Нови асфалт за 1.100 километара

Т. С.

четвртак, 21. 05. 2015. у 09:27

Нови асфалт за 1.100 километара
У наредне четири године, у обнову 1.100 километара путева у Србији биће уложено 400 милиона евра, најавила је Зорана Михајловић

У НАРЕДНЕ четири године, у обнову 1.100 километара путева у Србији биће уложено 400 милиона евра, најавила је јуче Зорана Михајловић, министар саобраћаја. План за 2015. је 260 километара.

- Рехабилитација првих километара почиње већ следеће недеље - истиче Михајловићева. - Цео пројекат је вредан око 400 милиона евра, од којих ће држава обезбедити око 113 милиона, а за остатак новца Влада Србије је дала гаранцију за зајам Светске банке, Европске инвестиционе и Европске банке за обнову и развој. У првом јавном позиву посао су добила домаћа предузећа. Позивам све извођаче да поштују рокове и квалитет радова јер ће изгубити посао они који буду каснили. Очекујемо од вас да покажете да српска путарска предузећа могу да ураде више од оног што се може чути у јавности. Не очекујем никакве проблеме и нећемо дозволити никаква кашњења.

Носилац овог посла су "Путеви Србије" и наплаћиваће пенале за кашњење извођачима радова који су дужни да ураде и пројекте обнове. Рехабилитација путне мреже, како наводи Михајловићева, једнако је важна као завршетак Коридора 10. Влада Србије је стала иза овог пројекта и жели да покаже да тај посао може да се реализује на време и да домаће компаније добију референце.

Према речима Зорана Дробњака, в. д. директора "Путева" рехабилитација подразумева и подизање безбедности саобраћаја. Од 15.000 километара путева у Србији око 75 одсто или 10.000 треба обновити. Ове године, како каже Дробњак, између осталих биће рехабилитовани путеви Љубовија - Мали Зворник, Мали Зворник - Бања Ковиљача, Аранђеловац - Лозница, Јариње - Рашка, Мрчајевци - Краљево, као и Рудник - Топола. По завршетку посла безбедност на путевима биће подигнута за 10 одсто, а трошкови одржавања смањени 30 одсто.

ПУТАРИНА ПО ПРЕЂЕНОМ

МИНИСТАРСТВО саобраћаја дало је задатак "Путевима Србије" да обезбеди раднике за нове наплатне станице на ауто-путу Београд - Нови Сад, како би се коначно на овој деоници северног крака Коридора 10 увео затворени систем наплате путарине - по пређеном километру. После текста у "Новостима", којим је указано на вишедеценијски проблем да возачи плаћају накнаду и за делове саобраћајница које не користе, Министарство је наложило "Путевима" да ангажује раднике како кроз сопствену рационализацију, тако и преко Комисије за давање сагласности за ново запошљавање код корисника јавних средстава. Препрека за успостављање затвореног система за наплату путарине на овој деоници била је немогућност пријема нових радника.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)

Ivan

21.05.2015. 10:14

Putarina od Subotice do Mladenovca za putnicko vozilo kosta 850 dinara u jednom pravcu,a vinjeta za Madjarsku u trajanju od 10 dana kosta 1250 dinara,a o kvalitetu madjarskog i naseg autoputa nije potrebno raspravljati.

Aleks

21.05.2015. 14:41

Novo-stari , preradjeni stari a krscen kao nov koji se raspadne posle veoma kratkog vremena.Vec vidjeno....

Игор

21.05.2015. 16:23

Управо стигао из Пирота у Бабушницу.На два проласка овим путем (који се наставља за Лесковац) обавезна је реглажа трапа.Пут Пирот - Књажевац,који иначе води на скијалиште Стара Планина је још гори од овога.Сви причају о депопулацији југа Србије и миграцијама за Београд,а нико да уради нешта конкретно овде.Даље,коридор 10,део Ниш - Димитровград,неће бити готов ни за три године.Ако се још и пут за Грчку летос пребаци преко Бугарске због кризе у Македонији,напуниће се црна хроника овде.

Smučile mi se rupetine na "novom" asfaltu

22.05.2015. 17:52

Bravo! Plašim se samo, ako su izvođači asfaltiranja munuli koju "paricu" komisiji za prijem radova, da će i taj asfalt, kao na onim putvima koje je "opravljao" Čume pa i neke druge fime, trajati samo nekoliko meseci. Često se nanosi manja debljina asfalta od propisane, a komisije, znano samo njima zašto, to tolerišu pa kada "zagrme" kamioni, puca sve! Zato nadležni pamet u glavu pa u kontrole radova. Ali, ako je ikako moguće, POŠTENO!