravite softver da svaki gradjanin ima svoj broj tablice, bez obzira ima li automabil, tako ce manje vlast gurati ruke u dzepove gradjana