Србија остала без биодизела

П. Ж.

среда, 16. 07. 2014. у 13:19

Србија остала без биодизела
На само једној пумпи у нашој земљи могуће је пронаћи еколошко погонско гориво. Цена производње виша од евродизела, па се трговцима дериватима не исплати

ОРГАНИЗАТОРИ 3. међународног Тесла релија, надметања аутомобила на алтернативни погон који се вози за Светски шампионат (ФИА) наишли су, пре неколико дана, на тешко решив проблем! У рели каравану возила из бројних европских земаља, који је стартовао у Републици Српској у Андрићграду, било је и аутомобила који су за погон користили биодизел, којег су без проблема танковали у РС, али када су прешли на територију Србије суочили су се са - несташицом.

На једвите јаде, пронађена је једна бензинска станица (Пинк плус у Земуну) која је имала у свом асортиману и биодизел! Рели је успешно завршен, али су учесници и званичници ФИА (Међународне аутомобилске федерације) били у чуду: како то да у једној земљи, која је у предворју ЕУ, нема биодизела. У Европи је законом прописано да, пореде чистог биодизела и у свакој литри „обичног“ дизела мора да буде бар 20 одсто биодизела!

- Ми немамо законску одредбу о обавезној продаји биодизела. Али, то није једини разлог што га нема на нашим пумпама. Једноставно у овом тренутку то нам није исплативо - каже Бора Татић, заменик председника Удружења бензинских станица Србије.

На питање зашто биодизел није исплатив у Србији а јесте у целој Европи, одговор за „Новости“ даје Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије.

- Произвођачка цена биодизела је доста већа од произвођачке цене евродизела. Пошто се у Србији плаћа акциза на биодизел као и на евродизел од 46 динара по литру не може никако бити конкурентан на бензинским станицама - каже Мићовић.

До маја 2013. није било акцизе на биодизел па су ту неки видели сјајну прилику за зараду. За прва три месеца 2013. увезено је око 8.000 тона биодизела уз стални тренд раста количина. Гориво су мешали са евродизелом и избегавали обавезе према држави.

Купци појма нису имали шта се дешава, а „нафташи“ који су поштено пословали су забележили велики пад потрошње јер су ловци у мутном продавали илегално намешани биодизел.

Држава се зато определила за увођење акцизе на биодизел и увоз је сутрадан стао.


ЕКО-РАЗЛОЗИ И РЕЗЕРВА

ЦЕНУ уласка у ЕУ, како сада ствари стоје, када су у питању нафтни деривати, опет ће платити возачи Србије.

- Пре уласка у ЕУ морамо да обезбедимо обавезне резерве нафте за 90 дана нето потрошње. То је око 470.000 тона или око 500 милиона евра у роби.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

Milan

16.07.2014. 22:45

@ - Kako to kad se priča da nam je jeftino gorivo ? Pa zar država naplaćuje akcize i potrošačima i proizvođačima. Kako se ne isplati ?

pater f

17.07.2014. 00:39

Kod nas u Zakonu treba da stoji"ko pokuša drugačije da izigra prodaju biodizela .....kazniće se zatvorom od 1-5 godina i biće mu oduzeta sva ...." Samo tu vrstu kazne poznajemo.

Aleksandar

17.07.2014. 08:15

Pre par dana sam čitao, kako su Nemci shvatili da biodizel nije uopšte ekološki, koliko se smatralo i da je naglo opala proizvodnja istog. U njegov ekološki uticaj nisu računali na proizvodnju uljane repice i njen trasnport do fabrika, što drastično podiže zagađenje koje ona izaziva. O rutavoj bubi da ne pričamo! Tako da, od biodizela uskoro - NIŠTA!!!