Д-Б смањио рејтинг Србији:Ризични смо као Грчка

М. Н. С.

20. 09. 2012. у 11:28

Д-Б смањио рејтинг Србији:Ризични смо као Грчка
Највећа бонитетна кућа на свету на минимум снизила кредитни рејтинг Србији. Првих шест месеци држава направила скоро 80 одсто планираног минуса

СРБИЈА је, од четвртка, у групи високоричних земаља. И не само то, тренд који најављује највећа бонитетна кућа на свету "Дан и Бредстрит" је да ће доћи до даљег погоршања.

Главни разлози за то што смо ушли у групу у којој већ неко време борави Грчка јесу успорени привредни раст и растући фискални дефицит.

Како објашњавају у кући "Ратинг", а која заступа интересе "Дан и Бредстрита" у нашој земљи, ова рејтинг агенција је смањила државни рејтинг Србије, јер је земља са растућим буджетским минусом, а који је у периоду од јануара до јула достигао вредност од 111,2 милијарде динара.

- То значи повећање од 32 одсто на годишњем нивоу, односно за само првих шест месеци - 79 одсто планираног минуса за целу годину - објашњавају у "Ратингу".

У образложењу одлуке да нас прогласе "високоризичним" наводи се и да је раст дефицита последица два фактора - прво је нерационално трошење претходне владе уочи мајских избора, а друго је то што су приходи нагло опали због успореног привредног раста.

ГОРИ САМО БОСАНЦИ ОД европских земаља у групи високоризичних земаља заједно са Србијом су Грчка, Русија, Азербејджан, Грузија, Казахстан и Украјина. У регији и даље највећи рејтинг имају Словенија и Хрватска које припадају земљама са благим ризиком, а за њима следе Бугарска, Македонија, Румунија, Албанија и Мађарска као земље умереног ризика. Нижи рејтинг од Србије у региону има само БиХ која је оцењена као земља веома високог ризика.

- Без чврсте одлуке да се јавне финансије ставе под контролу, дефицит у овој години достићи ће више од шест одсто БДП - упозоравају у овој бонитетној кући. - С друге стране, то ће повећати акумулирани јавни дуг до краја године на више од 57 одсто БДП-а, што је далеко изнад горње границе од 45 одсто, коју је Влада поставила.

Нова влада ових дана подноси Скупштини ребаланс буджета који је усмерен ка повећању прихода, пре свега растом ПДВ-а са 18 одсто на 20 одсто, пореза на корпоративну добит са 10 одсто на 12 одсто, као и повећањем акциза и стопа пореза на доходак.

- Мало је вероватно да ће влада значајније смањити потрошњу, јер из политичких разлога одбија да смањи пензије и плате у јавном сектору, а најављен је и програм субвенционисаних кредита привреди у вредности од милијарду евра - кажу у "Дан и Бредстриту".

Иначе, кредитни рејтинг сваке државе важан је за све потенцијалне улагаче, али и за кредиторе. Јер, што је кредитни рејтинг нижи, за толико расте и ризико премија, а што значајно поскупљује зајмове које узима држава, али и привреда.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (29)

drzavnik

20.09.2012. 11:56

Stize "nagrada" za izjave Tome Nikolica o Vukovaru i Srebrenici. Ali ne brinite, stizu ruske ruzinave lokomotive i brasno iz Cernobila.

Sasa

20.09.2012. 13:56

@drzavnik - Da se razumemo (to jest da ti razumes), Cernobil je u Ukrajini, ne u Rusiji.

Vakcina

20.09.2012. 15:47

@drzavnik - Sasa@-"Da se razumemo (to jest da ti razumes), Cernobil je u Ukrajini, ne u Rusiji".Pa covek i nije rekao da je brasno stize iz rusije, vec iz cernobila.Kako bi ti prokomentarisao tekst da je ovako glasio - stizu ruske ruzinave lokomotive, brasno iz Cernobila i vakcina protiv kolere" Moze covek nauciti slova,isto tako moze nauciti citati i uz svu tu muku od ucenja,ostati nepismen.Strucnjaci za ovakve kazu-Polupismen-

darko

20.09.2012. 18:54

@drzavnik - Jednom si "drzavnik" jednom "zagrebcanka" a sigurno si izkompleksiralicnost!

MatijaBG LDP/DS

20.09.2012. 11:57

Neka,neka.......SNS i DSS dve glavne grupacije pokazuju gde vode Srbiju....hahahahah......uskoro cete videti za sta ste glasali....iskreno,radujem se!!

tesla

20.09.2012. 12:08

@MatijaBG LDP/DS - matija ti ko da nisi cito tekst nego ti to onako iz zlobe,,,,Rast deficita je posledica dva faktora - prvo to što je prethodna vlada neracionalno trošila pred majske izbore, ,,,

MatijaBG LDP/DS

20.09.2012. 13:41

@MatijaBG LDP/DS - Ne sramoti slavno prezime Tesla.....bar ga napisi velikim slovom.....drugo,itekako citam,a deficit se nikad ne popunjava povecanjem PDV/a.....nastao je vama deficit cim ste dosli na vlast jer ste pokazali da samo demagogisete...trece,prosla vlada....hahahahaha.....pa to je 60%danasnje vlade,ali ipak mislim da SNS od sva tri clana vlasti ,predstavlja najgori faktor!oni su dozvolili nastavaka dinastije Dinkic!

Rista

20.09.2012. 14:23

@MatijaBG LDP/DS - Ne lupetaj,nova vlada je nasledila praznu kasu, koja je bila u buli,nema veze što je sastav nove vlade 60% one prethodne.Stari su opljačkali državu.Idi radi u solani,pa soli tamo koliko hoćeš.

baunti

20.09.2012. 16:26

@MatijaBG LDP/DS - Ishitren i glup komentar, Matija. Svima koji poznaju ekonomiju je poznato da sve sto se desava danas je rezultat necega sto se desilo prije 3-5 godina, prosjecno. Inace, zasto mislis da su izbori bas slucajno tempirani na 4 godine? Hehehhee...

MatijaBG LDP/DS

20.09.2012. 19:20

@MatijaBG LDP/DS - Ma sta kazete,a kakvu ste vi kasu ostavili demokrataama?Da vas podsetim,ostavili ste spaljenu,jadnu,ponizenu zemlju,spaljene ambasade............sad sve isto radite,jadan je onaj ko posle vas nasledi kasu!

tesla

20.09.2012. 12:12

vidi ko kritikuje i odakle vam pravo da kritikujete,, ne nego ce tadic biti dozivotni predsednik i eu nema alternativu

Milos

20.09.2012. 12:14

Nemacka je zatrazila formiranje evropske agencije za procenu rejtinga jer su sve agencije americke i tokom prethodne decenije pokazalo se da su te agencije svojim nerealnim procenam doprinele stavranju krize. Nemacka istice da se americke agencije za procenu rejtinga koriste za politicki uticaj. Obrazlozenje za srozavnaje rejtinga Srbije ne pije do kraja vodu.Kaze se da je jedan od razloga javni dug od 57% BDP cime se krsi nas zakon koji dopusta dug max 45% od BDP ali u EU je dopusteno do 65%.

vizental

20.09.2012. 12:51

@drzavnik - dubrobvnik ima bolje procene od prave hrvtske oko zagreba.Istra i Dalmacija takodje ,zemlja oteta genocidom nad Srbima (ostatak nespomenuti) ce isto biti u proceni

drzavnik

20.09.2012. 13:06

@drzavnik - vizental @ Rijec je o bonitetu. A kada je rijec o genocidu samo svjetska organizacija (UN) moze osnovati sud i presuditi genocid. I to su i ucinili samo 2 puta. Ninberg (nacisti) i Hag (bosanski Srbi).

greska

20.09.2012. 12:32

Nisu ove agencije ,iskoristene za pravljenje ekonomske krize.One su deo sistema za upravljanje krizama.Nema greske. Sve je namerno.

Aleksandar

20.09.2012. 13:15

"Nova vlada ovih dana podnosi skupštini revidirani budžet koji je usmeren ka povećanju prihoda, pre svega povećanjem PDV-a sa 18 odsto na 20odsto"... U narodu ima krilatica-'secem usi krpim...' koja jako dobro opisuje ovaj 'mudri' potez nase vlade. Ne daj Boze da se neko seti da pokrene proizvodnju i poveca izvoz, pa da time popuni rupe u budzetu.

Deda

20.09.2012. 15:01

Ko nas je uveo u ovaj hao, da nije možda Mirko Marjanović.Sve dok ne bude neko krivično gonjen za pljačku ovog naroda nama nema spasa.

fića

20.09.2012. 15:30

...još 2010 smo imali loš rejting zajedno sa islandom i kiprom...očigledno da rejting nema veze sa ekonomijom već prevashodno se bavi političkim interesima zapadnog kapitala...

Mile

20.09.2012. 15:36

Drugim recima, ovo se zove katastrofa,, totalno urusavanje drzave jer je vode nestrucni, nekompetntni i nestrucni politicari na celu sa SNS,,!! ;-))

BMStalker

20.09.2012. 15:44

Možda bi se ovo "rangiranje" shvatilo ozbiljno ali vreme njegovog objavljivanja je u očevidnom političkom kontekstu (čitaj pritisku). Niz, pet puta, vecih država od Srbije ima katastrofalan BDP pa im reiting ne pominju, jer su politički lojalni Nemcima. Tačka!

baunti

20.09.2012. 16:30

Nije ovo mozda ni tako lose - prestace da nam daju kredite i samim tim bicemo primorani da se iz ove gluposti zvane ekonomska kriza izvucemo kako bi i inace trebalo - SAMI! Svaka cast D-B! Molim vas da nam smanjite rejting za jos koji poen, po mogucnosti na onaj najnizi. Onda ce valjda svima doci iz d..eta u glavu da treba da rade i stvaraju, a ne zive na kreditima.

baunti

20.09.2012. 17:25

@zagrebcanka - @zagi - sestro, sta je poenta ovih tvojih komentara? Zapitas li se ti poneka u zivotu sta je njegova poenta? Ako ne znas, dodji kod mene, pomoci cu ti ja da ga spoznas... ;)

darko

20.09.2012. 19:17

@zagrebcanka - Mi srbi imamo rejting kao dobri ........... u to si sigurno upoznata?

Lala iz Banata

20.09.2012. 19:25

@zagrebcanka - I ja volim Zagrebčanke, dođi kod mene u Vojvodinu .

Zoran1

20.09.2012. 19:56

Kada bi u Srbiji postojalo nesto sto malo lici na demokratski poces narod bi mogao glasati i zabraniti politicarima da uzimaju kredite i zavlace narod u duznicko ropstvo da bi napunili sopstvene dzepove.