Ћате појеле 135 милијарди

С. Б.

среда, 27. 01. 2016. у 13:00

Ћате појеле 135 милијарди
Папирологија привреду лане коштала 3,46 одсто БДП и за 15 одсто је мања од 2010.У рачуницу не улазе накнаде које наплаћују локалне самоуправе

ПРИВРЕДА Србије на административне трошкове лане је дала 3,46 одсто свега што је у земљи створено. Реч је о око 135 милијарди динара, 1,14 милијарди евра, које су потрошене на попуњавање захтева разних државних служби, вођење пословних књига, пријаву радника и пореза и остале процедуре које налажу закони. У рачуницу не улазе накнаде које наплаћују локалне самоуправе, нити износи пореза и царина. Треће истраживање УСАИД Пројекта за боље услове пословања показује да је "папирологија", ипак, појефтинила и то за 15 одсто у односу на 2010. годину.

Тада је администрање "јело" 4,2 одсто БДП или 1,25 милијарди евра. У 2012. ови трошкови су носили 3,6 одсто БДП, али гледано у динарима износ је био око осам милиона мањи. У међувремену је порастао бруто домаћи производ, али и привредна активност, па је и збир процедура већи.

- Зато се и посматра учешће трошкова у бруто домаћем производу - објаснио је Бранко Радуловић, експрет УСАИД Пројекта за боље услове пословања. - Било би добро да државни службеници пре него што уврсте нове захтеве у законе, сагледају ко ће све морати да их подноси, како, колико често и колико ће то коштати. Увођење електронске радне књижице донело је уштеду од 358 милиона динара. Електронска пријава пореза је значајно смањила трошкове. Само на примеру пореза на додату вредност, трошкови су мањи 35 милиона динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације